وقتی اردوغان نگران است

۰۷ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۳ کد : ۱۹۰۴۷۴۳ سرخط اخبار
نخست وزیر ترکیه بر اقدامات بین‌المللی در خصوص سوریه تاکید کرد و گفت که غیرممکن است که تنها نظاره‌گر خشونت اعمال شده در شهر حلب باشیم.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه پس از دیدار با دیوید کامرون، همتای انگلیسی خود در دفتر وی اقدامات فوری را از سوی شورای امنیت سازمان ملل، سازمان همکاری‌ اسلامی و اتحادیه عرب خواستار شد.
وی در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای انگلیسی خود گفت: مهمترین مساله که ما اخیرا با تشدید آن مواجه بوده‌ایم اوضاع موجود در سوریه است آنچه که در این کشور رخ می‌دهد بسیار مهم و خطرناک است.
اردوغان افزود: ما باید اقدامی را با همکاری شورای امنیت سازمان ملل، سازمان همکاری‌ اسلامی و اتحادیه عرب انجام دهیم تا از این موضوع اطمینان حاصل کنیم که می‌توانیم برخی از پیشرفت‌ها را برای تغییر در اوضاع سوریه انجام دهیم.
نخست وزیر ترکیه گفت: اوضاع در حلب وخیم است و اظهارات اخیر در مورد استفاده از سلاح کشتار جمعی همگی اقداماتی است که ما نمی‌توانیم تنها ناظر آن باشیم. این اوضاع کاملا غیرقابل قبول است. رژیم حاکم به درک این مساله نیاز دارد که این روند غیرقانونی و نادرست است و باید این اقدامات متوقف شود. فشارهای بین‌المللی علیه این رژیم و علیه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه تا زمانی که وی نهایتا از قدرت کناره‌گیری کند باید ادامه یابد.
کامرون نیز تصریح کرد: با اردوغان رایزنی طولانی مدتی را داشتیم و بسیار نسبت به اوضاع سوریه نگرانیم.


نظر شما :