چاوز برای نهمین باربه تهران می آید

۱۲ مهر ۱۳۸۹ | ۱۵:۵۷ کد : ۸۸۵۸ سرخط اخبار
چاوز برای نهمین باربه تهران می آید

هوگو چاوز، رئیس جمهوری ونزوئلا، اعلام کرد که هفته آینده رهسپار کشورهای روسیه، بلاروس، ایران و چین می‌شود.

به گزارش خبرگزاریها رئیس جمهوری ونزوئلا که در کاراکاس، پایتخت کشورش، سخن می‌گفت هدف از سفر به روسیه را گفت‌وگو در زمینه‌های تجاری، فناوری و افتتاح احتمالی یک بانک برای معاملات دوجانبه اعلام کرد. آقای چاوز به جزئیات بیشتری در باره دیدارهایش از سه کشور دیگر اشاره‌ای نکرد

گفتنی است  سفر او به ایران نهمین سفر رئیس جمهوری ونزوئلا به جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

ایران درباره جزایر سه گانه به دادگاه برود


دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس بار دیگر با تکرار اتهامات واهی امارات متحده عربی علیه جزایر سه گانه ایرانی واقع در خلیج فارس ، از دولت ایران خواست تا مناقشه مربوط به این جزایر را به دادگاه بین المللی ارجاع دهد .
به گزارش عصر ایران و به نقل از وب سایت روزنامه گلف نیوز امارات عبدالرحمن العطیعه دبیر کل قطری شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته در یک جلسه سخنرانی در میان اساتید دانشگاه " سنت کلر"  میشیگان آمریکا با عنوان " موفقیت های شورای همکاری خلیج فارس " با اعلام این موضوع خواست تا دولت ایران رضایت دهد که مناقشه سه جزیره تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی از طریق مراجعه به دادگاهی بین المللی حل شود .
جمهوری اسلامی ایران با رد ادعای واهی امارات علیه جزایر سه گانه ایرانی واقع در خلیج فارس ، این جزایر را جزء لاینفک تمامیت ارضی خود می داند و اعلام کرده است که حاضر است برای رفع سوء تفاهم امارات  در این باره با این  کشور گفتگو کند  ولی هیچ کشوری تمامیت ارضی خود را به محاکم بین المللی واگذار نمی کند.
العطیه همچنین در سخنرانی خود در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه آمریکایی خواستار حل و فصل صلح آمیز مناقشه اتمی ایران بر اساس تصمیمات سازمان ملل متحد و آژانس بین المللی انرژی هسته ای شد .
گفتنی است که ادعاهای واهی امارات علیه جزایر ایرانی خلیج فارس از دهه 1990 و همزمان با پایان یافتن جنگ عراق علیه ایران آغاز شد و حمایت اعضای شورای همکاری خلیج فارس را نیز به همراه دارد .
ایران از سال 1971 و همزمان با ترک منطقه خلیج فارس از سوی ناوگان اشغالگر بریتانیا ،  مالکیت خود بر این جزایر را تثبیت کرده و پرچم خود را به جای پرچم دولت استعمارگر بریتانیا در این پهنه از سرزمین خود برافراشت .
گفتنی است که امارات نیز از همان سال (1971) به عنوان یک کشور جدید پای در عرصه وجود گذاشته است  . 

واکنش وزیر کشور به خبر تحریمش

وزير کشور در واکنش به تحريم 8 مقام ايرانى از سوى دولت امريکا گفت: اين اقدام واشنگتن نشان‌دهنده تناقض رفتارها، استيصال و سردرگمى مقامات امريکايى است.

