مردی که برای قذافی دعا می کند

۱۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۶۶۷۲ سرخط اخبار

رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که برای معمر قذافی دعا می‌کند و پیامی را به بشار اسد که به گفته وی "در مقابل حملات یانکی‌ها مقاومت می‌کند" به منظور هم‌بستگی فرستاد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، هوگو چاوز، رئیس‌جمهور ونزوئلا در اظهاراتی در تلویزیون این کشور گفت: لیبیایی‌ها در حال ایستادگی کردن در مقابل حمله و تهاجم هستند. از خدا می‌خواهم تا جان معمر قذافی، برادرمان را حفظ کند. آنها در حال تعقیب کردنش هستند تا او را بکشند.

وی افزود: هیچ‌کس نمی‌داند قذافی کجاست. من فکر می‌کنم که او به صحرا رفته است تا مقاومت را رهبری کند، غیر از این او چه کار دیگری می‌تواند انجام دهد؟

چاوز در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: روز گذشته با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و برادرمان صحبت کردم. من از اینجا پیام همبستگی‌مان را به مردم سوریه و رئیس‌جمهور بشار اسد می‌فرستم. آنها در حال مقاومت کردن مقابل حمله امپریالیستی و حملات امپراطوری یانکی‌ها و هم‌پیمانان اروپایی آنها هستند.

چاوز افزود: وزرای امور خارجه هشت کشور عضو کشورهای بلوک آلبا در آمریکای لاتین برنامه‌ریزی کرده‌اند تا به سوریه سفر کنند و به حل‌وفصل ناآرامی‌ها از طریق مذاکره در این کشور کمک کنند.

چاوز تصریح داشت: این بیگانگی جنگ طلبانه مطلوب باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و هم‌پیمانان امپریالیست وی است تا مردم سوریه را نابود کند.

هوگو چاوز روز شنبه به ایراد سخن در چندین نوبت پرداخت که به عنوان نشانه‌ای از سلامت وی پس از طی چهار دوره شیمی درمانی برای معالجه سرطان به حساب می‌آید.

وی چندی پیش در حالی که یک دستکش بیس‌بال به دست داشت در مقابل دوربین‌های تلویزیونی ظاهر شد تا شایعات رسانه‌های آمریکایی را نسبت به وخامت حالش به سخره بگیرد.

چاوز تصریح کرد: من همیشه برای آنهایی که می‌خواهند مرا مرده ببینند و همواره می‌گویند من بستری هستم، فلج هستم و نمی‌توانم حرف بزنم یک سورپرایز به همراه دارم. من هرروز بهتر و قوی‌تر می‌شوم.

چاوز همچنین درباره مخالفان دولت خود در ونزوئلا گفت: آنها همگی طرفداران نظام سرمایه‌داری هستند و از این نظام که جهان را غرق ساخته، حمایت می‌کنند.



نظر شما :