نظام‌های دیکتاتور در آینده کشورها جایگاهی نخواهند داشت

۰۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۵ کد : ۱۹۰۴۷۴۴ سرخط اخبار
برادر پادشاه عربستان با تاکید بر آنکه نظام‌های دیکتاتور در آینده هیچ جایگاهی در میان دیگر کشورها نخواهند داشت، اظهار کرد که کشورهای عربی باید بر اساس اصول دین اسلام که حامی حقوق بشر است، حرکت کنند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، طلال بن عبدالعزیز، برادر ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان نسبت به طرح‌ها و برنامه‌هایی که از شکست دموکراسی در کشورهای عربی سخن می‌گویند، انتقاد کرد و گفت: کشورهایی که نظام دیکتاتوری برای آن‌ها حکمفرماست در آینده جایگاهی نخواهند داشت.
طلال بن عبدالعزیز همچنین تاکید کرد: آینده در انتظار کشورهایی است که شاهد پیروزی انقلاب‌های عربی بوده و نظام‌های حکومتی در آن‌ها تغییر کرده است.
وی به این مساله اشاره کرد: باید کشورهای عربی بر اساس اصول اسلامی که حامی حقوق بشر بوده و به مردم امکان اظهارنظر و مداخله در عملکرد نظام حاکم را می‌دهد، حرکت کنند.
طلال بن عبدالعزیز تصریح کرد: کشورهایی که نظام دیکتاتوری و خودکامگی بر آن‌ها حکمفرماست در آینده هیچ جایگاهی در میان سایر کشورها نخواهند داشت.
وی از طرح‌هایی که از ناکامی‌ و شکست دموکراسی در کشورهای عربی سخن می‌گویند، انتقاد کرده و عنوان داشت: باید از حوادثی که در کشورهای مختلف در جریان تحقق دموکراسی به وقوع پیوسته است سخن گفته شود.
طلال بن عبدالعزیز در ادامه افزود: تحقق دموکراسی در کشورهای غربی کاملا موفقیت‌آمیز بوده است و هر یک از کشورهای جهان سوم که خواهان تحقق دموکراسی در آینده باشند باید از نظرات مردم در خصوص سبک حکمفرمایی در این کشورها آگاهی کسب کنند.


نظر شما :