به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانى وزارت کشور، مصطفى محمد نجار وزير کشور در گفتوگويى اظهار داشت: دولت آمريکا در تناقض شديدى در برخورد با حقوق بشر گرفتار شده و اينگونه اقدامات ناشيانه نشان از عدم تعادل در سياست خارجى، دخالت در امور داخلى ديگر کشورها و استيصال و سردرگمى مقامات آمريکايى مى‌باشد.
وزير کشور علت اصلى عصبانيت آمريکا را ايستادگى ملت بزرگ ايران در تمامى صحنه‌ها دانست و تأکيد کرد: پيشرفت‌هاى ايران اسلامى در تمامى سطوح و سخنرانى افشاگرانه اخير رئيس‌جمهور در سازمان ملل متحد خشم آمريکايى‌ها را برافروخته است.
محمد نجار خاطرنشان کرد: پرسش سه سؤال اساسى رئيس‌جمهور در سفر اخير از قبيل بحث کميته حقيقت ياب براى يازده سپتامبر، بحث تجديد نظر در حق وتوى سازمان ملل و موضوع فلسطين و بحث خلع سلاح هسته‌اى و انرژى پاک براى همه، دولت اوباما را دچار پريشان گويى کرده است، سؤالاتى که با منطق و استدلال، بى منطق بودن آمريکايى‌ها را به دنيا اثبات کرد.
وزير کشور افزود: در حالى که آمريکائى‌ها خود را منادى حقوق بشر و دموکراسى و آزادى معرفى مى‌کنند، عملکرد آنها خلاف تمامى موازين و اصول بين المللى است و خود بزرگترين ناقض حقوق بشر در دنيا مى‌باشند.
محمد نجار با اشاره به مواردى از نقض حقوق بشر از سوى امريکائى‌ها گفت: آنها با کاروان آزادى مقابله مى‌کنند و بر کشتار مردم فلسطين صحه مى‌گذارند و در عراق و افغانستان جنايات دست جمعى را رقم مى‌زنند و بازهم ادعاى حقوق بشر و دموکراسى و آزادى دارند.
وزير کشور با اشاره به قطعنامه‌هاى مختلف دول غربى براى تحريم ايران تصريح کرد: ملت ايران تهديدهايى مانند تحريم را به فرصت تبديل خواهد کرد و انشاءالله در تمامى ابعاد به خودکفايى خواهد رسيد همان‏گونه که در طول هشت سال دفاع مقدس بسيارى از تحريم‌ها موجب تلاش بيشتر فرزندان ايران اسلامى و خودکفايى آنها در زمينه‌هاى گوناگون شد.
محمد نجار در پاسخ به سؤالى مبنى بر اينکه آيا تحريم شما به عنوان يکى از 8 مقام اعلام شده از سوى امريکا اساساً ضربه‌اى به دارايى‌هاى شما مى‌زند يا نه، گفت: دارايى‌هاى نداشته من براى آنها و هرچه دارم نيز براى آنها باشد.
وى در پايان در واکنش به ممنوع الورود شدن خود به خاک آمريکا گفت: ما هيچگاه قصد سفر به خاک آمريکا را نداشته و نداريم.

خودداری سوری ها از پذیرش ریال ایران

به دنبال نوسانات اخیر بازار ارز کشورصاحبان مغازه ها و مراکز تجاری سوریه از پذیرش ریال ایران خودداری می کنند.
به گزارش آخرین نیوز  استفاده از ریال ایران که به امری رایج در سوریه تبدیل شده و بر همین اساس بسیاری از زائران ایرانی بارگاه حضرت زینب اقدام  به انتقال پول ایرانی به سوریه برای خرید می کنند اخیرا تا حدود زیادی تحت تاثیر نابسامانی نرخ ارز بویژه دلار و یورو قرار گرفته است .
به گزارش خبرنگار ما زائرانی که در چند روز اخیر به ایران بازگشته اند اعلام کردند که مغازه داران و تجار سوریه به این بهانه که به هنگام تبديل ریال ایرانی به لير سوريه يا دلار و يورو متضرر می شوند از قبول  پول کشورمان در موقع خريد زائران خوددارى مى کنند.
به گفته این افراد همزمان با افزايش قيمت ارزهاى خارجى در ایران قيمت اين ارزها در سوريه نيز افزايش يافته است بطوری که در دمشق هر يک دلار معادل 1100 تومان معامله مى شود .
همچنین قيمت لير سوريه نيز مقابل ريال ايران در يک هفته گذشته با 30 ريال افزايش به 250ريال رسيده است.از این رو فروشندگان کالا و خدمات به زائران ایرانی بجای ریال  از آنها دلار يا لير سوريه درخواست می کنند.

