تجلیل حماس از بیانات رهبر انقلاب

۱۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۶۶۸۷ سرخط اخبار
یکی از رهبران جنبش حماس با تاکید بر اهمیت برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران در زمان حساس کنونی ، از تاکید رهبر انقلاب اسلامی ایران بر " ضرورت آزادی تمام فلسطین و مخالفت با تجزیه آن و رد کوتاه آمدن از حقوق مسلم ملت فلسطین و به رسمیت شناختن اشغالگر " تجلیل کرد.

"اسماعیل رضوان" یکشنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم بر اهمیت برگزاری کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران در زمان حساس کنونی تاکید و از حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین قدردانی کرد.

وی اظهار داشت: کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین در تهران در زمانی برگزار می شود که مساله فلسطین و انتفاضه در مرحله ای بسیار حساسی قرار گرفته اند.

رضوان گفت: از یک سو رژیم اشغالگر در حال یهودی سازی قدس است و از سوی دیگر محاصره غزه را تشدید کرده است و علاوه بر آن همه قوانین و عرف های بین المللی را زیر پاگذاشته است. در چنین شرایطی عضویت فلسطین در سازمان ملل فایده ای نخواهد داشت و جز امتیازدهی بیشتر و کوتاه آمدن از حقوق ملت فلسطین و اصول تغییرناپذیر فلسطینی و حق بازگشت و مقاومت  حاصلی نخواهد داشت.

عضو برجسته حماس خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی کنفرانس تهران با حمایت قاطع از فلسطین و مقاومت ملت این سرزمین بر این اصل تاکید کرد که هر آن چه به زور گرفته شده باشد فقط با زور بازپس گرفته می شود.

وی افزود : محمود عباس (رییس تشکیلات خودگردان ) به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 را خواستار شده و این به آن معنی است که فلسطینی ها باید فقط به 22 درصد از سرزمین فلسطین بسنده کنند به این ترتیب حق بازگشت آوارگان فلسطینی به خطر خواهد افتاد.

عضو برجسته حماس گفت: اعتقاد ما این است که این گونه راه حل ها که 20 سال آن را تجربه کرده ایم چیزی عاید ملت فلسطین نمی کند بلکه اینک زمان آن فرا رسیده است که مسیر حرکت خود را تصحیح کنیم و مسیر درست را رهبر انقلاب اسلامی ایران به ما نشان داد ، آن گاه که فرمود " فلسطین تمام سرزمینی است که از رود تا دریا گسترده است. "

رضوان در ادامه با تاکید بر موضع جنبش حماس که مبتنی بر اولویت بخشی به آزادی فلسطین و سپس تشکیل کشور مستقل است ، خاطر نشان کرد : نمی توان یک کشور مستقل را بر سرزمینی خیالی ایجاد کرد و برای ایجاد آن از سازمان ملل خواست آن را به رسمیت بشناسد.

وی افزود: تشکیل چنین کشوری در درجه نخست مستلزم آزادی سرزمین فلسطین و آن گاه ایجاد کشور مستقل است. ما مشکلی با به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین نداریم اما هر وجب از سرزمین فلسطین که آزاد شود باید به عنوان خاک فلسطین به رسمیت شناخته شود.

رضوان خاطرنشان کرد: اشغالگر به هیچ وجه نباید به رسمیت شناخته شود و نباید از اصول تغییرناپذیر فلسطینی عدول کرد و همچنین بیش از 80 درصد از سرزمین فلسطین را نباید به اشغالگر تقدیم کرد.

وی افزود: به محمود عباس و همه گروه های ملی و اسلامی فلسطینی می گوییم بیایید درباره راهبردی ملی به توافق برسیم. باید بر اساس راهبرد ملی حرکت کنیم نه اینکه به محض آن که فکری به ذهن محمود عباس برسد به سازمان ملل برود بدون اینکه با کسی رایزنی کند.

عضو برجسته حماس اظهار داشت: محمود عباس زمانی به این نتیجه رسید که باید به سازمان ملل برود که مذاکرات وی با رژیم صهیونیستی شکست خورد.

وی با طرح سوالی از محمود عباس پرسید آیا این همه جانبداری آمریکا از اسراییل برای بیدار شدن او کفایت نمی کند ؟

رضوان درباره تاثیر انقلاب های عربی بر مساله فلسطین نیز گفت: این انقلاب ها موج تازه حمایت از فلسطین را سبب شد به طوری که در قاهره پرچم رژیم صهیونیستی از سفارت این رژیم پایین کشیده شد و سفیر آن ناچار به فرار از مصر شد.

وی افزود: به دنبال انقلاب های عربی اینک موضوع فلسطین ، قدس و غزه در اولویت فعالیت های ملت های عرب است به همین دلیل صهیونیست ها در انزوا و محاصره قرار گرفته اند و اینجاست که اهمیت پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران درباره ضرورت قطع روابط برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی آشکار می شود. 

نظر شما :