مجری تلویزیون ایران متهم به براندازی حکومت بحرین

۱۵ شهریور ۱۳۸۹ | ۱۶:۴۱ کد : ۸۵۶۳ سرخط اخبار
مجری تلویزیون ایران متهم به براندازی حکومت بحرین

دولت بحرین با انتشار گزارشی، ضمن اعلام نابودی شبکه مخفی و خنثی کردن طرح های تروریستی آن اسامی متهمان اصلی براندازی حکومت این کشور را اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران، خبرگزاری رسمی بحرین گزارش داد که این افراد به براندازی حکومت منامه و اقدام علیه امنیت ملی بحرین و ضربه زدن به وحدت ملی ،تخریب اموال خصوصی و عمومی متهم هستند. دولت بحرین چندی پیش با بازداشت شماری از فعالان سیاسی شیعه آنها را متهم به اقدام علیه امنیت ملی کرده بود اما ارتباط آنها را با ایران تکذیب کرد.

در میان این متهمان، نام سعید الشهابی نیز دیده می شود که مجری یکی از برنامه های شبکه عربی زبان " العالم" است. وی برنامه خود را از استودیو شبکه العالم در لندن ، ارائه می کند.

شبکه العالم وابسته به واحد برون مرزی صداو سیماست که برنامه های خود را 24 ساعته به زبان عربی پخش می کند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی بحرین ، سعید عبدالنبی الشهابی 56 ساله متهم شماره سه، به اتهام براندازی، تحت تعقیب است اما به دلیل اقامت در خارج از بحرین یعنی لندن هنوز بازداشت نشده است.

وی همچنین دبیر کل جنبش اسلامی آزادگان بحرین از مجموعه های مخالفت حکومت پادشاهی بحرین است که دفتر آن در لندن قرار دارد .

الشهابی متهم به فعالیت برای براندازی حکومت بحرین از راه های نامشروع و تشویق و تحریک به  اغتشاشگری، خرابکاری و مقاومت در برابر مقامات دولتی در بحرین است.

بحرین کوچکترین کشور حوزه خلیج فارس است که اکثریت جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند اما خانواده ای سنی مذهب بر این کشور حکومت می کند و تمامی پست های کلیدی حاکمیت را در اختیار خود دارد.

فعالان سیاسی شیعه در بحرین، حکومت بحرین را به تلاش برای تغییر بافت جمعیتی این کشور و در نتیجه کاهش شمار شیعیان از طریق اعطای تابعیت بحرین به افراد سنی مذهب متهم می کنند. دولت بحرین بارها این اتهامات را رد کرده است.

ابراهیم جعفری نامزدی عادل عبدالمهدی را رد کرد

یکی از اعضای حزب ابراهیم جعفری گفت: «عادل عبدالمهدی نماینده جریان اصلاح نیست و ما او را نماینده خود در ائتلاف ملی نمی‌دانیم

جریان اصلاح که رهبری آن را ابراهیم جعفری، یکی از رهبران ائتلاف ملی بر عهده دارد، در نخستین واکنش نسبت به انتخاب عادل عبدالمهدی، به عنوان نامزد ائتلاف ملی برای پست نخست‌وزیری اعلام کرد، نامزدی او را نمی‌پذیرد.

عادل عبدالمهدی جمعه شب به طور رسمی نامزد نهایی ائتلاف ملی عراق شد.

به گزارش روزنامه الشرق الاوسط، فالح الفیاض، یکی از اعضای جریان اصلاح در این باره گفت: «ما حتی در جلسه ائتلاف ملی که جمعه شب برای انتخاب نامزد نهایی این ائتلاف برای پست نخست‌وزیری برگزار شد، شرکت نکردیم چرا که با اصول و ابزارهای انتخاب نامزد ائتلاف مخالف بودیم.»

وی همچنین گفت: «عادل عبدالمهدی نماینده جریان اصلاح نیست و ما او را نماینده خود در ائتلاف ملی نمی‌دانیم.»

الفیاض تاکید کرد، ما علیه عبدالمهدی نیستیم ولی معتقدیم باید کسی انتخاب شود که شایسته‌تر باشد و گرهی بر گره‌های موجود در عرصه رقابت‌های سیاسی عراق نیفزاید.

در جلسه چهارشنبه شب، طرفداران ابراهیم جعفری در جلسه ائتلاف ملی در دفاع از نامزدی ابراهیم جعفری برای نخست‌وزیری با دیگر نمایندگان درگیر شده بودند.

جریان اصلاح تنها یک نماینده در پارلمان دارد که آن هم شخص جعفری است.

سفر بشار اسد به تهران درآینده نزدیک

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با بیان اینکه رئیس جمهور سوریه در آینده نزدیک به تهران سفر می کند از جهش روابط اقتصادی دو کشور بعد از انجام این سفر خبر داد.  

