امریکا در فکر حمله به پاکستان

۰۴ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۹ کد : ۱۶۵۲۸ سرخط اخبار

دولت آمریکا به دنبال اتهامات اخیر مبنی بر همدستی و حمایت دولت پاکستان از گروه 'حقانی' اعلام کرده است که تمام گزینه ها از جمله گزینه حمله نظامی برای مقابله با پاکستان مطرح است که این مساله واکنش دولت پاکستان و اتحاد همه احزاب سیاسی این کشور را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری 'آنتی وار' اعلام کرد: با ادامه یافتن رجزخوانی های آمریکا در باب محکومیت پاکستان، 'لیندسی گراهام' سناتور جمهوریخواه آمریکا از حمایت هر دو حزب کنگره ( دمکرات - جمهوریخواه) از حمله نظامی به پاکستان خبر داد و اعلام کرد که 'تمام گزینه ها علیه این کشور مطرح است'.

این پایگاه خبری افزود: تهدید مستقیم آمریکا باعث واکنش فوری از سوی دولت پاکستان شد. 'یوسف رضا گیلانی' نخست وزیر پاکستان، 'حنا ربانی کهر' وزیر خارجه اش را از سفر آمریکا فراخواند و از وی خواست در یک کنفرانس با حضور تمام احزاب برای بحث و مذاکره درباره چشم انداز حمله آمریکا به پاکستان شرکت کند.

گیلانی تاکید کرد که دستیابی به اجماع نظر سیاسی با جناح مخالف با هدف مواجهه با تهدیدهای آمریکا برای دولت ائتلافی از اهمیت زیادی برخوردار است. قرار است بزودی بیانیه ای درخصوص اتحاد احزاب پاکستانی منتشر شود.

آنتی وار افزود: آمریکا دولت پاکستان را به تامین مالی شبکه 'حقانی' و نیز دستور حمله به سفارت آمریکا در کابل متهم می کند، اتهاماتی که پاکستان همه آنها را رد کرده است.


نظر شما :