لاریجانی: موشک‌های ایران با هر تهدیدی مقابله می‌کنند

۱۶ خرداد ۱۳۹۰ | ۱۴:۱۰ کد : ۱۳۴۴۰ سرخط اخبار
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که روز یک‎شنبه برای انجام سفری یک‎روزه به این شهرستان سفر کرده است، عصر امروز با حضور در مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال آیت‎الله روحانی نماینده ولی فقیه در بابل، طی سخنانی اظهار داشت: برای بنده افتخاری بود که در 15 خرداد در سالگرد ارتحال آیت‌الله روحانی این عالم پرهیزگار در این شهر حضور داشته باشم.

وی آیت‌الله روحانی را از چهره‌های تابناک فقاهت در عالم تشیع دانست که مایه افتخار همه مسلمانان است.

رئیس مجلس همچنین تصریح کرد: امروز هم مازندران مفتخر است دو شخصیت ارزشمند آیت‌الله جوادی آملی و حسن‎زاده که دو چهره تابناک در فقه شیعه هستند را دارد.

وی آیت‌الله روحانی را از شخصیت‌های برجسته و استوانه‌های این انقلاب دانست و افزود: از زمان ورود امام خمینی(ره) به کشور، ما شخصیت‌های ممتازی در کشور داشتیم که انقلاب را حفظ و هدایت و راهنمایی می‌کردند.

لاریجانی آیت‌الله روحانی را فردی مردم‌دار توصیف کرد و متانت نفسانی و ادب را از ویژگی‌های وی دانست و گفت که معمولا در شرایط حساس برخی از چهره‌ها در کشور ایجاد فتنه می‌کردند اما آیت‌الله روحانی از شخصیت‌هایی بود که شرایط کشور را آرام نگه می‌داشت.

به گفته وی در ابتدای انقلاب 2 جریان در کشور وجود داشت که یکی از این جریان‌ها، جریانی پرتحرک و بسیار مترقی بود که تفکر شیعی چنین حرکتی را می‌طلبید و جلودار این امر امام خمینی(ره) و برخی از برگزیدگان حوزه‌های علمیه بودند که این تفکر را تقویت می‌کردند. اما عده‌ای از افراد که با معارف اسلامی آشنایی زیادی نداشتند باعث می‌شدند که در گوشه و کنار کشور و در حرکت انقلاب رخنه ایجاد کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از همان ابتدا عده‌ای با این تفکر ستیز می‌کردند که افرادی از آنها تفکر مارکسیستی داشتند و تلاش می‌کردند که ادبیات مارکسیستی را تقویت کنند و گاهی شاید در ظاهر به عنوان حمایت از جریان امام، در باطن با آن مبارزه می‌کردند.

علی لاریجانی بر همین اساس جریان دوم را جریان غرب‌گرا دانست و متذکر شد: در دهه 50 در صحنه سیاست با یک جریان مارکسیستی مواجه شدیم که با جریان روحانیت مبارزه می‌کرد البته با روحانیتی که در میدان بود و علیه آمریکا و رژیم دیکتاتوری فریاد می‌زد که امام خمینی(ره) از آنها به عنوان آخوند درباری تعبیر کرد و جریانی که باعث ایجاد روشنگری در جامعه و تبدیل شدن به یک الگو شد، همین جریان مبارز بود.

وی در ادامه سخنانش به یوم الله 15 خرداد اشاره و تصریح کرد: چیزی که مهم است این است که ببینیم چه درسی از 15 خرداد می‌گیریم، حرکت پیشرفتی که روحانیتی در کشور ایجاد کرد منجر به یک انقلاب ممتاز شد که ویژگی این انقلاب عدم وابستگی به شرق و غرب بود.

لاریجانی با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی ایران بر اساس شکل اسلامی بنا نهاده شده و این تفکر در جهان نفوذ پیدا کرده است، گفت: دشمنان کشور ما همواره تلاش می‌کردند که با توطئه‌ها و ایجاد فتنه در کشور به اهدافشان مانند تجزیه طلبی برسند اما آنها باورشان شد که با این انقلاب نمی‌توان با کارهای تاکتیکی مقابله کرد و متوجه شدند که نمی‌توانند با کودتا و یا امثالهم با این انقلاب مقابله کنند و اگر کاری از آنها بر می‌آمد که بتوانند در برابر این انقلاب سنگ اندازی کنند، انجام می‌دادند.

رئیس مجلس در ادامه سخنانش با اشاره به حمایت مردم از بنی صدر در ابتدای پیروزی انقلاب، گفت: پس از آنکه بنی صدر روی کار آمد و مردم از وی حمایت کردند، دشمنان اطراف او را گرفتند و او را تبدیل به مهره‌ای کردن که مقابل امام و روحانیت ایستاد. اما آنها تصور نمی‌کردند که این انقلاب آنقدر آبدیده باشد که مقابل این توطئه‌ها بایستد.

وی اضافه کرد: نهاد مهم حکومت کشور ما که مردم سالاری است توانست به عنوان یک جریان سیاسی در افکار عمومی جهان ترویج یابد و این مردم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هم قانون اساسی را تنظیم کردند و هم نظامی را بنا نهادند که از جنس نظام‌های سیوسیالیستی جهان نیست. به خصوص در مورد ولایت فقیه که بسیار نکته‌ مهم و تاثیر گذار در نظام ما است و این مدل توانست هم در شرایط مختلف با دسایس و توطئه‌های دشمنان مقابله کند و هم در اداره حکومت موفق باشد.

