انتقاد پانه‌تا از بلوکه کردن کمک‌ها به تشکیلات خودگردان

۱۲ مهر ۱۳۹۰ | ۱۶:۰۶ کد : ۱۶۷۳۲ سرخط اخبار

به دنبال تصمیم کنگره آمریکا برای بلوکه کردن کمکهای مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین، وزیر دفاع این کشور روز گذشته ضمن اعلام موضع مخالف دولت آمریکا در این خصوص، مخالفت خود را با این اقدام کنگره بیان کرد.

به گزارش فارس به نقل از نشریه فرانسوی "20 مینوت"، "لئون پانتا" روز گذشته طی کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "ایهود باراک" همتای اسرائیلی خود در تل‌آویو در انتقاد از تصمیم اعضای کنگره آمریکا برای بلوکه کردن کمک 200 میلیون دلاری به تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد: «دولت آمریکا با بلوکه کردن کمک‌های مالی به فلسطین مخالف است. ما در شرایط حساس و وخیمی قرار داریم و هم اینک زمان مناسبی نیست.»


وی افزود: «ما از اسرائیل و فلسطین می‌خواهیم که اقدامات جسورانه‌ای برای دستیابی به صلح انجام دهند.»

بنا بر اعلام یک منبع پارلمانی آمریکا، نمایندگان کنگره این کشور در واکنش به اعلام اخیر درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل از سوی "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، کمک مالی 200 میلیون دلاری خود به این تشکیلات را بلوکه کردند.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز در اظهاراتی در این باره اعلام کرد: «اعطای کمک‌های مالی تنها به نفع فلسطین نیست بلکه به نفع آمریکا و اسرائیل نیز هست و دولت در حال مذاکره متمرکز با کنگره در خصوص موضوع کمک‌های مالی بلوکه شده است.»

بلوکه شدن کمک مالی آمریکا به تشکیلات خودگردان در حالی صورت می‌گیرد که "اریک کانتور" نماینده جمهوری‌خواه آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور پیش از ارائه درخواست محمود عباس به سازمان ملل، تشکیلات خودگردان فلسطین را به قطع کمک‌های مالی در صورت به رسمیت شناخته شدن استقلال فلسطین تهدید کرده و اعلام کرده بود که در صورت به رسمیت شناخته شدن استقلال فلسطین در سازمان ملل، مجلس نمایندگان آمریکا احتمالا کمک‌های این کشور به فلسطین را قطع می‌کند.

پس از ارائه درخواست عباس به سازمان ملل، شورای امنیت درخواست عضویت فلسطین در سازمان ملل را به کمیته عضویت این شورا جهت بررسی ارجاع داد و جمعه گذشته نخستین نشست این کمیته بدون نتیجه پایان یافت.

رئیس شورای امنیت اعلام کرده که نتایج این کمیته تا 2 هفته دیگر اعلام خواهد شد.

در صورت موافقت اعضای شورای امنیت با عضویت فلسطین در سازمان ملل این درخواست برای تصمیم نهایی به مجمع عمومی سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد.



نظر شما :