ویکی لیکس تهدید به بمب دیجیتالی کرد

۱۷ آذر ۱۳۸۹ | ۱۹:۲۸ کد : ۹۵۷۳ سرخط اخبار
ویکی لیکس تهدید به بمب دیجیتالی کرد

مهر- ویکی لیکس 250 هزار سند وزارت خارجه آمریکا را برای انتشار در صورت نیاز در اختیار بیش از 100 هزار تن از حامیان خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری آلمان، همکاران "جولیان آسانگ" تهدید کردند در صورت ادامه فشارها علیه وی، بمب دیجیتالی اعلام شده از سوی موسس ویکی لیکس منفجر خواهد شد.

بر این اساس آسانگ پیش از دستگیری خود اسناد ویکی لیکس را بطور کامل در اختیار بیش از 100 هزار تن از حامیان این سایت قرار داده است.

این اقدام احتیاطی به منظور جلوگیری از اعمال فشارها بر ویکی لیکس صورت گرفته و طی آن حدود 1.5 کیگا بایت اطلاعات حاوی 250 هزار سند وزارت خارجه آمریکا برای این افراد ارسال شده که آنها برای دسترسی به اطلاعات تنها به یک رمز ورود نیاز دارند.

ویکی لیکس اعلام کرده که این اسناد شامل اسامی افراد و مکانها بوده و در بردارنده اطلاعاتی از زندان گوانتامو، سیستم بانکی آمریکا و موضوعات دیگر است. بنا بر این ادعا انتشار اسناد مذکور بسیار تکان دهنده تر از اسناد قبلی خواهد بود.
این در حالی است که رمز ورود به سیستم دسترسی به اسناد مذکور با کدی 256 واحدی محافظت می شود. به گفته کارشناسان چنین رمزی به هیچ وجه قابل شناسایی نبوده و حتی ابررایانه های نظامی نیز قادر به حک کردن چنین رمزی نیستند.
آسانگ 39 ساله هفته گذشته در مصاحبه با رونامه گاردین تهدید کرده بود در صورت دستگیری وی و اقدام برای ممانعت از انتشار اسناد ویکی لیکس، این اسناد بطور خودکار منتشر شده و مانند بمبی دیجیتالی عمل خواهد کرد.

توقیف سه کشتی ایرانی در سنگاپور

سه فروند از کشتی های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بدلیل بدهی در سنگاپور توقیف شد.
به گزارش آتى نيوز ، بر اساس اطلاعات دریافتی سه فروند از کشتی های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با نام های سهند، سبلان و توچال در کشور سنگاپور طی روزهای اخیر و با حکم دادگاه این کشور توقیف شده است.
بنابر این گزارش علت اصلی این توقیف، بدهی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به بانک های خارجی اعلام شده است. این کشتی های با ظرفیت هر یک 6500 TEU کانتینر از بزرگترین کشتی های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به شمار می آید.
در همین حال کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مبالغ مورد نظر را تهیه کرده اما با مخالفت بانک های مزبور مواجه شده است و به نظر می رسد بزودی کشتی های توقیفی به حراج گذاشته خواهد شد.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی دو سال گذشته بیش از 80 فروند کشتی با استفاده از تسهیلات بانک های خارجی خریداری کرده که ماهیانه مبالغ هنگفتی بابت آنها قسط پرداخت می کند.
طی ماه های اخیر کشور آمریکا با استفاده از ابزارهای مختلف سعی در تحریم هرچه بیشتر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت های تابعه آن در سراسر جهان کرده و بسیاری از دارایی ها این شرکت را به بهانه های مختلف توقیف کرده است.
آمریکا بدون ارائه سندی ، حمل سلاح های غیر متعارف و کمک به برنامه های هسته ای ایران را دلیل اصلی تحریم ها اعلام کرده ، موضوعی که بارها از سوی مدیران کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران تکذیب شده است.
اقدام اخیر کشور سنگاپور در توقیف کشتی های ایرانی را می توان در راستای فشارهای دولت آمریکا تحلیل کرد. به نظر می رسد تحریم های آمریکا در جلوگیری از رد و بدل شدن پول توسط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عامل اصلی تاخیر در پرداخت بدهی این شرکت به بانک های خارجی بوده است.
دولت ایران بارها تاکید کرده است که تحریم های آمریکا هیچ تاثیری بر فعالیت های اقتصادی ایران ندارد.

