اورشلیم پست مدعی شد

فاتال یک اسرائیلی است

۰۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۳ کد : ۱۶۵۶۷ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: حساسیتی که در مورد خصومت دیرین ایران با اسرائیل وجود دارد موجب می‌شود که حتی مواردی ساده و نه چندان پر اهمیت به سر خط اخبار تبدیل شوند. با آزادی شان بائر و جاش فاتال، دو کوهنورد آمریکایی متهم به جاسوسی در ایران، زندگی خصوصی و پیشینه خانوادگیشان در کنار سخنرانی‌های آنها به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شده است.

روزنامه اورشلیم پست به تازگی مدعی شده است که جاکوب فاتال، پدر جاش فاتال، یک اسرائیلی است. همچنین گزارش این روزنامه اسرائیلی از این موضوع حکایت دارد که فاتال پدری اسرائیلی داشته و خودش نیز یهودی است اما به دلایل امنیتی تاکنون این موضوع علنی نشده است.

بنابراین گزارش پدر فاتال در عراق زاده شده و پس از مدتی به اسرائیل مهاجرت کرده و شهروند این کشور شده است. وی پس از سپری کردن دوره‌های نظامی سرانجام به ایالات متحده رفته و اکنون سردبیر مجله‌ای پر تیراژ است که در آمریکا و اروپا منتشر می‌شود.

همچنین جاش فاتال بارها به اسرائیل سفر کرده است و آخرین سفر وی مدت کوتاهی قبل از سفر به مرز ایران و عراق بوده که به دنبال آن 26 ماه را در زندان سپری کرد. به گزارش روزنامه هاآرتص، مادر و برادر جاش فاتال برای اینکه توجه رسانه‌ها را از یهودی بودن وی پراکنده کنند، کمپین آزادی او را به راه انداختند و در عین حال پدر وی نیز از مصاحبه با رسانه‌ها خودداری کرد. گفتنی است پدر جاش فاتال به دلیل همکاری رسانه‌های آمریکایی و اسرائیلی در این زمینه از آنها قدردانی کرده است.

 

نظر شما :