حجت الاسلام سید احمد موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر ، درخصوص روابط دوجانبه تهران و دمشق تصریح کرد: در ملاقات هایی که اخیرا وزیر خارجه جمهروی اسلامی ایران و مشاور بین الملل رهبر انقلاب و معاون اول رئیس جمهور با مسئولان سوری داشته اند از سوی دیگر بر اساس ملاقات های فاروق الشرع معاون اول رئیس جمهور سوریه و 4 یا پنج وزیر سوری که در یکی دو هفته گذشته در ایران حضور داشتند همه به این اذعان داشته اند که روابط سیاسی ما با سوریه مثال زدنی است.

مشاور رئیس جمهور تاکید کرد: روابط تهران و دمشق برای همه کشورها یک نمونه و الگو است و البته همه باید به نحوی فعالیت کنیم که روابط اقتصادی نیز به سطح روابط سیاسی و در شان برسد.

 وی افزود:  الان ما سطح روابط اقتصادی و سرمایه گذاری با سرویه را به 3میلیارد دلار رسانده ایم  و طرح هایی را اخیرا تعریف کرده ایم که این رقم به  5 میلیارد دلار برسد. 

موسوی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک رئیس جمهور سوریه به ایران سفر خواهد کرد که عمده مذاکرات این سفر در کنار بررسی مسائل سیاسی و منطقه ای مسائل اقتصادی است تا جهش خوبی در حوزه روابط داشته باشیم.

سفیر ایران در سوریه در رابطه با زمان دقیق این سفر گفت: سفر در آینده نزدیک انجام می شود.

وی همچنین از برخی اخبار مبنی بر برنامه سفر رئیس جمهور به سوریه در آینده نزدیک اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: نه چنین خبری مطرح نیست و برنامه سفر آقای اسد به ایران در دستور کار است.

صادرات گاز ايران به ترکيه از سر گرفته شد

از ساعت 10 صبح امروز صادرات گاز ايران به ترکيه که به دليل انفجار در خطوط لوله ترکيه متوقف شده بود، از سر گرفته شد.

به گزارش فارس، با وجود اينکه قرار بود دو روز پيش صادرات گاز به ترکيه آغاز شود اما با توجه به درخواست طرف ترک براى تعويق صادرات گاز به دليل به اتمام نرسيدن تعميرات خطوط لوله، شروع مجدد صادرات گاز تا امروز متوقف شده بود.
بر اين اساس صادرات گاز با 4 تا 5 ميليون مترمکعب آغاز مى‌شود و نهايتا به 24 تا 25 ميليون متر مکعب در روز خواهد رسيد.
بر اساس اين گزارش قرارداد صادرات گاز به ترکيه در سال 1375 با شرکت بوتاش ترکيه امضا و براساس آن مقرر شد در مدت 23 سال 228 ميليارد متر مکعب گاز به اين کشور صادر شود.

تنشی در روابط تهران و قاهره وجود ندارد

سرپرست دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره با اشاره به تعویق دیدار "منوچهر متکی" و "احمد ابوالغیط" تاکید کرد: برخی خواهان ممانعت از ایجاد روابط میان ایران و مصر هستند.  

به گزارش خبرگزاری مهر، "مجتبی امانی" در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط  تاکید کرد: مسائلی چون تعویق سفر "منوچهر متکی" به مصر در روابط دوجانبه تنشی ایجاد نخواهد کرد.

وی با اشاره به شایعاتی که اخیرا درباره ساخت فیلمی درباره "امام خمینی" (ره) در مصر شنیده شده، نیز اظهار داشت: اطلاع دقیقی در این زمینه که این خبر از کجا آمده نداریم، بر همین اساس می گویم خبر ساخت فیلم درباره امام خمینی مشکوک و شبهه دار است. زیرا این خبرها از سوی برخی می آید که خواهان مانع تراشی در روابط ایران و مصر هستند.

سرپرست دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر متکی در مراسمی در تهران افزود: این اظهارات با نزدیکی به مراسم روز جهانی قدس گفته شده بود که در آن صداهای حمایت از مقاومت، مخالفت با رژیم صهیونیستی و صلح شکست خورده بلند می شود.

وی افزود: البته این اظهارات در زمان مذاکرات واشنگتن زده شد که این مسئله به نظر من بر موضع گیری مصر تاثیر گذار بود و به همین علت نشست تروئیکای جنبش عدم تعهد در قاهره به تعویق افتاد.

مجتبی امانی درباره علت تقاضای متکی در زمینه دیدار با "احمد ابوالغیط" وزیرخارجه مصر قبل از نشست تروئیکای عدم تعهد اظهار داشت: تهران امسال با توجه به اینکه ریاست جنبش عدم تعهد در اختیار مصر است و ایران رئیس آتی آن می شود خواستار نسشست تروئیکای عدم تعهد در قاهره شده بود.

