دادگاه "اعتماد " برگزار شد

۰۹ خرداد ۱۳۸۹ | ۲۱:۳۴ کد : ۷۶۸۴ سرخط اخبار
 دادگاه "اعتماد " برگزار شد

جلسه رسيدگى به اتهام الياس حضرتى، مدير مسئول روزنامه اعتماد در شعبه 76 دادگاه کيفرى استان تهران به رياست قاضى مديرخراسانى و با حضور هيات منصفه مطبوعات برگزار شد.

به گزارش ایسنا در ابتداى جلسه‌ دادگاه، نماينده مدعى‌العموم اتهام الياس حضرتى را بر اساس کيفرخواست صادره از سوى دادسراى عمومى و انقلاب تهران، نشر مطالب خلاف واقع درخصوص چاپ دو مطلب تحت عناوين «عليرضا بهشتى دچار عارضه قلبى شد» و «هفت سال زندان براى مهدى اقبال» عنوان کرد.

الياس حضرتى در دفاع از خود گفت: پس از بررسى‌ها درباره خبر "مهدى اقبال" مشخص شد که اشتباه بوده و ما در مرحله بازپرسى نيز اين مساله را توضيح داديم و فرداى آن روز نيز تکذيبيه‌اى در روزنامه منتشر کرديم.

وى درباره خبر ديگر مبنى بر اين‌که «عليرضا بهشتى دچار عارضه قلبى شد»، گفت: خبر منتشره به نقل از خانواده‌ آقاى بهشتى بود. بر اين اساس ما آن را در روزنامه چاپ کرديم که من فکر مى‌کردم پس از توضيحات لازم در دادسرا اين پرونده مختومه شده است و از اين‌که اکنون در جلسه‌ دادگاه حاضر شده‌ام تعجب مى‌کنم که چرا پرونده به دادگاه ارسال شده است.

مديرمسئول روزنامه اعتماد به عنوان آخرين دفاع با بيان اين‌که در عرصه مطبوعات به طور طبيعى امکان اين‌گونه اشتباهات وجود دارد، تاکيد کرد: مساله‌ى مهم اين است که تعمدى در کار نباشد که درخصوص چاپ اين مطلب نيز تعمدى نداشتيم.

رييس شعبه‌ 76 دادگاه کيفرى استان تهران پس از شنيدن اظهارات مديرمسئول روزنامه‌ اعتماد، ختم جلسه‌ رسيدگى را اعلام کرد.


پالیزدار از ناطق و هاشمی حلالیت‌ طلبید


روزنامه تهران امروز نوشت: به دنبال محکومیت عباس پالیزدار به جرم ایراد اتهام و نشر مطالب کذب و خلاف واقع به مسئولان نظام و از جمله حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری ، پالیزدار در دیدار با مسئولان و اشخاص سرشناسی که به آنها اتهام وارد کرده بود ، خواستار گذشت و عفو و بخشش آنها شد

پالیزدار به دنبال ملاقات با آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله امامی کاشانی، هفته گذشته موفق به دیدار با حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری و طلب حلالیت و همچنین اخذ رضایت به عدم پیگیری قضايی شد

پالیزدار در این دیدار به شرح ماجرای سخنرانی های زنجیره ای خود به خصوص در دانشگاه همدان پرداخت و ضمن توضیح شکل گیری این اقدامات با اشاره به نقش برخی عناصر سیاسی در این خصوص از اینکه تحت تاثیر جو مسموم قرار گرفته و به نشر مطالب خلاف واقع در مورد رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری مبادرت ورزیده بود ابراز ندامت کرد.

  سفير جديد ايران وارد پکن شد

مهدى صفرى سفير جديد جمهورى اسلامى ايران در چين امروز يکشنبه وارد پکن شد.

