60 موشک پاتریوت در راه کویت

۰۵ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۱ کد : ۱۹۰۴۶۹۱ سرخط اخبار
پنتاگون اعلام کرد که قصد دراد طی قراردادی به ارزش 2 / 4 میلیارد دلار، 60 موشک پاتریوت به کویت بفروشد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آژانس همکاری امنیت دفاعی آمریکا (DSCA) که مسئول فروش تسلیحات به کشورهای خارجی می‌باشد اعلام کرد که کنگره آمریکا را از طرح خود برای فروش تسلیحات به کویت آگاه کرده است.
کنگره آمریکا 30 روز مهلت دارد تا هرگونه مخالفت احتمالی خود را با این طرح اعلام کند، در غیر این صورت این قرارداد معتبر خواهد بود.
بر اساس این قرارداد، آمریکا 60 موشک پیشرفته پاتریوت، 20 ایستگاه پرتاب موشک، چهار سیستم رادار و ایستگاه کنترل، آموزش پرسنل و تجهیزات آموزشی را به کویت ارائه خواهد کرد.
این آژانس اعلام کرد: کویت از این موشک‌های پیشرفته برای افزایش قابلیت‌های دفاعی، تحکیم دفاع ملی و دفع هرگونه خطر و تهدید احتمالی استفاده می‌کند.
اوایل امسال، طی نشستی با حضور مقامات کشور آمریکا و کشورهای عضو شورای امنیت خلیج فارس، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا قول داد تا آمریکا یک سپر دفاع موشکی در خلیج فارس ایجاد کند.
کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس همگی از خریداران عمده تسلیحات نظامی آمریکا هستند.
سازمان همکاری امنیت دفاعی آمریکا بخشی از وزارت دفاع این کشور است که به متحدان آمریکا کمک مالی و فنی، خدمات آموزشی و تجهیزات نظامی ارائه می‌دهد. این سازمان با هدف دستیابی به اهداف مشترک دفاعی آمریکا و سایر متحدانش تاسیس شده است.


نظر شما :