وی تاکید کرد: قاهره ابتدا با این مسئله (سفر متکی) موافقت کرد و ما تدابیر لازم برای این دیدار را در نظر گرفتیم اما در نهایت موضع اخیر مصر اعلام شد و نشست تروئیکا به تعویق افتاد تا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شود.

پیش از این قرار بود متکی برای حضور در نشست نشست تروئیکای عدم تعهد به قاهره سفر کرده و قبل از این نشست دیداری دوجانبه با اوبالغیط داشته باشد.

مصر هم اکنون ریاست دوره ای جنبش کشورهای عدم تعهد را برعهده دارد که قرار است پس از مصر ریاست این جنبش به جمهوری اسلامی ایران برسد.

ديدار قريب‌الوقوع حريرى با سيد حسن نصرالله

روزنامه لبنانى النهار نوشت رئيس مجلس لبنان در حال رايزنى با رهبران حزب الله است تا زمينه ديدار قريب الوقوع نخست‌وزير لبنان با دبيرکل حزب‌الله را فراهم کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبنانى "النهار "، "سعد‌الحريرى " جمعه شب گذشته با "نبيه برى "، رئيس پارلمان لبنان و "وليد جنبلاط "، رهبر حزب سوسياليست ترقى‌خواه لبنان ديدار کرد.
النهار نوشت: اين روزها تماس‌هايى بين برى و حريرى جريان دارد و هدف آن آماده‌سازى زمينه ديدار قريب الوقوع حريرى با سيد حسن نصرالله است.
قرار است در اين راستا رئيس مجلس لبنان اواسط هفته جارى با رهبران حزب الله رايزنى‌هايى را به عمل آورد تا از شدت تنش سياسى در کشور کاسته شود و آرامش حفظ شود.
سيدحسن نصرالله دبيرکل حزب الله لبنان نيز در کنفرانس مطبوعاتى اخير خود روابط حزب‌الله با سعد الحريرى را در حال حاضر خوب توصيف کرد و گفته بود که اين روابط خوب در آينده هم ادامه خواهد داشت حتى در مورد جنگ هفته گذشته من شخصا با او تماس داشتم.
از نظر کارشناسان سياسى اين ديدار پس از حادثه اخير در برج ابى‌حيدر از اهميت مهمى برخوردار است و مى‌تواند به تنش‌هاى سياسى اين کشور پايان بدهد.
در درگيرى اخير بين افرادى از حزب‌الله و اعضاى جمعيت طرح‌هاى اسلامى (گروه احباش) دو نفر از حزب‌الله و يک نفر از گروه احباش کشته و شمارى نيز زخمى شدند.

مخالفان سارکوزی به خیابان‌ها ریختند

ده‌ها هزار تن از معترضان در سراسر فرانسه علیه سیاست‌های نیکولا سارکوزی در قبال مهاجران تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، معترضان با تدابیر اتخاذ شده از سوی دولت نیکولا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه مبنی بر بازگرداندان کولی‌ها به شرق اروپا با برافراشتن پرچم و حمل پلاکارد‌ فریاد می‌زدند "سرکوب را پایان دهید" و "نه به سیاست‌های غیر بشری نیکولا سارکوزی".

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، منتقدان از اخراج کولی‌ها به عنوان بخشی از تلاش‌های سارکوزی برای احیای محبوبیت خود پیش از انتخابات سال 2012 و منحرف کردن توجه جامعه فرانسه از اصلاحات سخت امور مستمری بگیران و همچنین کاهش هزینه‌ها در این کشور یاد کردند. رئیس جمهور فرانسه که معتقد است اتخاذ تدابیر امنیتی برای مبارزه با جرائم در این کشور لازم است روز سه شنبه با اعتصاب سراسری کارگران در اعتراض به اصلاحات امور مستمری بگیران با آزمون سختی روبرو خواهد شد.

سارکوزی پیشتر اعلام کرده بود که برای جبران کسری بودجه فرانسه این اصلاحات در امور مستمری بگیران حیاتی و مهم به شمار می‌رود. روزنامه چپ گرای لیبراسیون در گزارشی نوشت: این تظاهرات اولین نشانه از واکنش فرانسه در این زمان پر دغدغه کاری برای سیاستمداران محسوب می‌شود. برنار تیبولت، رهبر اتحادیه CGT در این تظاهرات در پاریس گفت: دفاع از آزادی و اصول دموکراسی و همچنین دفاع از حقوق اجتماعی باید دست به دست در فرانسه بچرخد؛ در کل زمانی که آزادی کاهش می‌یابد حقوق اجتماعی نیز کاهش می‌یابد.