واکنش محصولی به تحریم آمریکا علیه وی

وزير رفاه و تامين اجتماعى در واکنش به جلوگيرى از ورود 8 تن از مقامات ايرانى به آمريکا گفت: من تاکنون هيچ درخواست ويزاى آمريکا نداشته‌ام.
به گزارش فارس صادق محصولى در حاشيه برگزارى مراسم توديع و معارفه مديرعامل بانک رفاه کارگران در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنى بر جلوگيرى از ورود وى به آمريکا اظهار داشت: اين موضوع چندان مهم نيست و من تابحال درخواست ويزاى آمريکا را نداشته‌ام؛ ضمن اينکه اين حرکات نشان دهنده مريض شدن و نابود شدن نظام استکبارى است.
محصولى با اشاره به اينکه آمريکا در حال نابودى است و براى همين تن به اين موضوعات مى‌دهد گفت: اين کارها زورگويانى مثل آمريکا را زير سؤال مى‌برد ضمن اينکه من تابحال يک ريال هم حساب در آمريکا نداشته‌ام.
وزير رفاه و تأمين اجتماعى موضوع ويزا و جلوگيرى وى به آمريکا را بيشتر شبيه يک جوک سياسى بيان کرد و گفت: من حتى آن موقع که در بخش خصوصى فعاليت مى‌کردم سفرى به آمريکا نداشتم.

احمدی‌نژاد: مرده شور خودتان و میز مذاکره‌تان را ببرد


رئیس جمهور طی سخنانی‏، رژیم صهیونیستی را سگی دانست که از سوی آمریکا در منطقه رها شده تا به بهانه او ملت‌های منطقه را بچاپند.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور در در مراسم افتتاح 1002 واحد مسکونی در قالب پروژه مسکن مهر، هم از برنامه‌های دولت برای پایین‌ آوردن قیمت مسکن سخن گفت و هم از سیاست‌های آمریکا در منطقه انتقاد کرد و سخنان شدیدالحنی را خطاب به آنها مطرح نمود.

گزیده سخنان رئیس‌جمهور را در ادامه می خوانید:

در یک دوره طولانی از این حقیقت غفلت کردیم. چرا که اساتید، مدیران اجتماعی و برنامه‌ریزان اقتصادی کشور تحت تاثیر اندیشه‌های سرمایه‌داری که تمام علوم را برای پرکردن جیب‌های سرمایه‌داران می‌دانند قرار گرفتند.
باید شتاب و سرعت ساخت مسکن را حفظ کنیم. باورم این است که اگر تولید مسکن را صنعتی و انبوه کنیم، قیمت مسکن از قیمت هم اکنون مسکن مهر نیز پایین‌تر خواهد آمد.

آرزوی من این است که هر ایرانی یک خانه ویلایی ولو نقلی داشته باشد. می‌ارزد که دولت کمک کرده تا هر خانواده‌ای یک فضای انسانی و مستقل داشته باشد.
برخی ، سال‌ها نگران بودند که اگر بنزین تحریم شود، چه خواهد شد؟ زمانی که کشورهای غربی خواستند صادرات بنزین را قطع کنند، ما از این موضوع استقبال کرده و اعلام کردیم که آرزوی ما این است که بنزین قطع شود. اما آنها باور نکردند ولی زمانی که بنزین را قطع کردند، راه برای متخصصان داخلی باز و در طول یک هفته توسط دانشمندان و متخصصان داخلی بنزین را تولید و جایگزین کردیم و توانستیم دو محموله آن را هم بفروشیم. بعد آنها آمدند و گفتند اشتباه شده و ما بنزین را به شما می‌فروشیم.
سنگین‌ترین خفقان در آمریکا وجود دارد. آنها با جنجال رسانه‌ای و تبلیغاتی کارهای خود را مثبت و صحیح جلوه می‌دهند. در آنجا اعلام کردم که کجای دنیا به خاطر اظهارنظر اخراج می‌شوند. امروز استکبار جهانی شکست‌های خود را از حرکت و مقاومت ملت ایران می‌داند و به همین دلیل به شدت عصبانی بوده و هر کاری که از دستش بر می‌آید انجام می‌دهد.
از 60 سال پیش به بهانه هولوکاست ،ملت فلسطین، اردن، لبنان، سوریه، مصر و حتی ایران را تهدید می‌کنند. آنها یک سگ وحشی را در منطقه رها کرده و به بهانه آن می‌خواهند ملت‌های منطقه را بچاپند. امروز نیز ماجرای یازده سپتامبر را آغاز کرده‌اند که اگر دیر اقدام می‌کردیم این مساله نیز مقدس‌ترین مساله جهانی شده و دیگر کسی نمی‌توانست در رابطه با آن اظهار نظر کنند.

