افزایش محبوبیت نتانیاهو در بین اسرائیلی‌ها

۰۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۰ کد : ۱۶۵۶۱ سرخط اخبار

براساس تازه‌ترین نظرسنجی که در پی سخنرانی اخیر باراک اوباما در سازمان ملل انجام شد، به رغم حمایت رییس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی، حمایت یهودیان آمریکا از وی کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اماراتی دارالخلیج، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی که پس از گذشت سه روز از سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در سازمان ملل - که به تعبیر برخی از تحلیل‌گران یک سخنرانی اسرائیلی بود- توسط شورای یهودی آمریکا انجام شد، حاکی از کاهش حمایت یهودیان این کشور از باراک اوباما است.

علت این امر عملکرد وی درخصوص اقتصاد آمریکا و روابط دوجانبه با رژیم صهیونیستی عنوان شده است.

در این نظرسنجی مشخص شد که تعداد یهودیان مخالف با سیاست‌های اوباما از زمان انتخاب وی به سمت ریاست‌جمهوری آمریکا افزایش یافته است به حدی که میزان طرفداران وی به 45 درصد کاهش یافته است که این میزان در مقایسه با حمایت 51 درصدی یهودیان در سال 2010 میلادی، کاهش 6 درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین میزان حمایت یهودیان آمریکایی از سیاست‌های اقتصادی اوباما از سال 2010، از 45 درصد به 37 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که تنها 40 درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد اوباما در خصوص روابط دوجانبه با رژیم صهیونیستی ابراز رضایت کرده‌اند و 53 درصد دیگر ناراضی بوده‌اند.

این نظرسنجی هم‌چنین نشان داد که حمایت 48 درصدی یهودیان این کشور از مساله تشکیل کشور مستقل فلسطین در سال جاری به 38 درصد کاهش یافته است و این میزان در مقابل افزایش مخالفان این طرح از 45 درصد به 55 درصد قابل توجه است.

از سوی دیگر، تازه‌ترین نظرسنجی مشترک میان روزنامه هارتی و موسسه دیالوگ، مشخص شد که محبوبیت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در پی سخنرانی خصمانه‌اش در مجمع عمومی سازمان ملل در مخالفت با رفتن فلسطینی‌ها به این سازمان و عضویت در آن در میان اسرائیلی‌ها به میزان 41 درصد افزایش یافته است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که حزب تندروی "اسرائیل بیت‌نو" به رهبری آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در انتخابات پارلمانی به سه کرسی بیشتر دست خواهد یافت.

این در حالی است که حزب کارگر، دومین حزب بزرگ پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) خواهد بود.



نظر شما :