ده‌ها هزار تن نیز در شهرهای مارسی،‌ لیون و130 شهر و دهکده فرانسه علیه سیاست‌های سارکوزی در مقابل مهاجران تظاهرات کردند. ژان پیر دوگویی، رئیس اتحادیه حقوق بشر فرانسه گفت: خیلی از ما این موضوع را اعلام کردیم که آینده کشور بازگشت به دوران قدیم و یا دوران تبعیض نژادی نیست. این اتحادیه شرکت کنندگان در این تظاهرات ملی را 100 هزار تن براورد کرد اما وزیر کشور فرانسه طی بیانیه‌ای خاطرنشان کرد که فقط چند 10 هزار تن در این تظاهرات شرکت کرده بودند. سیاست‌های امنیتی سارکوزی به ویژه در قبال کولی‌ها انتقادهای فراوانی را در خارج از فرانسه به همراه داشته است و تظاهراتی قرار است در خارج از سفارت‌خانه‌های فرانسه در کشورهای اروپایی برگزار شود.

یکی از جوانان شرکت کننده در این تظاهرات گفت: این اعتراض احساس ما علیه تبعیض نژادی و سیاست‌های دولت فرانسه در مقابل مهاجران است که طی چند ماه اخیر افزایش یافته است. اتحادیه‌های کارگری و گروه‌های حقوق بشری نیز گفته‌اند که در اعتصاب روز سه شنبه مدارس و امور حمل و نقل عمومی و همچنین نهادهای ارتباطی نیز اعتصاب خواهند کرد. چندین اتحادیه خواستار تعطیلی 24 ساعته طی این اعتصاب شده‌اند. گفته می‌شود که کارمندان شرکت راه آهن ،‌ ایر فرانس نیز ممکن است به همراه دیگر اتحادیه‌ها اعتصاب کنند

نمايندگان ويژه جدید هم بزودی معرفی می‌شوند


نماينده ويژه رييس‌جمهور در حوزه آسيا گفت: نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در حوزه‌هاى آفريقا و آمريکاى جنوبى به زودى معرفى خواهند شد.
محمد بقايى در گفت‌و گو با خبرنگار ايلنا، با بيان اين مطلب که احمدى‌نژاد در راستاى حيطه اختيارات خود افرادى را به عنوان نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در بخش‌هاى مختلف انتخاب کرده است گفت: پس از انتخاب 4تن به عنوان نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در حوزه هاى آسيا،خاورميانه،افغانستان و خزر در روزهاى آتى 2تن ديگر نيز به عنوان نمايندگان ويژه رييس‌جمهور در حوزه هاى آفريقا و آمريکاى جنوبى انتخاب شدند.
وى با ابراز بى‌اطلاعى از هويت نمايندگان منتخب اظهار داشت: اين افراد بنابر صلاحديد شخص رييس‌جمهور براى اين پست‌ها برگزيده شده‌اند و بنده اطلاعى از نام آنها ندارم.
وى در پاسخ به اين پرسش که آيا اين افراد از خارج از مجموعه وزارت امور خارجه انتخاب شده‌اند،گفت: احتمالا به اين صورت است، اما اطلاعات بنده از اين موضوع چندان دقيق نيست.
نماينده ويژه رييس‌جمهور همچنين در مورد چگونگى تبيين برنامه‌ها و سياست‌هاى نمايندگان ويژه رييس‌جمهور نيز تصريح کرد: ما هر روز ديدارهايى با رييس‌جمهور داريم، اما در مورد اعلام رسمى برنامه‌هاى اين نمايندگان ويژه به نظر مى‌رسد که نشستى برگزار شود.
وى در ادامه با بيان اين مطلب که به زودى يکى از پيروزى‌هاى ديپلماتيک کشور در حوزه ميراث فرهنگى کشور را به اطلاع عموم خواهيم رساند، تصريح کرد: اين پيروزى پس از تلاش‌هاى 8ماهه کارشناسان و مسوولان مير اث فرهنگى کشور به وقوع مى‌پيوندد.
بقايى افزود: موضوع موردنظر در حوزه سياسى بوده است، اما ما توانستيم با هدايت آن به مسير فرهنگى پيروزى چشمگيرى را براى کشور رقم زنيم.
به گفته نماينده ويژه رييس‌جمهور در حوزه افغانستان اين پيروزى سند محکمى در احراز شايستگى افرادى است که انتقاداتى نسبت به انتصاب آنها مطرح شده است.

نيروگاه‌هاى اتمى آلمان امن نيستند

به گزارش ايسنا، طبق گزارش اشپيگل که به استناد مطالعات سازمان زيست محيطى صلح سبز اعلام شد، نگرانى از احتمال موفقيت گروه‌هاى تروريستى در حمله به نيروگاه‌هاى هسته‌اى آلمان در سطح بسيار بالايى قرار دارد.

طبق اين مطالعه که به ارزيابى وضعيت نيروگاه‌هاى اتمى آلمان پرداخته، برنامه‌هاى محافظتى و امنيتى نيروگاه‌هاى اتمى آلمان کم و تاثيرات آنها ناچيز است.