به گزارش فارس، مهدى صفرى پيش از اين به عنوان معاون استاندارى بوشهر، مدير عامل و رئيس هيئت مديره صنايع الکترونيک شيراز، معاون وزارت ارتباطات و فناورى اطلاعات، کاردار سفارت جمهورى اسلامى ايران در آلمان، سفير جمهورى اسلامى ايران در اتريش و همچنين روسيه، نماينده ويژه در امور درياى خزر و مديرکل مشترک المنافع، معاون آسيا، اقيانوسيه و مشترک المنافع و معاون اروپا و آمريکاى وزارت امور خارجه مشغول به فعاليت بوده است.
صفرى که داراى مدرک دکتراى ارتباطات است به زبان‌هاى انگليسى، آلمانى و روسى آشنايى دارد.
جواد منصورى پيش از صفرى عهده‌دار سفارت ايران در پکن بود و مهرماه سال گذشته بعد از پايان ماموريت به تهران بازگشت.
رامين مهمان‌پرست سخنگوى وزارت امور خارجه کشورمان اسفندماه سال گذشته (1388) از انتصاب مهدى صفرى به عنوان سفير جديد جمهورى اسلامى ايران در چين خبر داد.


جزئیات دیدار کروبی و ناطق

کروبی روز چهارشنبه از ناطق نوری در منزلش دیدار کرد. ناطق نوری به دلیل بیماری اخیرا از بیمارستان مرخص شده است که بلافاصله مورد عیادت مهدی کروبی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار جهان این دیدار به خوش و بش گذشته و کمتر به موضوعات روز پرداخته شده است.مدتی پیش کروبی در مجلس ختم پدر وزیر ارشاد نیز شرکت کرد و در حاشیه آن جلسه با برخی از مسئولان ارشد نظام مثل لاریجانی رئیس مجلس و معاون رئیس جمهور دیدار کرد.



ايران ادعاهاى جديد برخى ديپلمات‌هاى غربى را رد کرد

ايران برخى گزارشات مبنى بر اين که بازرسان آژانس بين‌المللى انرژى اتمى نتوانسته‌اند برخى تجهيزات يک لابراتور هسته‌يى ايرانى را مجددا بازرسى کنند، رد کرد.

به گزارش ايسنا، خبرگزارى آسوشيتدپرس روز جمعه به نقل از برخى ديپلمات‌هاى غربى مدعى شد که بازرسان آژانس بين‌المللى انرژى اتمى در بازديد مجدد از يک لابراتور ايرانى متوجه شدند که برخى تجهيزاتى که به ادعاى اين ديپلمات‌ها احتمالا در برخى آزمايشات مربوط به مطالعات ادعايى مورد استفاده قرار گرفته است ناپديد شده است.

يکى از اين ديپلمات‌ها در گفت‌وگو با آسوشيتدپرس مدعى شد که مقامات عالى‌رتبه آژانس نگران اين هستند که ناپديد شدن اين تجهيزات با هدف پنهان‌کارى انجام گرفته باشد.

اما على شيرزاديان ـ سخنگوى سازمان انرژى اتمى ـ روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه‌ى خبرى پرس تي. وى گفت: ما هيچ‌گونه اطلاعى درباره‌ى اين ادعاها نداريم.

به گزارش خبرگزارى آسوشيتدپرس، دو ديپلمات ديگر نيز ادعاى ناپديد شدن اين تجهيزات را تکرارکرده‌اند، اما يکى از آن‌ها گفت که هنوز براى نتيجه‌گيرى زود است و اين تجهيزات ممکن است براى حفظ و نگهدارى به سايت ديگرى منتقل شده باشد.

به گزارش پرس تى وى، ايران رسما اين ادعا را رد کرده است و تاکيد دارد که "هيچ‌گونه فعاليت تحقيق و توسعه‌ى پيروفرآورى در ايران وجود ندارد و مساله‌اى که درباره‌ى اين موضوع مطرح شده است حاصل سوء تعبير بازرسان آژانس است".

در اين بين برخى مقامات ايرانى گفتند که تهران منتظر پاسخى از سوى آژانس بين‌المللى انرژى اتمى پيرامون بيانيه‌ى تبادل سوخت هسته‌يى است که به دنبال گفت‌وگو با ترکيه و برزيل انجام شد.

ايران تاکيد دارد که به عنوان يکى از اعضاى آژانس و نيز يکى از امضاءکنندگان معاهده‌ى منع گسترش تسليحات هسته‌يى حق داشتن برنامه‌ى هسته‌يى صلح‌آميز را دارد.

