غربی‌ها قطر را متهم کردند

۱۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۳ کد : ۱۶۷۶۹ سرخط اخبار

دیپلمات‌های غربی در اظهارنظرهای اخیر خود قطر را به دخالت در امور لیبی متهم کردند.

به گزارش ایسنا، این اظهارنظر دیپلمات‌های غربی در بحبوحه نگرانی‌های فزآینده مقامات شورای ملی انتقالی و همچنین مقام‌های غرب مبنی بر اینکه قطر یک دستور کار پس از جنگ را در لیبی دنبال می‌کند، مطرح شده است.

یکی از دیپلمات‌های غربی گفت: این سوال مطرح است که بازیگران خارجی‌ای همچون قطر در لیبی چه کاری انجام می‌دهند؟ آیا این اقدامات آنها به تمامیت ارضی و استقلال لیبی ضربه نمی‌زند؟

یک دیپلمات دیگر غربی نیز تصریح کرد: تمامی قدرت‌های خارجی در لیبی دستورکارهای خودشان را در این کشور دارند اما این احساس وجود دارد که قطر از افراد خاصی در لیبی حمایت می‌کند و پول در اختیار آنها می‌گذارد.

در کانون نگرانی‌ها این اتهام وجود دارد که قطر به جای حمایت از شورای ملی انتقالی از افراد خاص با منابع مختلف حمایت می‌کند. در میان این افراد "عبدالعزیز بلحاج" وجود دارد.

به گزارش روزنامه گاردین، پیش از این قطر به اقدامات سازمان ملل در ایجاد یک منطقه پرواز ممنوع بر فراز آسمان لیبی کمک کرده بود. قطر همچنین به انقلابیون برای فروش نفت لیبی کمک‌هایی را ارائه کرده بود. این کشور عربی همچنین سلاح در اختیار نیروهای شورای ملی انتقالی لیبی قرار داد.



نظر شما :