 آنها به خونخواهی یازده سپتامبر جنایت‌های فجیحی را در منطقه انجام داده و سوال‌های بسیاری را بی‌پاسخ گذاشتند

 فکر کرده‌اند دنیا بی‌صاحب است و به بهانه آن هرگونه که بخواهند می‌توانند بازی کنند. بعد به خود جرات داده و ملت ما را تهدید می‌کنند و می‌گویند راه حل‌ها روی میز است، مرده شور خودتان، چهره اتان و میزتان که دنیا را به لجن کشیده‌اید ببرد. دوره شما تمام شده و جنایت‌هایی که می‌خواستید انجام دهید، انجام داده‌اید. بساط خود را جمع کرده و از منطقه بروید. چرا فکر می‌کنید قیم منطقه هستید؟ البته ما می‌دانیم که شما به دنبال نفت و ثروت منطقه ما هستید.

آنها خیال کردند با چهار تا تهدید و اخم کردن، ملت‌های منطقه ترسیده و عقب نشینی خواهند کرد. به آنها می‌گویم که در اشتباه به سر می‌برید و باید از ملت‌های منطقه عذرخواهی کنید.
اشغالگران منطقه اگر با پای خود از منطقه خارج نشوید، ملت‌های منطقه شما را با اردنگی از منطقه خارج خواهند کرد.

بیل کلینتون: آمریکا دیگر ابرقدرت نیست

رئیس جمهور سابق آمریکا با اشاره به رشد سریع اقتصادی کشورهایی همچون چین و هند تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا نفوذ خود را به عنوان یک ابرقدرت از دست داده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری نووستی، "بیل کلینتون" که در کنفرانسی در اوکراین حضور داشت با اشاره به از دست رفتن جایگاه آمریکا به عنوان یک ابرقدرت جهانی تاکید کرد: آمریکا به تداوم اصلاحات در بخش صنعت احتیاج دارد.
وی تاکید کرد: ما هم اکنون از کشورهایی همچون چین و هند به علت رشد سریع اقتصادی آنها عقب افتاده ایم.
رئیس جمهور اسبق آمریکا در ادامه با اشاره فعالیت های خود پس از پایان دوران زمامداری ریاست جمهوری اظهار داشت: در تلاش هستم پل دوستی میان آمریکا و کشورهای دیگر را در آینده تقویت کنم.

