ترکیه موافق تحریم‌ ایران با استناد بر فرضیات نیست

۰۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۲۳ کد : ۱۶۵۰۶ سرخط اخبار

نخست وزیر ترکیه گفت که ایجاد پایگاه سپر دفاعی ناتو در ترکیه ارتباطی به بحران‌های موجود در روابط میان ایران و اسراییل ندارد.

به گزارش ایسنا، رجب طیب اردوغان که سعی می‌کرد در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.ان.ان آمریکا به آرام کردن نگرانی‌های موجود درباره طرح ایجاد سپر دفاعی در ترکیه بپردازد، بیان کرد، این فکر ناتو بود و ارتباطی با بحران موجود میان ایران و اسراییل ندارد.

او ادامه داد: معتقدم نباید بی‌دلیل ایران را مورد تجاوز قرار داد. هم‌چنین نمی‌خواهیم که اسراییل برداشت‌هایی متفاوت از آن چه که در واقعیت هست، از این موضوع داشته باشد.

اردوغان درباره دلیل تلاش‌های موجود برای جلوگیری از دستیابی ایران به تکنولوژی هسته‌یی درست زمانی که به اسراییل اجازه داده می‌شود به عنوان تنها دارنده سلاح هسته‌یی در منطقه باشد، گفت: ایران همواره اعلام کرده است که تنها هدفش تولید انرژی ارزان قیمت از طریق انرژی هسته‌یی است. ما نمی‌خواهیم بر اساس فرضیه‌ها رفتار کنیم. ترکیه هم موافق آن نیست که تحریم‌هایی (علیه ایران) با استناد بر فرضیات اعمال شود.

به گزارش ایسنا، روزنامه حریت ـ چاپ ترکیه ـ نیز نوشت: اردوغان در مصاحبه‌ای در جمع خبرنگاران در نیویورک گفته است در صورت ترک سلاح از سوی پ. ک. ک عملیات ارتش نیز متوقف خواهد شد.

نخست‌وزیر ترکیه در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا در مبارزه با پ. ک. ک با احمدی‌نژاد همکاری خواهید کرد؟ گفت: در این زمینه اقدامات مشترکی با ایران مطرح است. در حال حاضر نیز میان دو کشور تبادل اطلاعات صورت می‌گیرد.



نظر شما :