توطئه‌های محتمل پشت پرده سناریو امریکا

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۸ کد : ۱۷۰۴۵ نگاه ایرانی
یادداشتی از دکتر احمد نقیب زاده، استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران.
توطئه‌های محتمل پشت پرده سناریو امریکا
دیپلماسی ایرانی: خوشحال از اینکه فعلا ایران ما در صدرخبرها نیست داشتیم مطلبی راجع به اعتراض ها علیه وال ‏استریت برای همشهری دیپلماتیک تهیه می‌کردیم و خدا را شکر می‌کردیم که فعلا توپ در زمین خودشان افتاده و دیگر نمی‌توانند نظام مقدس مارا متهم کنند که با مردم خوب تا نمی‌کنند که ناگهان برادر حاج آقا نوری زاده بر صفحه ‏وی.او.اَی ظاهرشد و کف به دهان خدا را شکر می‌کرد که این جنایت صورت نگرفت وگرنه عله و بله ‏می‌شد. بلاخره گوش خواباندیم تا بفهمیم که چه جنایتی قرار بود اتفاق بیفتد.

هیچ کس نبود بگوید شما ‏که از عرب و مرب خوشتان نمی‌آمد حالا چرا خون خودتان را به خاطر  یک عرب که قرار بوده ترور ‏بشه کثیف می‌کنین. پشت سر ایشان ترکی الفیصل که هیچگاه با لباس  عربی دیده نمی‌شدند مزین به ‏مقنعه در تلویزیون ظاهر شدند و گفتند که دلایل متقن و کافی وجود دارد و  آمریکاییها به ما ‏نشان داده اند که کار کار کیست.آنگاه بند دلمان پاره شد که دوباره چه توطئه ای در کار است. یکبار ‏یادمان آمد که حمله به عراق هم با یک خبر جعلی مبنی بر اینکه صدام سلاح های کشتار جمعی انبار ‏کرده آغاز شد و حمله به سودان و خیلی جاهای دیگر هم به همین ترتیب بوده. نشستیم و زانوی غم وتفکر در بغل گرفتیم تا به ببینیم عقل ناقصمان چه حکم می‌کند. نتایج زیر بدست آمد:

‏1-گروهی خودسر چنین نقشه ای کشیده اند و دوای آن عذرخواهی و حتی قربانی کردن یکی دو نفر از ‏آنهاست تا جنجال بخوابد.‏

‏2-دولت ایران تمام قد پشت این ماجرا بوده که دراین صورت معنیش این است که اخباری مبنی برحمله ‏و رویارویی داشته و زده به سیم آخر تا نشان بدهد که از هیچ چیز نمی‌ترسد. که خوب داشتن آن اخبار ‏مایه نگرانی ما هم می‌شود. یعنی چه اخباری می‌توانسته داشته باشد!!!!؟؟

‏3-این ماجرا کار دشمنان جمهوری اسلامی‌ بوده تا عربستان را برای مقابله بیشتر با ایران بخصوص ‏اگر تحریم نفتی بشود آماده سازند که در این صورت باید دیپلماسی ما فعال شده و توطئه را خنثی کند.‏

‏4- از همه بدتر اینکه آمریکا دارد تدارک حمله به ایران را می‌بیند و چون نتوانست ترکیه را برای ‏پایگاه خود انتخاب کند با این توطئه می‌خواهد عربستان را آماده و خصومت بین دو کشور مسلمان را ‏افزایش دهد و از اینجا به ما حمله کند. خداکند که فقط این یکی نباشد، بقیه اش مهم نیست.‏ وگرنه در دنیایی که هر روز دهها شخصیت به درد بخور مانند برهان الدین ربانی و غیره ترور می‌‏شوند و کک کسی هم نمی‌گزد چطورشده جون سفیر عربستان اینقدر مهم شده است که حاج آقا نوری ‏زاده اینقدر ناراحت شوند؟

 

نظر شما :