دارایی اوباما اعلام شد

۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۲۱:۴۸ کد : ۷۵۹۳ سرخط اخبار
دارایی اوباما اعلام شد

دارایی رئیس جمهور آمریکا تا پایان سال 2009 معادل 2.2 تا 7.5 میلیون دلار اعلام شد.

به گزارش "تابناک"، شبکه خبری "سی ان ان" ضمن اعلام این خبر نوشت : درآمد اصلی رئیس جمهور از محل انتشار کتاب است و هم اکنون تنها با درآمد ناشی از حق التالیف دو کتاب، "یادمان هایی از پدرم" و "تاثیر آرزو" که هرکدام هرسال برای خانواده ساکن کاخ سفید بین یک تا 5 میلیون دلار درآمد دارد ، امرا معاش می کنند.

در لیست منتشر شده درآمدهای اوباما، لیست درآمدهای پس انداز رئیس جمهور برای دوران بازنشستگی و حق الارث دو دختر او یعنی، ساشا و مالیا و همچنین ارزش سگ خانوادگی آنان به چشم می خورد.

هدیه 10 میلیون کرونی ( 1.4 میلیون دلاری) جایزه حقوق بشر در این لیست دیده نمی شود و گفته شده که آقای رئیس جمهور، این مبلغ را به امور خیریه اختصاص داده و به آمریکا نیاورده است.

"سی ان ان" می افزاید : لیست بدهی های رئیس جمهور و هدایایی که به او از سوی سناتورهای ایالات متحده صورت می گیرد در این لیست دیده نمی شود زیرا این اموال نه جزء بدهی هستند و نه جزء درآمدها.
 
بر اساس قانون ایالات متحده آمریکا حقوق سالیانه رئیس جمهور باید از 400 هزار دلار فراتر نرود و اگر وزارت دادگستری رقم بیشتری را دردرآمدهای رئیس جمهور کشف کند می تواند او را به دادگاه فرابخواند.


تکذیب بازداشت سرتیم محافظان موسوی

فارس- يک مقام آگاه با رد شايعاتى مبنى بر بازداشت شدن احمد يزدان‌فر سر تيم محافظان ميرحسين موسوى، گفت: وى بازداشت نشده و تنها از سمت خود برکنار شده است.

اين مقام آگاه در گفت و گو با خبرنگار فارس با رد دروغ‌پردازى‌هاى سران فتنه و رسانه‌هاى معاند مبنى بر دستگيرى احمد يزدان‌فر، سرتيم محافظان ميرحسين موسوى، اعلام کرد: احمد يزدان‌فر به هيچ عنوان دستگير نشده و دروغ‌پردازى‌هاى رسانه‌هاى بيگانه و معاند کذب محض است

وى افزود: يزدان‌فر روز گذشته از سمتش بر کنار شده و يکى از اعضاى تيم محافظت از ميرحسين موسوى به جاى او مشغول فعاليت شده است.

حمیات بان کی مون از توافق سه جانبه تهران

 
دبیرکل سازمان ملل متحد از بیانیه سه جانبه تهران درباره تبادل سوخت هسته ای ایران در ترکیه استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بان کی مون در بیانیه ای توافق بین ایران، ترکیه و برزیل برای مبادله سوخت را دلگرم کننده توصیف کرد.

دبیر کل سازمان ملل ضمن دلگرم کننده خواندن این توافق در عین حال خواستار احترام ایران به قطعنامه های سازمان ملل متحد شد.

بر اساس توافق تهران مقرر شد 1200 کیلوگرم سوخت اورانیوم کمتر غنی‌ شده از ایران به ترکیه منتقل شود تا در آنجا این میزان اورانیوم با 120 کیلوگرم اورانیوم با 20 درصد غنی شده آن از سوی گروه وین مبادله شود.

اورانیوم کمتر غنی شده در ترکیه در مالکیت ایران خواهد ماند و ایران و آژانس امکان نظارت بر آن را دارند.

انتقاد اردوغان از نحوه استقبال طرف ایرانی


جهان- رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه نسبت به نحوه استقبال مسئولین ایرانی اعتراض کرده و ظاهرا اعتراض خود را نشان هم داده است.

وی به دلیل آنچه رعایت نکردن اصول دیپلماتیک از سوی مسئولین ایرانی نامید، از سوار شدن بر اتومبیل تشریفات ریاست جمهوری در فرودگاه خودداری می کند.

گفتنی است در این اجلاس مسئولین ایرانی اصرار داشتند که بدون تشریفات دیپلماتیک و در فضائی کاملا ساده و ایرانی مراسم را برگزار کنند.

گفته می شد در اين مراسم صبحانه ايرانى در کنار پذيرايى‌هاى معمول ديپلماتيک به ميهمانان ارائه شده بود؛ بطوريکه صبحانه کارى داسيلوا و اردوغان نان سنگک، پنير، گردو و برگه بود.


اوباما: بیانیه تهران مرا قانع نکرد


درپى انتشار بيانيه مشترک ايران ، ترکيه و برزيل در تهران و استقبال اکثر کشورها از آن، مقامات آمريکايى با اتخاذ مواضعى همگرا با رژيم‌صهيونيستى اعلام کردند که همچنان براى تحريم ايران تلاش مى‌کنند.

باراک اوباما رييس جمهور آمريکا روز دوشنبه اعلام کرد که بيانيه امضا شده ميان ايران، برزيل و ترکيه وى را قانع نکرده است، زيرا آنها (برزيل و ترکيه) در متقاعد کردن ايران به تعليق غنى‌سازى اورانيوم شکست خورده‌اند.

