ثروت زنان دیکتاتورهای عرب

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ | ۲۱:۲۱ کد : ۱۲۹۶۱ سرخط اخبار
یک روزنامه آمریکایی همسر قذافی را برنده ماراتن جمع آوری ثروت میان همسران روسای جمهور کشورهای عربی دانست.

به گزارش ایسنا، انقلاب‌های پی در پی کشورهای عربی نشان داد که همسران روسای جمهوری و مسئولان این کشورها از نقش همیشگی خود و حمایت از زنان وانجمن‌های خیریه خارج شده و به فعالیت‌های سیاسی درجهت منافع شخصی می‌پرداختند تا جاییکه اتهامات مختلفی به آنها وارد شده و برخی از آنها به فساد و گردآوری اموال متهم شدند. زنان مسئولان ارشد و روسای جمهوری این کشورهای عربی وارد مسابقه‌های گردآوری ثروت شدند که براساس گزارش‌های رسانه‌ها تاکنون صفیه قذافی، همسر دوم معمر قذافی در صدر قرار دارد.

وی در سال 1971 که به عنوان پرستار استخدام شده بود با قذافی ازدواج کرد وصاحب 6 فرزند شده است.

روزنامه آمریکایی یواس ای تودی نوشت که ثروت صفیه قذافی 30 میلیارد دلار تخمین زده شده است. بدین ترتیب ثروت همسر قذافی از دارایی‌های لیلی طرابلسی، همسر زین العابدین بن علی رئیس جمهوری مخلوع تونس فراتر رفته است.

صفیه قذافی شرکت هواپیمایی البراق را به همراه 20 تن طلا تحت تملک خود دارد.

دولت های انگلیس و فرانسه خواهان درج نام همسر قذافی در لیست سیاه شده‌اند.

لیلی طرابلسی یکی از بانفوذترین هسمران روسای جمهور غرب به شمار می‌آید چرا که توانست با استفاده از نفوذ خود بر همسرش به نفع افراد خانواده‌اش اقداماتی انجام دهد.

برخی لیبی طرابلسی و خانواده‌اش را به دلیل فعالیت‌هایشان "مافیا" می‌خواندند.

در مصر نیز سوزان مبارک، همسر حسنی مبارک، رئیس جمهوری سابق این کشور نفوذ زیادی در مصر داشته است. البته او بیشتر به فعالیت‌های خیریه و حمایت از کودکان می‌پرداخت که این مساله باعث شده بود تا فعالیت‌های سیاسی‌اش پشت پرده باقی بماند.

همسر حسنی مبارک نیز دارای حساب‌های شخصی و اموال زیادی بوده و برای انجام تحقیقات به مدت 15 روز بازداشت شد اما به قید وثیقه آزاد شد.

نظر شما :