امریکا کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کرد

۰۹ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۶۶۴۷ سرخط اخبار

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد: سه کمیته کنگره آمریکا در واکنش به اقدام فلسطین برای به رسمیت شناخته شدن در سازمان ملل، کمک‌های مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه ایندیپندنت امروز (شنبه) گزارش داد که کنگره آمریکا نزدیک به 200 میلیون دلار از کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها را مسدود کرده است.

به نوشته این روزنامه، این کمک‌ها به منظور اختصاص یافتن به پروژه‌های مربوط به کمک‌های غذایی، بهداشتی و دیگر پروژه‌ها در نظر گرفته شده بود و قرار بوده در جریان سال مالی آمریکا که امروز (شنبه) به پایان می‌رسد، به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل شود.

با وجود این به دنبال آنچه که روزنامه ایندیپندنت تحت عنوان "یک توقیف غیرعلنی" اعمال شده علیه کمک‌های مالی به فلسطینی‌ها از ماه اوت سال جاری توصیف کرده است، باقی‌مانده کمکی که برای سال مالی جاری به تشکیلات خودگردان فلسطینی اختصاص یافته به این تشکیلات منتقل نخواهد شد.

از تاریخ 18 اوت که رسما مسدودسازی این کمک‌ها توسط سه کمیته کنگره آمریکا اعلام شد، آژانس کمک‌های مالی دولت آمریکا قصد داشت باقی‌مانده کمک مالی 192 میلیون دلاری در نظر گرفته شده برای فلسطینی‌ها را در سال مالی جاری به تشکیلات خودگردان فلسطین منتقل کند.

بر طبق این گزارش، دولت باراک اوباما تا زمانی که کنگره آمریکا را برای رفع این مسدودیت قانع نکرده است، نمی‌تواند کمک‌های مالی بیشتری به تشکیلات خودگردان فلسطین ارائه دهد.

به نوشته این روزنامه تشکیلات خودگردان فلسطین به شدت این تصمیم دولت آمریکا را محکوم کرده است.

غسان خطیب، سخنگوی ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: این اقدام به هیچ وجه سازنده نیست و چنین اقداماتی توجیه نشده هستند.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از وی نوشت: اینها عمدتا پروژه‌های توسعه و انسان‌دوستانه هستند و اقدام واشنگتن نوع دیگری از مجازات دسته جمعی است که به نیازهای مردم بدون آنکه هیچ مشارکت مثبتی به عمل آورد، آسیب خواهد زد.



نظر شما :