اردوغان بشار اسد را تهدید کرد

۰۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۵ کد : ۱۶۵۰۸ سرخط اخبار

 نخست وزیر ترکیه در یک نشست در شهر نیویورک با تاکید بر اینکه بهار عرب دیر یا زود سوریه را نیز در بر می‌گیرد، دولت اسد را به دخالت در امور داخلی سوریه تهدید کرد.

به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در نشستی که از سوی موسسه فکر "ستا" در شهر نیویورک تحت عنوان "ترکیه جدید، خاورمیانه جدید و نظم نوین جهانی جدید" برگزار شد، اظهار داشت که سوریه نیز دیر یا زود از تحولات جاری در منطقه خاورمیانه، که از آن به عنوان بهار عرب یاد کرد، تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

وی گفت که در بازگشت از نیویورک به ترکیه از اردوگاه پناهجویان سوری در شهر هاتای دیدن خواهد کرد و بعد از این بازدید گام جدیدی در قبال سوریه برخواهد داشت.

اردوغان طی اظهاراتی که آشکارا دخالت در امور داخلی سوریه بود، مدعی شد که ترکیه مجبور به برداشتن این گام است و بیش از این نمی توانند در مقابل آنچه که وی ظلم نامید، بی تفاوت باقی بمانند.

نخست وزیر ترکیه در ادامه اظهارات مداخله جویانه خود از بشار اسد رئیس جمهور سوریه خواست تا واقعیت ها را درک کند، چونکه سوریه دیر یا زود تحت تاثیر بهار عرب قرار می گیرد و ایستگاه بعدی این تحولات سوریه خواهد بود و لذا دولت اسد با دیدن این واقعیت باید راه اصلاحات و تحول را باز کند.


نظر شما :