به گفته کارشناسان شرکت کننده در اين مطالعه تمهيدات و کنترل‌هاى امنيتى در فرودگاه‌ها و حفاظت از خود نيروگاه‌هاى هسته‌اى کافى نيستند.

علاوه بر اين طبق اين گزارش نيروهاى ضربتى وزارت دفاع آلمان در شرايط اضطرارى بسيار دير در محل حاضر خواهند شد و علاوه بر اين طبق قانون اساسى دولت فدرال آن‌ها اجازه شليک به هواپيماى مهاجم را ندارند.

طبق نظر کارشناسان سازمان صلح سبز هر گونه تمديد فعاليت نيروگاه‌هاى هسته‌اى بايد در بروکسل نيز مورد تاييد قرار گيرد.

نتايج مطالعات موسسه صلح سبز اکنون باعث سادگى کار ائتلاف زرد - سياه آلمان در خصوص تصميم براى تمديد مدت زمان فعاليت نيروگاه‌هاى اتمى نشده است. به گونه‌اى که در حالى که زمان زيادى به برگزارى کنفرانس اتمى در دولت آلمان باقى نمانده هم چنان احزاب بر سر مدت زمان استفاده از راکتورهاى هسته‌اى اختلاف دارند.

نظام قرون وسطایی در قرن 21 جایی ندارد

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در پی انتشار عکس های خانوادگی دختر وی اظهار داشت که وقوع تغییر در مصر حتمی است و نظام قرون وسطایی در قرن 21 جایی ندارد.

به گزارش مهر به نقل از رسانه های مصر، محمد البرادعی نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2011 اخیرا در پی انتشار عکس های خانوادگی دختر وی در فیس بوک و برخی روزنامه های مصری، مسئولان مصری را به تلاش برای تخریب چهره اش متهم کرد.

وی اظهار داشت که انتشار این عکس ها تنها واکنش همیشگی رژیم مبارک به منادی دموکراسی در مصر است و این دموکراسی تنها راه تحقق آزادی، اصلاح اقتصادی، عدالت اجتماعی و تعامل با شهروندان بر اساس حقوق اجتماعی و مدنی شان به شمار می رود.

البرادعی با بیان این مطلب افزود: شاید برای تغییر در مصر زمان زیادی لازم باشد اما وقوع آن حتمی است چرا که نمی شود در قرن بیست و یک نظامی قرون وسطایی وجود داشته باشد.

از سوی دیگر "علاء الدین هلال" سخنگوی حزب ملی دموکرات مصر در این رابطه اظهار داشت: انتشار عکس های خصوصی اقدامی نادرست است و ما موافق این مسئله نیستیم. اختلافات سیاسی نباید به درگیری های شخصی یا هتک حرمت افراد منجر شود.

وی در ادامه گفت: این جزء فرهنگ مصر نیست و فرهنگ شرقی ما به حرمت خانواده احترام می گذارد.

در همین حال "عصام العریان" یکی از رهبران سیاسی گروه اخوان المسلمین اظهار داشت: اخوان المسلمین به زندگی شخصی البرادعی کاری ندارد. ما خواهان اصلاح هستیم و البرادعی جزئی از ائتلافی است که شامل تمامی طیف ها و گرایش ها از جمله لیبرال ها است.

روزنامه های مصر اخیرا تبلیغات منفی علیه محمد البرادعی آغاز کرده اند و وی را به همکاری با دولت آمریکا در حمله به عراق در سال 2003 متهم کرده اند. گروه های سلفی مصر نیز البرادعی را کافر توصیف و اعلام کرده اند که وی به دنبال نظام مبتنی بر جدایی دین از سیاست است.

خاطر نشان می شود ابهام در مسئله حضور محمد البرادعی مدیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و از مخالفان جدی رژیم مبارک در انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2011 به علت موانع موجود در قانون اساسی مصر هنوز لاینحل باقی مانده است.

گوردون براون، به بنياد وب رفت

گوردون براون نخست وزير سابق انگليس به عضويت هيات مديره بنياد وب درآمد.

به گزارش فارس به نقل از پى سى پرو، براون که توسط تيم برنرزلى انگليسى به اين بنياد دعوت شده قرار است در زمينه تشويق کشورهاى در حال توسعه و به خصوص ممالک آفريقايى به افزايش استفاده از اينترنت فعاليت کند.
براون خود در اين زمينه گفته است: آفريقا منبع جديدى از پويايى براى اقتصاد جهانى است و ابتکار عمل هايى براى ارتقاى دسترسى به اينترنت در کشورهاى اين قاره در نظر گرفته شده است.
وى قرار است مانند ديگر اعضاى هيات مديره بنياد وب بدون دريافت حقوق در اين زمينه فعاليت کند. کارشناسان معتقدند حضور نخست وزير سابق انگليس در اين بنياد و تلاش براى تعيين خط مشى هاى آن نشانه روشنى از تلاش کشورهاى غربى براى تاثيرگذارى سياسى بر اينترنت و تبديل آن به ابزارى براى پيشبرد اهداف خود تلقى مى شود.
مديريت اين بنياد توسط يک انگليسى که خود مبدع وب است و تلاش او براى جلب همکارى سياستمداران انگليسى در همين راستا قابل ارزيابى است.

