احمدی‌نژاد به ونزوئلا نمی‌رود

۰۲ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۶۴۸۰ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: این نخستین باری است که از زمان روی کار آمدن احمدی‌نژاد، برنامه سفر وی به ونزوئلا  لغو می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزیر امور خارجه ونزوئلا از احمدی‌نژاد که قصد داشت روز شنبه از نیویورک رهسپار کاراکاس شود، خواسته است که این سفر را انجام ندهد. این در حالی است که هوگو چاوز همتای ونزوئلایی احمدی‌نژاد به دلیل ابتلا به بیماری سرطان و سپری کردن دوره شیمی درمانی در مجمع عمومی سازمان ملل حاضر نشد و بنا بود احمدی‌نژاد به عیادت وی برود.

از سوی دیگر چاوز اخیرا به صراحت اعلام کرده بود که به زودی برادر و دوستش یعنی محمود احمدی نژاد به ونزوئلا سفر خواهد کرد. خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داد که مادورو، وزیر امور خارجه ونزوئلا در ملاقات با مقامات ایرانی در کاراکاس از لغو سفر احمدی نژاد خبر داده است.

وی تاکید کرده که امیدوار است این سفر برای هفته‌ها یا شاید هم ماه‌های آینده دوباره برنامه‌ریزی شود. البته مادورو به دلیل به تعویق انداختن سفر احمدی نژاد برای مدتی نامشخص اشاره نکرده است. این اخبار در حالی منتشر می‌شود که اخیرا وزارت امور خارجه ونزوئلا از نقش پشت پرده چاوز در رایزنی با احمدی نژاد در مورد آزادی دو شهروند آمریکایی خبر داده بود.

شان بائر و جاش فاتال به اتهام ورود غیر قانونی به ایران و تلاش برای جمع‌آوری اطلاعات به 8 سال زندان محکوم شده بودند. بنا بر اظهارات وزارت امور خارجه وئزوئلا، چاوز نقشی موثر در زمینه آزادی بائر و فاتال ایفا کرده است.



نظر شما :