پیشنهاد لاریجانی به آمریکایی ها

رييس مجلس شوراى اسلامى گفت: اقدام اخير دولت آمريکا در عدم ويزا و بلوکه کردن دارايى‌هاى چند نفر از مسوولان ايرانى آن‌قدر بى‌معنا و سبک بود که به بازى کودکانه در صحنه بين‌المللى تلقى گرديد.
به گزارش ايسنا، دکتر على لاريجانى در نطق پيش از دستور امروز-يک‌شنبه - خود خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورى که داعيه مديريت جهانى دارد، علاقه‌مند به بازيگوشى است، و به چنين اعمالى سرخوش است و اين قدر بى‌ضابطه در قلمرو حقوق بين‌المللى عمل مى‌کند. اگر اسم اين اقدامات را مديريت جهانى مى‌گذاريد و بازى با هيچ، براى شما ابتهاج‌آور است، پيشنهاد مى‌کنيم دارايى همه مسوولان ايرانى را بلوکه کنيد، که شايد تشفى خاطر شود و از آلام و کدورت‌هاى شکست‌هاى پى‌درپى در منطقه، آرامش موقتى و کاذب براى خود دست و پا کنيد.
رييس مجلس شوراى اسلامى هم‌چنين با تشکر از رهبران سياسى و مذهبى عراق گفت: رهبران سياسى و مذهبى کشور دوست و همسايه عراق، با تدبير توانستند بر پيچيدگى پس از انتخابات مسلط شوند و با وحدت و پيشنهاد نخست‌وزير، عرصه سياسى داخلى را سامان دهند.
وى افزود: مخصوصا در شرايط ماه‌هاى اخير که برخى جريان‌هاى بد نيت به عمليات تروريستى وسيعى دامن زدند و ايالات متحده به بهانه‌هاى مختلف از طرفى قصد دخالت در شئون داخلى عراق را داشت و از طرف ديگر ميدان را براى فشار از داخل بازگذاشته بود، تصميم ائتلاف، با گذشت و عقلانيت، اين حربه را از دشمنان عراق و امنيت منطقه گرفت.
رييس مجلس هم‌چنين با عرض تسليت سالروز شهادت شيخ‌الائمه، پيشواى صادقان؛ زبان بران و راستين اسلام، امام جعفرصادق(ع)، احياگر تشييع، گفت: قرن دوم هجرى براى اسلام و جامعه اسلامى قرنى پر از تلاطم و پر از تحول بود. بنى‌اميه عامل کژانديشى و فتنه براى جهان اسلام، دوره افول و سقوط خود را مى‌گذراندند و بنى‌عباس، که بنى‌اميه نقابدار بودند، به حکومت چنگ زدند.
لاريجانى افزود: امام صادق(ع)، درست در عصر سقوط بنى‌اميه و ظهور بنى‌عباس، زمام امور شريعت را به دست گرفت. در اين زمانه شاهد ورود افکار متنوع و متضاد در حوزه تفکر اسلامى هستيم - از زنادقه گرفته تا جبريون و اصحاب راى و افکار فلاسفه.
رييس قوه مقننه تصريح کرد:
ژرف‌انديشى و دورنگرى امام(ع) باعث شد تا دوستداران اهل‌بيت(ع) را به جهاد علمى دعوت نمايد و فرصت را براى غنابخشى به فقاهت اسلامى غنيمت شمرد. در اين حرکت عظيم که از چهار هزار شاگرد در مکتب ايشان خبر داده‌اند؛ بسيارى از بزرگان مذاهب مختلف شرکت مى‌کردند.
وى ادامه داد: ابوحنيفه مى‌گويد" کسى را داناتر و فقيه‌تر از جعفر بن محمد نديده‌ام". مالک مى‌گويد "در علم و عبادت و پارسايى کسى را از جعفر بن محمد بالاتر نديدم و نشنيدم و از قلبم نيز نگذشته است". ابن شهراشور در مناقب آورده است "دانش‌هايى که از امام صادق(ع) نقل شده، از کس ديگرى نقل نشده است".
لاريجانى تصريح کرد: اين حرکت علمى آن‌قدر در علوم اسلامى گسترده بود که باعث تأليفات متنوع در فقه و حديث شد، به طورى که 400 تن از علما، 400 اثر از احاديث امام(ع) را تدوين کرده‌اند و تاليفات آنها به اصول 400گانه مشهود شد.
وى افزود: همين سرمايه ارزشمند عامل پويايى حوزه‌هاى علميه و تفقه در دين در اعصار مختلف شد. با اين پشتوانه سخن امام که فرمود " هر آگاه خداوند به بنده‌اى اراده خير فرمايد او را در دين دانشمند مى‌کند" و فرمود" قلب انسان حرم الهى است، در حرم الهى غيرخدا را سکنا مده".
رييس مجلس شوراى اسلامى ادامه داد: بار ديگر، شهادت آن مرد الهى را به امام زمان(عج) و رهبر معظم و مراجع عظام تقليد و حوزه‌هاى علميه و ملت بزرگوار تسليت عرض مى‌کنم.
به گزارش ايسنا، رييس مجلس شوراى اسلامى در پايان درگذشت والده دکتر اميرى‌خامکانى نماينده زرند را از طرف مجمع نمايندگان کرمان و همه نمايندگان تسليت گفت.



نظر شما :