بیانیه سپاه تهران درباره حوادث مقابل منزل کروبی


سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ درباره « حاشيه‌سازى برخى عناصر خودسر در راهپيمايى روز قدس» بيانيه‌اى منتشر کرد.

به گزارش ايسنا در اين بيانيه آمده است:

به حول و قوه الهى، ‌يوم‌الله شکوهمند و دشمن‌شکن روز قدس با حضور آگاهانه و کم‌نظير امت حزب‌الله در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان، بار ديگر هيمنه‌ دروغين استکبار جهانى و صهيونيزم بين‌الملل را فرو ريخت و همه‌ فکرها و دل‌ها را متوجه مهم‌ترين مساله‌ جهان اسلام يعنى مساله فلسطين کرد.

سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ، ضمن تبريک اين حضور ميليونى و موثر به مقام معظم رهبرى «مدظله العالى» و آحاد ملت غيور و شهيدپرور ايران اسلامى، حاشيه‌سازى برخى عناصر خودسر را در تجمع در برابر منزل کروبى که منجر به تيراندازى از سمت منزل وى و زخمى شدن چند تن گرديد، حادثه‌اى ساخته و پرداخته‌ عناصر بى‌تدبير و خودسر دانسته و به شدت محکوم مى‌نمايد.

از آن‌جا که فرصت‌طلبان و نفاق داخلى در پى بهره‌بردارى از هر حاشيه‌سازى بوده و احتمالا در مورد اين حادثه‌ خودسرانه متوسل به تحليل‌ها و نظرات پريشان و عارى از حقيقت شده و در پى دستيابى به اهداف پليد خود مى‌شوند؛ لذا فرماندهان، مديران، کارکنان و بسيجيان غيور و ولايتمدار سپاه محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ اين‌گونه حرکت‌هاى حاشيه‌اى و عارى از تدبير را محکوم کرده و اعلام مى‌نمايد که در شرايط حاضر همه بايد با آگاهى و بصيرت و براى حفظ وحدت از هرگونه ايجاد خوراک فکرى براى نفاق داخلى و فتنه‌گران خوددارى نمايند.

سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با دعوت آحاد مردم مومن اسلامى به هوشيارى و بصيرت مضاعف، مسببان اين حاشيه‌سازى را افرادى خودسر و کاملا بى‌ارتباط با نهاد مقدس بسيج و سپاه دانسته و بر اين حقيقت ماندار پاى مى‌فشارد که بهترين و برترين پاسخ و محاکمه‌ فتنه‌گران، محاکمه‌ طبيعى و مردمى و عناصر سبک‌سر فتنه مى‌باشد که مورد انزجار و تنفر عمومى ملت قرار گرفته‌اند و هرگونه ايجاد حادثه‌ى خودسرانه آب به آسياب دشمن ريخته است و سخن آخر اين‌که همه آگاهان و اهل بصيرت اوج هوشمندى و تدبير بسيجيان دريادل را باور داشته و هيچ‌گاه تحت تاثير تبليغات بى‌اساس دشمنان قسم‌خورده‌ خارجى و نفاق کور داخلى قرار نخواهند گرفت.

ان‌شاءالله.

گزارش آمانو درباره ايران فردا منتشر مى‌شود

گزارش مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى درباره برنامه هسته‌اى ايران فردا دوشنبه منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سياست خارجى خبرگزارى فارس، رئيس شوراى حکام در جلسه گروه کشورهاى آسيايى اعلام کرد که قرار است گزارش يوکيا آمانو مديرکل آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در مورد ايران و سوريه روز دوشنبه منتشر شود.
نشست شوراى حکام هفته آينده برگزار مى‌شود.

سخنگوی عباس: احمدی‌نژاد نماینده مردم ایران نیست

سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در یکی از تندترین اظهار نظرها علیه دولت جمهوری اسلامی ، مسئولان جمهوری اسلامی را متهم به سنگ اندازی و دخالت در روند صلح خاورمیانه کرد .

به گزارش عصر ایران و به نقل از خبرگزاری رسمی تشکیلات خودگردان فلسطین ( وفا ) " نبیل ابوردینه " سخنگوی محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری در انتقاد از گفتگوهای مستقیم صلح خاورمیانه در نماز جمعه روز قدس در تهران واکنش نشان داد.

