درخواست میشل سلیمان از ایران برای تجهیز ارتش این کشور

۱۲ مهر ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۶۷۳۸ سرخط اخبار
'میشل سلیمان' رییس جمهور لبنان در اولین سخنان رسمی خود پس از بازگشت از سازمان ملل متحد ضمن حمایت قاطع از سلاح مقاومت، بار دیگر از ایران خواست که نسبت به تجهیز ارتش لبنان به این کشور کمک کند.
به گزارش ایرنا از بیروت، میشل سلیمان رییس جمهور لبنان امروز سه شنبه در سخنانی مطبوعاتی با اشاره به مسلح کردن ارتش لبنان گفت: دولت های لبنان تاکنون نتوانستند برنامه ای برای تجهیز ارتش لبنان ارائه بدهند؛ من وقتی که به ایران (در سال 1387) سفر کرده بودم از تهران خواستم تا سلاح در اختیار ارتش قرار دهد و ما همچنان منتظر جواب هستیم .
وی با اشاره به اینکه مقاومت فقط در صورت اشغال سرزمین لبنان یا بنابه درخواست ارتش برای کمک به آن سلاح خود را به کار می گیرد،گفت: سلاح مقاومت در مجموع توانمندی ملی ما به حساب می آید که باید برای دفاع از کشور به کار برود.
میشل سلیمان تأکید کرد: البته موضوع سلاح فلسطینی ها خارج از اردوگاه ها جزء استراتژی دفاعی کشور به حساب نمی آید و باید سریعتر حل شود.
وی با اشاره به مسأله روادید مسافران ایرانی به لبنان و مطرح شدن آن در دولت پیشین گفت: روادید مسافران ایرانی به لبنان لغو نشده است بلکه این فرصت به آنها داده می شود تا در فرودگاه بیروت بتوانند روادید بگیرند؛ همانطور که ایران این فرصت را برای مسافران لبنانی فراهم ساخته است. این امر با مسافران ترکیه به لبنان نیز انجام می شود.
میشل سلیمان رییس جمهور لبنان در آذر ماه سال 1387 به ایران سفر کرد و در این سفر دو روزه خود با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب و محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان دیدار کرد.
به دنبال این سفر و درخواست وی برای کمک نظامی ایران به لبنان، در آستانه سفر محمود احمدی نژاد به لبنان در مهرماه سال گذشته، احمد وحیدی وزیر دفاع کشورمان از آمادگی ایران در این زمینه خبر داد اما این مساله با واکنش شدید آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه شد و توسط دولت سعد حریری مسکوت گذاشته شد.
'هیلاری کلینتون' و ' سرگئی لاوروف' وزرای خارجه آمریکا و روسیه چند روز پیش در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با 'نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان دیدار و بار دیگر وعده تجهیز ارتش لبنان را تکرار کردند.
آمریکا در حال حاضر به طور محدود و صوری از ارتش لبنان حمایت می کند. روسیه نیز می کوشد با ارائه کمک های نظامی به لبنان در این کشور نفوذ کند. تصمیمات قبلی واشنگتن و مسکو برای تجهیز ارتش لبنان به علت فشار لابی صهیونیستی تاکنون بدون نتیجه مانده است.


نظر شما :