دیدار وزرای خارجه ایران و آلمان در نیویورک

۰۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۶ کد : ۱۶۵۷۲ سرخط اخبار
وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و آلمان پیرامون روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌یی و تحولات مهم بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا در این دیدار که در حاشیه برگزاری شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک انجام شد، دکتر علی‌اکبر صالحی با اشاره به روابط تهران ـ بن و مناسبات ایران و اتحادیه اروپایی، اظهار کرد: غرب باید به‌جای سیاست تقابلی، سیاست و روش همکاری و تعاملی در پیش گیرد تا مناسبات و همکاری‌ها در مسیر صحیح قرار گیرد.

گیدو وستروله نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از فرصت دیدار با صالحی بر ضرورت تماس‌ها و رایزنی‌های مستمر تاکید کرد.

در این ملاقات پیرامون موضوع هسته‌یی تبادل نظر شد و صالحی با تاکید بر مواضع کشورمان و ادامه فعالیت‌های هسته‌یی صلح‌آمیز در چارچوب ان. پی. تی به تحولات اخیر در این موضوع در ماه‌های اخیر از جمله سفر و بازدیدهای معاون مدیرکل آژانس از تاسیسات هسته‌یی ایران و طرح پیشنهادی روسیه اشاره کرد.

وزیر امور خارجه آلمان نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت اعتمادسازی میان طرف‌ها، ابراز امیدواری کرد شرایط به وضعیتی منتهی شود که شاهد پیشرفت در مساله هسته‌یی باشیم.

او افزود که همه باید به‌منظور همکاری‌ها، گفت‌وگو و انعطاف از تمامی توان و ظرفیت خود استفاده کنند.

صالحی هم‌چنین در این ملاقات با اشاره به موضوع گروهک تروریستی پژاک، از کشورهای غربی و آلمان خواست که این گروهک تروریستی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهند.



نظر شما :