زادگاه سرهنگ در تصرف انقلابیون

۰۵ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۲۸ کد : ۱۶۵۸۱ سرخط اخبار
سیطره انقلابیون بر زادگاه دیکتاتور لیبی و فرار 2 هزار نفر از شهر سرت از آخرین اخبار این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "مصطفی بن درداف" یکی از رهبران شورای ملی انتقالی اعلام کرد که انقلابیون بندر سرت پایگاه عوامل فراری معمر قذافی را تحت کنترل خود درآورده اند.

وی افزود: سیطره ما بر این بندر پس از درگیری شبانه با عوامل قذافی حاصل شد. با پیشروی انقلابیون به سوی مرکز شهر سرت درگیری به خیابانها کشیده خواهد شد و ما آماده این موضوع هستیم.

انقلابیون همچنین روز گذشته یک انبار سلاح وابسته به معمر قذافی را در شرق سرت کشف و ضبط کردند.

از سوی دیگر سازمان ملل متحد اعلام کرد از آغاز درگیری ها در شهر سرت حدود دو هزار نفر از ساکنان این شهر به علت جنگ و محرومیت از آب، برق و مواد غذایی از این شهر فرار کرده اند.

العربیه نیز گزارش داد که انقلابیون لیبی در حال حاضر عملیات نظامی خود را در شهر سرت متوقف کرده اند تا اهالی این شهر محل اقامت خود را ترک کنند و خانواده های قبیله قذافی نیز از سرت خارج شوند.

شرکت هواپیمایی لیبی نیز شب گذشته اعلام کرد که این شرکت پروازهای خود را به قاهره و بنغازی از سرگرفت و به زودی شرایط پروازهای طرابلس و سبها نیز تسهیل خواهد شد.

الجزیره نیز در خبری فوری گزارش داد یکی از فرماندهان شورای انتقالی لیبی به ضرب گلوله تک تیراندازهای قذافی در شهر سرت کشته شد.



نظر شما :