این مقام فلسطینی مدعی شد : " احمدی نژاد نماینده مردم ایران نیست چرا که در یک انتخابات مجعول پیروز شد و با سرکوب مردم ایران قدرت را قبضه کرد ! وی صلاحیت اظهار نظر درباره فلسطین و رییس جمهور آن ( محمود عباس) را ندارد .

وی البته نگفت که آیا از نظر او آمریکا و اسرائیل غاصب چنین حقی دارند یا خیر؟!

ابوردینه در ادامه اظهارات بی سابقه خود افزود : " آقای عباس در یک انتخابات آزاد و با حضور بیش از 2 هزار ناظر بین المللی به ریاست جمهوری فلسطین برگزیده شد .

ابوردینه به این نکته اشاره نکرد که اسماعیل هنیه نخست وزیر قانونی فلسطین - که از نظر تشکیلات خودگردان اعتبار او زیر سوال است - نیز در سال 2006 و در یک انتخابات کاملا آزاد و با رای مردم فلسطین به قدرت رسید .

اظهارات بی سابقه این مقام فلسطینی در پاسخ به اظهار نظر روز جمعه رییس جمهوری ایران ایراد شد که طی آن محمود احمدی نژاد مذاکرات مستقیم صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اسراییل را از قبل شکست خورده اعلام کرد.

احمدی نژاد در سخنان خود دلیل شکست مذاکرات را در شرف نابودی بودن اسراییل دانست و نیز رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را با واژه " اسیر " خطاب کرد .

گفتگوهای مستقیم صلح خاورمیانه چهارشنبه هفته گذشته با میانجیگری آمریکا در واشنگتن برگزار شد و قرار بر این شد که از این پس نتانیاهو و عباس هر دو هفته یکبار به طور مستقیم با یکدیگر مذاکره کنند .

لازم به ذکر است که اکثریت قریب به اتفاق رسانه ها و شخصیت های سیاسی دنیا شانس چندانی برای ثمر بخش بودن دور جدید گفتگوهای صلح قایل نیستند و این تنها مقامات جمهوری اسلامی ایران نیستند که با دیده شک و تردید به نتایج این گفتگوها می نگرند .

اخیراً واشنگتن پست نیز طی تحلیلی ، یکی از موانع مهم این مذاکرات را نامشروع بودن عباس دانسته و نوشته بود که او نمانیده واقعی مردم فلسطین نیست.

تشکیلات خودگردان ، تحت حمایت مصر است و قاهره خط و ربط این تشکیلات مشخص و هزینه های آن را می پردازد. از جمله تشکیلات خودگردان حامی ادامه محاصره غزه ولو به بهای مرگ تدریجی ساکنان آن است.

اخیراً مصر از مواضع جمهوری اسلامی در خیانت بار خواندن این مذاکرات ، خشمگین شده بود و به نظر می رسد سخنگوی عباس متن تنظیمی در قاهره را خوانده باشد.

ایهود باراک به روسیه سفر می‌کند

وزير جنگ رژيم صهيونيستى امروز يکشنبه به روسيه سفر مى‌کند تا در ديدار با همتاى روسى خود به بررسى مسائل خاورميانه بپردازد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى «اينترفکس»، "ايهود باراک " نخست وزير سابق و وزير جنگ اسرائيل عصر روز يکشنبه به روسيه سفر مى‌کند.
پيش از اين "آنا آزارى " سفير رژيم صهيونيستى در مسکو در کنفرانس مطبوعاتى اعلام کرده بود که باراک در جريان اين سفر قصد دارد با "آناتولى سرديوکوف " وزير دفاع روسيه به مذاکره بپردازد.
سفر وزير جنگ رژيم صهيونيستى به روسيه بارها به تعويق افتاده است، ولى در نهايت طرفين در خصوص زمان انجام اين سفر به توافق رسيدند.
بدون ترديد اصلى‌ترين موضوع مذاکرات در جريان اين سفر با توجه به از سر گرفته شدن مذاکرات مستقيم بين تشکيلات خودگردان و اسرائيل در واشنگتن، مسائل مربوط به حل‌وفصل مناقشه خاورميانه خواهد بود.
بدين ترتيب روسيه امکان آن را پيدا مى‌کند تا در جريان اين مذاکرات قرار گرفته و از زبان يکى از مقامات بلندپايه اسرائيلى از مواضع آنها اطلاع پيدا کند.
بر اساس اين گزارش، در ميان ساير موضوعات مورد مذاکره وزير جنگ اسرائيل در مسکو مى توان به موضوع تحويل زره‌پوش‌هاى نظامى روسيه به تشکيلات خودگردان فلسطين، فروش تسليحات نظامى روسى به سوريه که موجب نگرانى مقامات تل آويو شده و همچنين مسائل مربوط به ايران اشاره کرد.

