زیردریایی جدید ایران در راه است

۲۸ تیر ۱۳۸۹ | ۲۱:۳۴ کد : ۸۰۹۸ سرخط اخبار
 زیردریایی جدید ایران در راه است

واحد مرکزی خبر: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از واگذاری زیر دریایی جدید به نیروی دریایی تا یک هفته دیگر خبر داد.

 
سردار احمد وحیدی درباره ویژگی این زیردریایی گفت: این زیر دریایی دارای فناوری پیشرفته، قدرت مانور و عملیات زیرآبی قوی است و به سلاح‌های پیشرفته مجهزاست.

وی درباره قرارداد موشکهای اس300 با روسیه نیز گفت: همچنان قصد داریم این موضوع را از طریق تعامل پیگیری کنیم.

وزیر دفاع ایران تصمیم امریکا درخصوص ایجاد سپر موشکی جدید علیه ایران را موضوعی سیاسی دانست تا نظامی و درعین حال تصریح کرد؛ تجهیزات نظامی ایران صرفا دفاعی است.

متکی عازم کابل شد

وزیر خارجه امروز دوشنبه به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی افغانستان در راس یک هیئت عالیرتبه تهران را به مقصد کابل محل برگزاری این نشست ترک کرد.

به گزارش مهر، کنفرانس بین المللی کابل فردا سه شنبه با حضور وزرای خارجه و نمایندگان 70 کشور و سازمان های منطقه ای و بین المللی و موسسات مالی برگزار خواهد شد.

متکی علاوه بر شرکت در این کنفرانس در حاشیه این نشست با تعدادی از مقامات افغانستان و مقامات شرکت کننده در کنفرانس گفتگو و تبادل نظر خواهد کرد.

امنیت، توسعه اقتصادی و همکاری منطقه ای از جمله محورهای مورد توجه کنفرانس بین المللی کابل است.

راه اندازی یک مرکز ضد ایرانی توسط پاکستان


تهران امروز نوشت: اخیرا سرویس اطلاعاتی کشور پاکستان در ایالت «سرحد» این کشور برای گروه اسماعیلیه یک مرکز مستقل ایجاد کرده است که فعالیت‌های آن روی اقدامات ضد ایرانی متمرکز است.

طبق اخبار رسیده این مرکز تحت نظر نیروهای آمریکایی و با هدف جذب جوانان افغانی راه اندازی شده است و افراد با گذراندن یک دوره آموزش‌های اطلاعاتی در راستای اهداف مورد نظر به جمهوری اسلامی ایران عزیمت و فعالیت‌های خود را در آنجا آغاز می‌کنند.

 
این خبر می‌افزاید: اعضای این مرکز با حمایت نیروهای آمریکایی و سرویس اطلاعاتی پاکستان و مجهز به دستگاه‌های پیشرفته جاسوسی در مناطق جنوبی استان و شهرستان زاهدان حضور می‌یابند.

جاسوسی در خصوص اخبار و اطلاعات مربوط به تأسیسات پتروشیمی جنوب کشور، اماکن طبقه بندی شده، پاسگاه‌های مرزی و پایگاه‌های نظامی و انتقال آن به عناصر سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مذکور از جمله مهم‌ترین وظایف اعضای این مرکز است.

لاریجانی با بان کی مون دیدار کرد

دقايقى پيش لاريجانى رييس مجلس شوراى اسلامى با بان‌کى‌مون دبيرکل سازمان ملل ديدار کرد.

به گزارش ايسنا به ژنو، پس از مراسم افتتاحيه سومين کنفرانس جهانى روساى مجالس عضو اتحاديه بين‌المجالس، رييس مجلس شوراى اسلامى کشورمان با بان‌کى‌مون دبيرکل سازمان ملل ديدار کرد.

قرار است پس از اين ديدار، رييس قوه مقننه در اين کنفرانس به ايراد سخنرانى بپردازد.

مجلس شروط مذاکره با امریکا را اعلام کرد

مهر- سخنگوی کمیته حقوق بشر مجلس مواردی را به عنوان شروط کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای بررسی و پذیرش پیشنهاد مذاکره کنگره آمریکا مطرح کرد

سید حسین نقوی حسینی درباره پیشنهاد مذاکره کنگره آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران از طریق سفیر سوئیس، گفت: اولا اگر این موضوع در چارچوب سیاست های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و سیاست های دوگانه دولت آمریکا درباره ما نباشد، می توان آن را بررسی کرد.

وی افزود: در ثانی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است اگر این درخواست کنگره آمریکا واقعی باشد و همچون درخواست های مذاکره مستقیم اوباما، رئیس جمهور و هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آن کشور غیر واقعی نباشد، می توان نسبت به بررسی آن اقدام کرد.

