تازه ترین دستاورد القاعده در عراق

۰۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۶:۴۳ کد : ۱۹۰۴۷۵۵ سرخط اخبار
مقام‌های عراقی اعلام کردند، 15 "مختار" عراقی در بعقوبه در اعتراض به ناتوانی دولت در حمایت از آن‌ها در مقابل تهدیدهای گروه‌های منشعب از القاعده، از سمت‌های خود کناره‌گیری کردند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، این اقدام از سوی 15 "مختار" عراقی پس از عملیات هفته گذشته القاعده در عراق صورت گرفته است.
استعفای این 15 مقام که با عنوان "مختار"‌ شناخته شده هستند، روز جمعه توسط "عبدالله الحیالی"، رئیس شورای شهر بعقوبه مرکز استان دیالی تایید شد.
این مقام مسئول گفت، این افراد برای حمایت و حفاظت از جان اعضای خانواده‌هایشان و به دلیل زندگی تحت فشار و تهدید از سوی القاعده و دیگر شبه نظامیان از سمت خود استعفا کردند.
"مختارها" نمایندگان منتخب در هر کدام از شهرهای عراق و مسئول برقراری روابط میان دولت و مردم هستند. حدود 100 تن از این افراد در بعقوبه هستند. همچنین از ژانویه سال جاری 50 تن از این افراد استعفا کرده‌اند.
رئیس شورای شهر بعقوبه واقع در شمال بغداد، افزود، در سال جاری میلادی هشت مختار در تلاش القاعده برای به دست گرفتن کنترل نواحی مشرف به بعقوبه به ویژه نواحی غربی در این شهر ترور شدند. علاوه بر این، هفت عضو خانواده این افراد هم در همین حملات شبه نظامیان کشته شدند.
این مقام مسئول افزود، اکثر این حملات به وسیله "بمب‌های چسبی" که به خودروی قربانیان متصل می‌شوند، صورت گرفته است.
بعقوبه مقر اصلی القاعده در جریان جنگ عراق بوده و هعمچنین "ابومصعب الزرقاوی"، رهبر سابق القاعده هم در جریان حمله هوایی آمریکا در سال 2006 میلادی در حومه این شهر کشته شد.
در جریان درگیری میان نیروهای دولتی عراق و شبه نظامیان در استان دیالی که روز پنجشنبه رخ داد، دست‌کم پنج پلیس کشته شدند.
روز دوشنبه نیز شبه نظامیان حدود 40 حمله در سراسر عراق صورت دادند که بیش از 100 کشته بر جای گذاشت.


نظر شما :