هشدار کره شمالی به امریکا در مورد وقوع جنگ

۱۲ مهر ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۸ کد : ۱۶۷۳۳ سرخط اخبار
ایرنا- کره شمالی هشدار داد، اگر آمریکا به دخالت هایش در شبه جزیره کره ادامه دهد، وقوع درگیری نظامی اجتناب ناپذیر خواهد بود.
به گزارش روز سه شنبه منابع خبری، دبیرخانه کمیته ملی صلح و وحدت کره شمالی در بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد: آمریکا و کره جنوبی پس از رزمایش در ماه اوت، در سپتامبر ( شهریور - مهر ) نیز بارها دست به برگزاری رزمایش در این منطقه زده اند.
این بیانیه می افزاید: این تحرکات نظامی موجب تخریب روابط کره شمالی و کره جنوبی شده و دو کشور را تا مرز آماده باش نظامی پیش برده و اوضاع شبه جزیره کره و مناطق اطراف آن را متشنج کرده است.
پیونگ یانگ تاکید کرد، رفتارهای آمریکا مانعی برای حل مسئله هسته ای شبه جزیره کره و افزایش رقابت تسلیحاتی در این منطقه حساس به شمار می رود.
رزمایش بزرگ آمریکا و کره جنوبی حدود شش ماه قبل در آب های دریای زرد ، این منطقه حساس را تا مرز جنگ تمام عیار پیش برد.
تداوم تحرکات آمریکا در حالی است که یک هفته قبل نمایندگان دو کره در شهر پکن با یکدیگر دیدار و در خصوص کاهش تنش در منطقه بحث و تبادل نظر کردند.
کره شمالی ضمن پذیرش اقداما مسالمت آمیز و آمدن پای مذاکرات شش جانبه، می گوید هیچ پیش شرطی را نمی پذیرد و نیروی بازدارندگی هسته‌ای خود را با توجه به رزمایش نیروهای آمریکا و کره جنوبی در منطقه تقویت خواهد کرد.
تحلیلگران سیاسی بر این باورند که حضور ? ???هزار نظامی آمریکایی در منطقه و برگزاری ده‌ها رزمایش از سوی آمریکا و کره جنوبی نه تنها موجب ثبات و آرامش در منطقه نمی‌شود بلکه کره شمالی را به تقویت قدرت بازدارندگی هسته‌ای در برابر تهدیدهای آمریکا تشویق و ترغیب می‌سازد.


نظر شما :