نقوی حسینی اظهارداشت: اثبات اینکه این درخواست کنگره تا چه حدی واقعی است مسلتزم عمل به چند موضوع از سوی آنان است، چرا که پیش از این درخواست های مذاکره مستقیم با شعارهای زیبایی از سوی دولت آمریکا مطرح شده بود، اما در عمل چیز دیگری دیدیم که نشان دهنده ادامه سیاست های خصمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بود.

وی تصریح کرد: البته کنگره آمریکا باید در نظر داشته باشد که ذهنیت خوبی از عملکرد آنان نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد؛ چراکه آنها اخیرا تشدید تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران را مصوب کردند. لذا کنگره آمریکا پیش از مذاکره ابتدا باید این سوء عملکرد خود در قبال ایران را تصحیح کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دیپلماسی پارلمانی یک ظرفیت خوب برای برقراری ارتباط بین کشورها است، ادامه داد: چون مجالس نمایندگی، نمایندگان مردم کشورها هستند و در چارچوب منافع ملی و مردمی عمل می کنند، همانطور که گروه های دوستی پارلمانی در راستای تامین منافع مردمی و ملی کشورها فعالند، لذا می توان نسبت به پیشنهادها آنان با اطمینان خاطر بیشتری فکر کرد.

نماینده ورامین در مجلس خاطرنشان کرد: آنچه اعلام شده در چارچوب مذاکرات و ملاقات های گروه های پارلمانی است

روز گذشته رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از درخواست مذاکره کنگره آمریکا با جمهوری اسلامی ایران از طریق سفیر سوئیس خبر داده بود.

جزئيات بازداشت سفيرسوئيس درایران

«ليويا لئو اگوستى» سفير سوئيس در ايران روز 23 تير در روستاى کلانه زمان شيروان توسط نيروهاى مرزبانى دستگير شد.

به گزارش فارس، سفير سوئيس در حالى که همراه همسر و 2 فرزندش و تعدادى از اتباع ايرانى در نزديکى روستاى کلانه زمانه نزديک روستاى خيرآباد بخش قوشخانه شهرستان شيروان چادر برپا کرده بودند، توسط نيروهاى مرزبانى دستگير مى‌شوند.

«ليويا لئو آگوستى» مجوز‌هاى لازم را از دستگاه‌هاى ذيربط دريافت کرده بود اما مجوز صادره براى وى مشروط بر تردد در جاده‌هاى اصلى بوده است.

اما سفير و همراهانش از مسير اصلى خارج و در نزديکى مرز مستقر مى‌شوند، که نيروهاى مرزبانى وى و همراهانش را دستگير مى‌کنند و پس از بررسى‌هاى لازم و هماهنگى با مديران سياسى و قضايى استان مشکل برطرف مى‌شود.

در تاريخ 23 تيرماه نيروهاى مرزبانى ايران سفير سوئيس و همراهانش را در روستاى کلانه زمانه نزديک روستاى خيرآباد بخش قوشخانه شهرستان شيروان در استان خراسان شمالى دستگير و بعد از چند ساعت بازداشت آزاد کردند.

سعودالفيصل: ايران مستحق رهبرى منطقه است

سعودالفيصل گفت که ايران مستحقق آن است که با آن مانند يک رهبر منطقه‌اى رفتار شود و در عين حال تاکيد کرد که اتحاديه‌ى اروپا بايد با حماس گفت‌وگو کند.

به گزارش ايسنا، سعودالفيصل، وزير امور خارجه‌ى عربستان در گفت و گويى با روزنامه‌ى ليبراسيون در پاسخ به سوالى درباره‌ى برنامه‌ى هسته‌يى ايران و تحريم‌ها گفت: ما ترجيح مى‌دهيم از تحريم‌ها حذر شود اما ايرانى‌ها بايد از (فرصت) پيشنهاد1+5 (پنج عضو دايم شوراى امنيت و آلمان) که همراستاى چيزى بود که آنها مى‌گويند مى‌خواهند استفاده مى‌کرد.

وى با بيان اين سوال که تهران مدعى است که اهدافى کاملا غير نظامى دارد پس چرا به چنين ظرفيت بالايى از غنى‌سازى مجهز مى‌شود؟ ادامه داد: ايران مى‌خواهد با آن به عنوان يک رهبر منطقه‌اى رفتار شود و مستحق آن است. اما بايد مانند يک رهبر رفتار کند که به با ثبات کردن خاورميانه کمک کند و مناقشه ايجاد نکند.

وزير امور خارجه‌ى عربستان در پاسخ به اين سوال که « در صورت حمله اسراييل به ايران عربستان چطور رفتار خواهد کرد» گفت: اسراييل تسليحات هسته‌يى دارد و اين را تحت اشکال بمب‌هاى اتمى پناهگاه‌شکن دارد و آن را به ويژه در زيردريايى‌هايى که از درياى سرخ، آتلانتيک و خليج (فارس)، عبور مى‌کنند، مستقر کرده است. اين بسيار خطرناک است.