اروپا از بیانیه نهایی کنفرانس ان. پی. تی. حمایت کرد


اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از توافق حاصله و بیانیه پایانی نشست بازنگری معاهده منع گسترش سلاحهای هسته ای( ان. پی.تی) در نیویورک حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کاترین اشتون" وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا گفت :  من به گرمی از اجماع به وجود آمده در نشست بازنگری ان. پی. تی. درباره خلع سلاح و عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات هسته ای استقبال می کنم.

اشتون همچنین حمایت از استفاده صلح آمیز کشورها از انرژی هسته ای را مورد تمجید قرار داد.

معاهده ان. پی. تی. دارای سه ستون؛ ممانعت از اشاعه تسلیحات هسته ای، خلع سلاح اتمی کشورهای دارنده تسلیحات هسته ای و ترویج و توسعه استفاده از انرژی هسته ای برای مقاصد صلح آمیز است که از زمان تصویب این معاهده مورد بحث بوده است.

گرچه بحث ممانعت از اشاعه هسته ای همیشه و در همه جا مورد استناد قدرتهای بزرگ بوده اما این کشورها هرگز درباره دو ستون مربوط به خود یعنی؛ ترویج انرژی هسته ای صلح آمیز در بین کشورهای غیر اتمی و خلع سلاح اتمی خود بحثی به میان نمی آورند.

اشتون گفت: کشورهای اروپایی بر آن هستند تا فوراً تدابیر طرح اقدام را برای انجام سه ستون فراهم آورند.

وزیر خارجه اتحادیه اروپا افزود: اتحادیه اروپا همچنین فوراً آماده ایجاد تمهیدات لازم برای مشارکت در روند عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات هسته ای است.

گفتنی است شب گذشته سرانجام پس از یکماه گفتگو و بحث در نشست بازنگری ان پی تی در نیویورک، تمام 189 کشور شرکت کننده با امضای  سندی 28 صفحه ای خواستار برگزاری نشستی برای عاری سازی خاورمیانه از تسلیحات هسته ای در سال 2012 با حضور تمام کشورهای منطقه شدند.


قرارداد گازى ايران و پاکستان نهايى شد

وزير‌نفت پاکستان از نهايى شدن قرارداد خريد گاز ايران پس از 17 سال مذاکره خبر‌داد

به گزارش همشهرى آنلاين منابع خبرى پاکستان به نقل از نويد قمر، وزير انرژى اين کشور با شگفتى و خوشحالى از اين خبر استقبال کردند.

در همين زمينه خبرگزارى رسمى وزارت نفت با انتشار خبرى از امضاى ضمانتنامه خط لوله گازى ايران - پاکستان  8 خرداد در ترکيه خبر داد.  بنا بر اين گزارش، وزير نفت و منابع طبيعى پاکستان پس از مراسم امضاى اين اسناد به خبرنگاران گفت: با امضاى اين اسناد، به‌زودى ساخت بخش باقيمانده خط لوله گازى ايران- پاکستان آغاز مى‌شود.

وى گفت: بر پايه توافقنامه خريد و فروش گاز ميان 2 کشور (جى‌اس‌پى‌‌اى)، ميزان گاز صادراتى ايران به پاکستان روزانه 750 ميليون فوت مکعب خواهد بود که به يک ميليارد فوت مکعب (حدود 30 ميليون متر مکعب در روز) افزايش خواهد يافت.

قمر با بيان اينکه واردات 750 ميليون فوت مکعب گاز از ايران معادل 20‌درصد از توليد کنونى گاز در پاکستان است، اظهار داشت: مدت زمان عرضه گاز ايران به پاکستان 25 سال است که به‌مدت 5 سال ديگر نيز مى‌تواند تمديد شود.

 

اخبار قبلی

متن نامه محرمانه اوباما به داسیلوا
ادعای تازه نخست‌وزير انگليس عليه ایران
جزئیات پرونده پالیزدار
ایجاد کشور فدرال عربی در جنوب خلیج فارس!
تاکيد رابرت گیتس بر تحريم‌هاى جديد عليه ايران
موضع سارکوزی درباره توافق تهران
دارایی اوباما اعلام شد
عدم مخالفت جريان صدر با نخست‌وزيرى مالکى
بابت خسارت جنگ، هیچ تعهدی بهایران نداریم
 ادعای تازه علاوی علیه ایران
هشت  رئیس جمهور در ایران
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!
شرط ایران برای تبادل سوخت
روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت


نظر شما :