آمریکا 110 میلیارد دلار اشتباهی چاپ کرد

اشتباه در چاپ اسکناس در آمریکا سبب شد تا 110 میلیارد دلار اسکناس 100 دلاری چاپ شده پس از چاپ از چرخه خارج شود.
به گزارش عصر ایران وزارت خزانه داری آمریکا که مسئول چاپ اسکناس در آمریکا است ، در چاپ اسکناس های 100 دلاری جدید که قرار بود با ضریب امنیتی بالا و غیر قابل جعل برای جاعلان باشد ، ناکام ماند و پس از چاپ مشخص شد که  مشکل بوجود آمده در کاغذ اسکناس‌های جدید 100 دلاری موجب شده این اسکناس‌ها هنگام چاپ تا خورده و صاف نباشند.
طراحان اسکناس های جدید 100 دلاری در اسکناس های جدید برای مقابله با جاعلان چند تکنیک پیشرفته از جمله  نوار اسکناس سه بعدی  و تصاویر متحرک را به کار برده بودند که با توجه به اشتباه در چاپ آن مجبور شدند تا کل اسکناس ها را از چرخه خارج کنند.

طبق اعلام خزانه داری آمریکا مقامات هم اکنون  درحال تعمیر ماشینهای چاپ اسکناس هستند تا با جدا نمودن اسکناسهای مخدوش از تکرار خطای به وجود آمده جلوگیری شود.جدا کردن این اسکناسها با دست حدود 30 سال طول می کشد.قرار بود اسکناس های جدید از فوریه سال 2011 ( بهمن 1389) وارد چرخه پولی آمریکا و جهان شود، اما با مشکل به وجود آمده احتمالا این زمان بندی تغییر خواهد کرد.
این در حالی است که وزارت دارایی آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که روند تولید این اسکناس ۱۰۰ دلاری حاصل نوعی جهش تکنولوژیکی و تمامی تلاش‌هایی است که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است.
در جریان تولید و چاپ این اسکناس از هزاران لنز کوچک برای ساخت نوار امنیتی درون اسکناس که به رنگ آبی روشن است، بهره برده شده است. در این نوار امنیت سه‌بعدی با تغییر زاویه دید اسکناس، نقش یک ناقوس و عدد ۱۰۰ درون آن دیده می‌شود.
 
جعل دلار یکی از مشکلات عمده سیستم اقتصادی آمریکا و جهان است که همه ساله شبکه های حرفه ای جعل که در برخی موارد وابستگی هایی نیز به برخی دولت ها و باندهای مافیایی دارند ، میلیاردها دلار اسکناس جعلی وارد شبکه پولی جهان می کنند.

ادعاهای واهی درباره جزایر ایرانی

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه پایانی نشست سالانه خود در ابوظبی از مذاکرات گروه 1+5 با جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری کویت، سران شورای همکاری مطابق معمول از ادعاهای واهی امارات متحده عربی درباره جزایر ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی حمایت کردند و از کشورمان خواستند به آنچه تلاشهای امارات برای حل موضوع جزایر سه گانه است، خواندند، پاسخ مثبت دهد.
عربستان سعودی، کویت، قطر، عمان، بحرین و امارات اعضای شورای همکاری خلیج فارس به شمار می روند.

ادعای گاردین درباره مرگ دانشمند ایرانی

یک نشریه انگلیسی در بررسی ترورهای اخیر در تهران و شهادت یک دانشمند هسته ای ایران مدعی شد که پیش از ماجرای ترور دکتر شهریاری و دکتر محمدی  یک پرفسور هسته ای ایران توسط موساد ترور شده بود که از افشای آن خودداری شده است.

به گزارش آخرین نیوز گاردين با تاکید بر اینکه جنگ مخفى  ضد اهداف هسته اى ايران از جمله با استفاده از  ترور توسط موتورسيکلت سواران، روند مخوفى پيدا کرده و به مراکز دانشگاهى کشانده شده است، مدعی شد: اولين قربانى این جنگ اردشير حسن پور ديگر  دانشمند هسته اى ارشد ايران بوده است که از بنيانگذاران مرکز فن اورى هسته اى ايران در اصفهان است.

طبق گزارش رسمى،‌ حسن پور بر اثر مسموميت پرتويى در سال دو هزار و هفت فوت کرد اما در برخى گزارشهاى تاييد نشده ادعا شده است او بوسيله موساد کشته شد.

به ادعای این نشریه انگلیسی اگر اين امر درست باشد تلفات اين عمليات تاکنون کشته شدن سه دانشمند و مجروح شدن يک دانشمند ديگر بوده است.

اگرچه این ادعاها می تواند با هدف قدرتمند نشان دادن سازمان جاسوسی رزیم صهیونیستی توسط رسانه های وابسته به آنها منتشر شده باشد اما به جهت سابقه وجود چنین اقداماتی از سوی صهیونیستها این موضوع قابل پیگیری توسط مراجع بین المللی است.


نظر شما :