فيصل با ذکر اين که ايران يک کشور همسايه است، افزود: ما نمى‌خواهيم به اين کشور حمله شود زيرا اين امر ما را تحت تاثير قرار خواهد داد.

فيصل اين اظهارات را پس از آن بيان کرد که روزنامه‌ى فيگارو به نقل از منابع ديپلماتيک به نقل از ملک‌عبدالله پادشاه عربستان مدعى شد که ايران مستحقق موجوديت نيست.

در پى اين مساله سفر عبدالله به فرانسه لغو شد و وى وزير امور خارجه‌اش را به اين کشور فرستاد.

فيصل که در پاريس به سر مى‌برد در پاسخ به اين سوال که چرا سفر عبدالله به فرانسه که قرار بود 13 ژوئيه انجام شود لغو شد گفت: اين لغو سفر نيست بلکه به تعويق انداختن آن است زيرا زمان بسيار محدود بود پادشاه (عربستان) و (نيکلاسارکوزى) رئيس جمهور فرانسه توافق کردند پاييز با يکديگر ملاقات کنند.

وزير امور خارجه‌ى عربستان درباره‌ى روابط فرانسه، عربستان نيز گفت: رابطه ميان دو کشور محکم و قديمى است. متعجبم از اينکه مطبوعات معمولا رابطه فرانسه – عربستان را زير سوال مى‌برد. ما نمى‌توانيم وضعيت روابط ميان دو کشور را با امضاى قراردادهاى تجارى بسنجيم. به علاوه فرانسه در حال رقابت براى ساخت قطار سريع‌السير است و ما اخيرا يک توافق همکارى را در زمينه‌ى هسته‌يى غير نظامى با اين کشور امضاء‌کرديم.

وى افزود: از سطح سياسى (روابط) هم با وجودى که گاهى اختلافات کوچکى داريم رضايت داريم. فيصل در پاسخ به اين سوال که اختلافات در خصوص چه مواردى است گفت: درباره‌ى مساله‌ى فلسطين، اتحاديه‌ى اروپا مى‌تواند تلاشهاى بيشترى انجام دهد. تا زمانيکه اسراييل رويکردش را تغيير ندهد، هيچ چيزى تغيير نخواهد کرد. اما چون اين مساله به اسراييل مربوط مى‌شود، اروپايى‌ها هيچ اقدامى انجام نمى‌دهند. آنها بايد همچنين با حماس گفت و گو کنند. در ديپلماسى، سکوت راه به جايى نمى‌برد.

جايگاهى براى مذاکره وجود ندارد

فارس: رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى با اشاره به درخواست آمريکا براى مذاکره با ايران که توسط سفير سوئيس مطرح شد، گفت: در شرايط کنونى جايگاهى براى مذاکره وجود ندارد.

علاءالدين بروجردى رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى با اشاره به ملاقات روز گذشته‌اش با سفير سوئيس در ايران اظهار داشت: اين ملاقات به دليل سفر رئيس مجلس شوراى اسلامى به کشور سوئيس بود و وى در اين ديدار گزارشى از مجموعه آمادگى‌هاى دولت سوئيس براى ملاقات‌ها و برنامه‌هاى آقاى لاريجانى در آنجا و ديدگاه رؤساى دو مجلس و مقامات عالى‌رتبه دو کشور مطرح کرد.

وى ادامه داد: همچنين با توجه به اينکه سفير سوئيس سفرى به واشنگتن انجام داده بود، علاقه‌مندى رئيس کميسيون سياست خارجى آمريکا را براى مذاکره با ايران مطرح کرد که ما هم پاسخ لازم در اين زمينه را داديم.

بروجردى با اشاره به پاسخ‌هايى که به سفير سوئيس در خصوص در خواست مطرح شده داد، گفت: عملکرد آمريکا به گونه‌اى است که ما هر روز شاهد يک اقدام منفى جديدترى عليه ملت ايران هستيم، از حادثه اخير در زاهدان گرفته تا اعترافات ريگى که مشخصا مرتبط با آمريکايى‌ها است.

رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس خاطرنشان کرد: همچنين بيش از 60 طرح در کنگره آمريکا عليه ايران در اختيار دموکرات‌ها است، همچنين صدور قطعنامه و تحريم عليه کشور از ديگر نقاط منفى در اقدامات انجام شده توسط آمريکا عليه ايران است.
بروجردى تأکيد کرد: طبيعى است که در چنين شرايطى براى مذاکره و بحث جايگاهى وجود ندارد.

رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس روز گذشته اعلام کرده بود کنگره آمريکا از طريق سفير سوئيس درخواست مذاکره با ايران را مطرح کرده است.


نظر شما :