نزدیکی پاکستان و عربستان؟

۰۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۵:۵۶ کد : ۱۹۰۴۷۴۸ سرخط اخبار

'آصف علی زرداری' رییس جمھوری پاکستان برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان ھمکاری ھای کشورهای اسلامی ﴿او آی سی﴾ به عربستان سعودی سفر می کند.
به گزارش امروز شنبه ایرنا، رسانه ھای پاکستانی به نقل از مقام های وزارت امور خارجه این کشور گزارش دادند: زرداری برای شرکت در نشست فوق العاده سازمان ھمکاری ھای کشورهای اسلامی در روزهای 14 و 15 ماه آگوست ﴿24 و 25 مرداد﴾ به مکه مکرمه در عربستان سعودی سفر می کند.
بر اساس این گزارش ، رییس جمھوری پاکستان نیز مانند دیگر سران کشورھای اسلامی به دعوت ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان در این اجلاس شرکت خواھد کرد.
نشست آینده سازمان ھمکاری ھای کشورهای اسلامی ،مسائل و تھدیدھای کنونی پیش روی جھان اسلام را با حضور دولتمردان کشورھای اسلامی بررسی خواهد کرد.
منابع دیپلماتیک در پاکستان گفتند: اسلام آباد نیز از این فرصت استفاده کرده و برای برجسته کردن تھدیدھای پیش روی پاکستان و افغانستان به شکل تفصیلی در این اجلاس به بحث و تبادل نظر خواھد پرداخت.
دستور کار رسمی اجلاس آتی سازمان ھمکاری ھای کشورهای اسلامی در مقر اصلی این سازمان در شھر بندری جده تنظیم شده و در چند روز آینده بطور عمومی اعلام خواھد شد.
این دوازدھمین نشست سران سازمان ھمکاری ھای کشورهای اسلامی از زمان آغاز به کار آن در سال 1969 میلادی می باشد، ھمچنین این چھارمین نشست از نوع فوق العاده است.
نشست های قبلی این سازمان در کشورھای پاکستان، جمهوری اسلامی ایران ، قطر و عربستان برگزار شده بود.
با توجه به ارسال دعوت نامه از سوی پادشاه عربستان به روسای دولت های کشورھای اسلامی انتظار می رود تعدادی زیادی از سران کشورھای اسلامی در نشست فوق العاده سازمان ھمکاری ھای کشورهای اسلامی شرکت کنند.
پیش بینی می شود رییس جمھوری پاکستان در حاشیه این نشست با روسای دیگر کشورھای اسلامی دیدار و گفت وگو کند.



نظر شما :