روسیه: تحریم ایران وجهه شورای امنیت را مخدوش می کند

۱۲ مهر ۱۳۹۰ | ۲۱:۵۵ کد : ۱۶۷۵۵ سرخط اخبار
‌معاون ‌وزیر ‌امور ‌خارجه ‌روسیه و مذاکره کننده ارشد این کشور در گروه 1+5 ، با انتقاد شدید از تحریمهای غرب علیه ایران، آن را سبب مخدوش شدن وجهه شورای امنیت دانست.
به گزارش خبرگزاری مهر، "سرگئی ‌ریابکوف" روز دوشنبه در گفتگو با روزنامه رسمی "راسیسکایا گازتا" ارگان دولت روسیه، گفت : از دیدگاه ما، تحریمهای یکجانبه غرب علیه ایران با معیارهای پذیرفته شده در سطح بین المللی مطابقت نمی کند زیرا از نقطه نظر سیاسی، تحریمهای یکجانبه مخرب است و وجهه شورای امنیت را مخدوش می کند.
 
وی افزود : طرفداران چنین اقداماتی می خواهند با این کار خود پیامی را به ایرانیان برسانند، اما این پیام مورد توجه آنها قرار نمی گیرد، زیرا ایران همه این اقدامات را غیرقانونی و غیرمشروع می داند.
 
ریابکف افزود: من اطمینان کامل دارم که مسیر تحریم زیانبار است و تمدن بشری تجربه متفاوت در این زمینه دارد.
 
این مقام روسیه افزود: تلاشها برای تحمیل اراده خود بر دیگران و تعیین اینکه دیگران چگونه باید رفتار کنند و به ویژه استفاده از تحریمهای یکجانبه علیه دیگران، محکوم به شکست است. بنابراین باید در مسیر دیگری حرکت کنیم و به توافق برسیم.
 
‌معاون ‌وزیر ‌امور ‌خارجه ‌روسیه درباره طرح کشورش برای حل موضوع هسته ای ایران گفت : طرح گام به گام روسیه که توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه اعلام شده است، این را هدف قرار داده است. این طرح از چند مرحله تشکیل شده است که تحقق آن صرفا بر اساس اصل متقابل امکان پذیر است.


نظر شما :