لوس آنجلس تایمز نوشت:

رد پای اسرائیل در ترور تهرانی مقدم مشهود است

۲۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۷ کد : ۱۷۹۰۵ اخبار اصلی
اسرائیلی ها به شدت اخبار انفجار روز شنبه در شهر کرج در نزدیکی تهران را پیگیری می کنند. انفجاری که باعث کشته شدن دست کم 17 نفر و زخمی شدن 27 نفر دیگر شد. اهمیت این حادثه در این است که یک ژنرال ارشد ایرانی که در ساخت برنامه های موشکی ایران فعالیت و نظارت داشته نیز کشته شده است.
رد پای اسرائیل در ترور تهرانی مقدم مشهود است
دیپلماسی ایرانی: اسرائیلی ها به شدت اخبار انفجار روز شنبه در شهر کرج در نزدیکی تهران را پیگیری می کنند. انفجاری که باعث کشته شدن دست کم 17 نفر و زخمی شدن 27 نفر دیگر شد. اهمیت این حادثه در این است که یک ژنرال ارشد ایرانی که در ساخت برنامه های موشکی ایران فعالیت و نظارت داشته نیز کشته شده است.

مقامات ایرانی گفتند که این حادثه صرفا یک اتفاق ساده بوده و هیچ نیت خرابکارانه ای در وقوع آن دخالت نداشته است. اما سه روزنامه اصلی اسرائیلی در شماره های روز یک شنبه خود اهمیت ویژه ای به این انفجار دادند و هر سه آنها در صفحه نخست خود نوشتند که این حادثه ماحصل "انفجارهای مشکوک" بوده است.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، به نقل از روزنامه امریکایی لوس آنجلس تایمز، اهتمام اسرائیل به این موضوع از آن ناحیه است که تلاویو بی پرده صحبت از حمله به ایران می کند و به دنبال بهانه ای برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران است. البته اسرائیلی ها بر این نکته نیز تاکید دارند که حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران در آینده احتمال حمله نظامی به اسرائیل را نیز بسیار افزایش خواهد داد.

به همین دلیل است که همه در اسرائیل می پرسند آیا در انفجارهای اخیر ایران تلاویو و عوامل امنیتی آن دست داشته است؟ پرسشی که در صفحات مختلف روزنامه های اسرائیلی نیز به خوبی دیده می شود.

این پرسش زمانی بیشتر اذهان را به خود مشغول می کند که می بینیم اسرائیل در گذشته در تخریب برنامه های هسته ای ایران دست داشته و متهم است که دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده است. همچنین در جنگ سایبری علیه فعالیت های هسته ای ایران نیز در صف نخست اتهام ها قرار دارد. سوء ظن به اسرائیل بر سر این اتهام ها زمانی بیشتر می شود که می بینیم در تمامی موارد اتهامی تلاویو واکنشی از خود نشان نداده و هیچ کدام از آنها را رد نکرده و صرفا سکوت اختیار کرده و حتی در بسیاری از موارد علیه ایران مواضعی خصمانه اتخاذ کرده است. در مورد این انفجار نیز اسرائیل سکوت اختیار کرده است.

البته ایهود باراک، وزیر دفاع این رژیم در گفت وگو با رادیو اسرائیل از وقوع این حادثه ابراز خشنودی کرد و گفت که امیدوار است مشابه چنین حوادثی باز هم تکرار شود.

لوس آنجلس تایمز به نقل از گزارشی که یک مرکز تحقیقاتی در سیاتل امریکا در گفت وگو با برخی عوامل اسرائیلی تهیه کرده، می نویسد که عوامل اسرائیل از طریق گروهک های مخالف نظام ایران در وقوع این حادثه انفجار دست داشته است. هدف از این کار نیز ضربه زدن به ایران در داخل خاک ایران بوده است.

رادیو اسرائیل نیز روز یکشنبه به نقل از یک بازرگان عرب که به تازگی از ایران خارج شده است، گزارش داد که بازرگانان عرب در حال خروج از ایران هستند چرا که حمله نظامی اسرائیل به ایران در آینده نزدیک را جدی گرفته اند.

این روزنامه همچنین می نویسد، برخی افراد در اسرائیل بر این باورند که تصمیم حمله نظامی به ایران در میان دولتمردان اسرائیلی عملا گرفته شده است. لوس آنجلس تایمز در ادامه می افزاید، ژنرال حسن تهرانی مقدم که در حادثه روز یکشنبه ایران کشته شد، یکی از مسئولان عالی رتبه در توسعه برنامه های موشکی ایران بوده است که همین مساله شبهات را نسبت به وجود برنامه ای برای ترور او افزایش می دهد.

لوس آنجلس تایمز همچنین می نویسد در سال های اخیر تحولات مشکوک در ایران زیاد رخ داده است. از جمله انفجار در پالایشگاه نفت آبادان به هنگام بازدید محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در ماه می که باعث کشته شدن چند نفر شد.  

 

( ۹ )

نظر شما :

داریوش ۰۸ آذر ۱۳۹۹ | ۱۹:۴۲
سپاه باید محکم و قاطع انتقام بگیرد