به گزارش ايسنا، سخنگوى وزارت امور خارجه آمريکا که اعلام کرد توافق هسته‌يى ايران نمى‌تواند تحريم‌ها را عليه اين کشور متوقف کند.

فيليپ کراولى، سخنگوى وزارت امور خارجه آمريکا گفت: کسانى هستند که ممکن است اين موضوع را به عنوان يک برون رفت تلقى کنند. من فکر مى‌کنم ما بازهم نسبت به مساله هسته‌اى ايران شکاک باقى مانده‌ايم، زيرا اين بيانيه نيز موضوع جديدى را ارائه نکرده است.

بر اساس گزارش سايت آنتى وار، وى ادامه داد: مقامات آمريکايى هنوز قطعنامه را بررسى مى‌کنند و در نظر دارند با متحدان بين‌المللى خود از جمله ترکيه و برزيل در روزهاى آينده در اين باره مشورت کنند.

سخنگوى وزارت امور خارجه آمريکا گفت: تلاش‌ها براى اعمال تحريم‌ها عليه ايران در سازمان ملل ادامه دارد. هيچ چيز حتى آخرين توافقنامه نمى‌تواند مذاکرات را براى قطعنامه تحريمى متوقف کند.

روبرت گيبز، سخنگوى کاخ سفيد نيز با اشاره به بيانيه ميان ايران، برزيل و ترکيه درباره مبادله سوخت گفت: اين توافقنامه گام‌هاى برداشته شده در جهت اعمال تحريم‌هاى جديد عليه ايران را تغيير نمى‌دهد.

گيبز با ادعاى اين که نگرانى‌هاى جدى درباره مساله هسته‌يى ايران وجود دارد و اگر ايران بسته جديدى ارائه کند در اين صورت پيشرفتهايى در اين مسير انجام مى‌شود، گفت: اما اگر چنين اتفاقى نيز بيافتد باز هم واشنگتن نگرانى‌هايى درباره اعتماد کامل به برنامه هسته‌اى ايران و نيت تهران در ادامه غنى‌سازى اورانيوم 20درصد خواهد داشت.

استقبال  چین از بيانيه تهران

وزير امور خارجه چين با قدردانى از تلاش هاى ديپلماتيک درباره برنامه هسته‌اى ايران، اعلام کرد که از بيانيه ايران، ترکيه و برزيل درباره تبادل سوخت هسته‌اى استقبال مى‌کند.

به گزارش فارس به نقل از رويترز، چين از بيانيه تهران، ترکيه و برزيل درباره تبادل سوخت هسته‌اى استقبال کرد و خواستار مذاکرات براى حل برنامه هسته‌اى ايران شد.
"
يانگ جيچى " وزير امور خارجه چين که در حال ديدار از تونس است،‌ درباره اين بيانيه گفت: چين استقبال خود را از طرح تبادل سوخت اعلام مى‌کند.
وى افزود: چين گزارش‌هاى مربوطه [درباره تبادل سوخت] را ملاحظه کرده است و استقبال خود از اين طرح و قدردانى از تلاش‌هاى ديپلماتيکى که براى يافتن راه‌حلى درباره برنامه هسته‌اى ايران بوده را ابراز مى‌دارد.
چين که يکى از اعضاى دائم شوارى امنيت سازمان ملل است، همواره با رويکرد مذاکره و راه‌حل مسالمت‌آميز درباره موضوع هسته‌اى ايران تاکيد کرده و بارها با تشديد تحريم‌ها عليه تهران مخالفت کرده است.
وزير امور خارجه چين ادامه داد: پکن معتقد است مذاکره و گفت‌وگو بايد به عنوان کانال‌هايى براى حل موضوع هسته‌اى ايران مورد توجه قرار گيرد.
روز گذشته "محمود احمدى‌نژاد " رئيس جمهورى ايران به همراه "لوئيس لولا داسيلوا " همتاى برزيلى خود و با حضور "رجب طيب اردوغان " نخست وزير ترکيه، بيانيه‌اى را در تهران و در حاشيه اجلاس گروه 15 امضا کردند که بر اساس آن ايران براى نشان دادن حسن‌نيت، آمادگى خود را براى تبادل سوخت هسته‌اى با ميانجيگرى ترکيه اعلام کرد.

 

اخبار قبلی

عدم مخالفت جريان صدر با نخست‌وزيرى مالکى
بابت خسارت جنگ، هیچ تعهدی به‌ ایران نداریم
 ادعای تازه علاوی علیه ایران
هشت  رئیس جمهور در ایران
روس ها خطر ایران را درک کرده اند!
شرط ایران برای تبادل سوخت
روسيه خواستار معامله بر سر ايران است
بن‌لادن در ایران است!
تمدید تحریم ها عليه سوريه توسط اوباما
موافقت وزارت خارجه و اطلاعات با کاهش رابطه با انگليس
حضور رئيس جمهور سريلانکا در اجلاس سران گروه 15
آقای احمدی نژاد بچه های ما را با خودت بیاور
روانبخش: هاشمی برکنار می‌شود، سیدحسن خمینی رد صلاحیت
احمدی‌نژاد باید تا 1404 بماند
امارات: جزایر سه گانه ایرانی، اشغالی است!
یکی از سران اصلاحات ترور می‌شود!
کشور دوست و برادر امارات در به کار بردن کلمات دقت کند!
امارات: اشغال جزایر سه گانه برای ما دردناک است!
رشوه 7 میلیارد دلاری عربستان به روسیه بخاطر ایران
بدرفتاری اروپا با ایران دلیل فوران آتشفشان ایسلند!


نظر شما :