دو انفجار قوی بغداد را لرزاند

شبکه العربیه از وقوع دو انفجار قوی در بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که دو انفجار قوی منطقه "باب المعظم" در مرکز بغداد پایتخت عراق را لرزاند.

هنوز آماری از تلفات این انفجار در دست نیست..



سفر احمدى‌نژاد به قطر، ديپلماسى ماه رمضانى است

سفير کشورمان در قطر سفر محمود احمدى‌نژاد، رئيس‌جمهور کشورمان به دوحه را در چارچوب " ديپلماسى ماه رمضانى" توصيف کرد و گفت: در اين سفر چند ساعته ضمن افطار گفت‌وگوهايى با شيخ حمد بن خليفه آل ثانى امير قطر انجام خواهد شد.  

به گزارش ايسنا، عبدالله سهرابى در گفت‌وگو با روزنامه‌ الحيات چاپ لندن با بيان اينکه گفت‌وگوهاى احمدى‌نژاد و امير قطر مهم تلقى مى‌شود، بر خواست مشترک دو کشور براى تقويت روابط در زمينه‌هاى مختلف به ويژه در بخش اقتصادى و همچنين تمايل ايران به حمايت از همکارى ميان کشورهاى اسلامى حوزه‌ خليج فارس تاکيد کرد.

وى افزود: طرفين طى اين ديدار در خصوص راههاى تقويت اين روابط، توسعه‌ زمينه‌هاى آن، مسائل منطقه‌يى و جهانى و در راس آن مساله فلسطين رايزنى خواهند کرد. علاوه بر آن در رابطه با راههاى همکارى براى حل مسائل جهان اسلام هم گفت‌وگوهايى صورت خواهد گرفت.

سفيرکشورمان در قطر گفت: دو کشور همچنين سعى مى‌کنند کميته‌هاى مشترکى را به منظور حمايت از روابط فيمابين در زمينه‌هاى مختلف تشکيل دهند. الحيات در ادامه نوشت: قرار است احمدى‌نژاد در اين سفر با ديپلماتهاى مقيم قطر ديدار و به بررسى سياست ايران و مواضع آن درقبال مسائل منطقه‌يى و جهانى بپردازد و بعيد نيست که پيامهايى هم در اين باره وجود داشته باشد.

اوباما به زودی به خاورمیانه می‌آید


تشکيلات خودگردان فلسطين از سفر قريب‌الوقوع رئيس‌جمهور آمريکا به خاورميانه براى پيشبرد روند سازش خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه سعودى "عکاظ "، "نبيل شعث "عضو هيئت مذاکره کننده تشکيلات خودگردان فلسطين با رژيم صهيونيستى گفت که "باراک اوباما " رئيس جمهور آمريکا به "محمود عباس " رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين اعلام کرده ‌است که بزودى به منطقه سفر خواهد کرد تا موجب پيشبرد روند صلح شود.
شعث تصريح کرد که اوباما زمان دقيق اين سفر را اعلام نکرده است.
وى در ادامه گفت: ميان تشکيلات خودگردان فلسطين و اسرائيل توافق شده است که موضوع امنيت در اولويت مذاکرات سازش باشد و ابتدا در اين‌باره توافق شود.
شعث تصريح کرد که هنوز درباره موضوع شهرک‌سازى اختلاف آشکارى وجود دارد و طرف فلسطينى همچنان تاکيد دارد که در سايه تداوم شهرک‌سازى نمى‌توان به مذاکرات سازش ادامه داد.

استعفای وزير به خاطر استخدام دخترش

يو ميونگ هوان، وزير خارجه کره جنوبی، به دليل انتقادها از وی، به خاطر استخدام دخترش در آن وزارتخانه، از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، يک مقام وزارت خارجه کره جنوبی گفت، دختر آقای يو، بين سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۹ در آن وزارتخانه شاغل بوده است و قرارداد جديد او در روز ۳۱ اوت سال جاری امضا شده بود.

اما، به نوشته رويترز، در پی انتقاد عمومی اين قرارداد لغو و وزير خارجه از سمت خود استعفا کرد.

تاکنون جانسينی برای يو ميونگ هوان تعيين نشده است.

احمدی نژاد امروز عازم قطر می شود

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران امروز به منظور دیدار با امیر قطر عازم دوحه پایتخت این کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمود احمدی نژاد قرار است بعد از ظهر امروز یکشنبه در راس هیئتی بلند پایه تهران را به مقصد دوحه ترک کند.

وی دراین سفر علاوه بر دیدار با شیخ حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر در ضیافت افطار وی که به افتخار هیئت ایرانی ترتیب داده شده است شرکت خواهد کرد.

گفتگو پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی و نیز رایزنی در رابطه با مسائل مورد علاقه سران ایران و قطر از جمله محورهای مورد بحث در سفر احمدی نژاد به قطر است.

سفر رئیس جمهور به قطر یک روزه خواهد بود.


نظر شما :