لاریجانی با بیان اینکه ساختار حکومت ایران یک حکومت مردمی است، یادآور شد: این یک ساختار قابل توجه برای دنیای امروز است و در شرایط امروز منطقه که تغییراتی ایجاد شده، نظام ما هم توانست در برابر توطئه‌های دشمن دوام بیاورد و هم در اداره کشور موفق بوده است.

رئیس قوه مقننه کشورمان در ادامه سخنانش تصریح کرد: در حکومت جمهوری اسلامی ایران شرایط متفاوت است چرا که این نظام با مردم رو راست است و این صدق کلام و راست بودن با مردم باعث شد که شرایط کشور همیشه پایدار باشد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) همواره می‌فرمودند که به حوزه‌های علمیه تکیه کنید که این سخنان امام راحل یک راهنمای عمل بود و اینکه می‌بینید امروز کشورهای اسلامی به مکتب امام راحل نگاه می‌کنند به خاطر این است که فکر امام یک رکن بود و خیلی بی انصافی است که گاهی اوقات برخی سخنان سطحی در کشور بیان می‌شود و یکی از آقایان که برخی سخنان سطحی را مطرح می‌کرد، عده‌ای از نمایندگان به او اعتراض کردند.

لاریجانی اضافه کرد: بدون شریعت، حقیقت در دست کسی قرار نمی‌گیرد و بیان برخی سخنان به جای آنکه وزن تفکر سیاسی را بالا ببرد، پایین می‌آورد و باید گفت تفکر حضرت امام خمینی (ره) شرایط احساسی دنیا را تحت تاثیر قرار داد و اگر بخواهیم حرف‌های امام را با حرف‌های سطحی مطرح کنیم، بی انصافی است.

رئیس دستگاه قانون گذاری کشورمان در ادامه سخنانش یادآور شد: دشمنان این انقلاب می‌خواستند با توطئه‌ها به اهدافشان مانند تجزیه طلبی برسند اما به دلیل وجود ولایت فقیه نتوانستند به آن اهداف دست یابند و شرایط امروز کشور به خاطر همان حرکتی است که امام و روحانیون دنبال می‌کردند.

وی با بیان اینکه اگر کسی بخواهد به ایران حمله کند، با موشک‌های ایران در مقابلش روبرو خواهد شد، تاکید کرد که ایران امروز به کشوری مستقل، تاثیر گذار و الهام بخش در منطقه تبدیل شده و دشمنی دشمنان ما به خاطر مسائلی مانند موضوعات هسته‌ای و یا امثال این مسائل نیست بلکه مسئله آنها این است که ایران انقلابی را هدایت کرده و آن را به بلوغ رسانیده و توانسته در منطقه تاثیر گذار باشد و شرایط امروز منطقه به خاطر همین موضوع است.

لاریجانی با بیان اینکه به نظر بنده یکی از عوامل دشمنی دشمنان ما به خاطر همین مسئله است، تصریح کرد: اینکه دولت و مجلس ایران و در راس آنها رهبر معظم انقلاب در کنار ملت‌ها قرار گرفته‌اند این یک مکتب است و انتظار ملت‌ها نیز از ایران همین است و این کار بسیار درستی است.

رئیس مجلس ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها نیز به اقدام ما اخم کنند نباید در حرکت ایران تاثیر گذار باشد.

وی با اشاره به موضوع فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها در این کشور، گفت: آنان با این اقداماتشان کینه مسلمانان را نسبت به خودشان بیشتر می‌کنند و باید بدانند که مسلمانان در مقابل آنها خواهند ایستاد.

لاریجانی در ادامه سخنانش با اشاره به نامگذاری سال 1390 از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادی، گفت: مسئولان نباید در این سال به موضوعات حاشیه‌ای بپردازند و باید وقت‌شان را صرف رسیدن به اهداف پیشرفت اقتصادی کنند و همگی باید در مسئله حرکت اقتصادی کشور هم صدا باشیم و از مسائل حاشیه‌ای پرهیز کنیم.

وی اضافه کرد: رهبر فرزانه انقلاب با چشم بینا شرایط کشور را رصد می‌کنند و اگر کجی باشد آن را راست می‌کند و ملت هم باید خیالشان راحت باشد چرا که این انقلاب خمینی است و این انقلابی است که شهدای زیادی خونشان را فدای آن کردند.

وی با بیان اینکه نباید کسی در کشور ایجاد تشویش و اضطراب کند، گفت: همه ما باید وقت‌مان را برای آبادانی کشور صرف کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید تمرکز مسئولان کشور روی پیشرفت اقتصادی کشور باشد که الحمدلله در مجلس و دولت روحیه‌ خدمت وجود دارد.

لاریجانی در خاتمه سخنانش تاکید کرد که مردم، مسئولان را انتخاب می‌کنند که به مردم خدمت کنند نه اینکه نظریه پردازی کنند و به حواشی بپردازند و این از شئونات مسئولین کشور نیست.

نظر شما :