به یاد یار دیرین، رامین رفیع رسم

۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۰۰:۵۷ کد : ۷۵۱۰ اخبار اصلی
عصر چهارشنبه، هشتم اردیبهشت در حال بررسی در چاپخانه ای در آلمان برای چاپ مصحف قرآن مجید بودم که فرزندم سید محمد حسین خرازی تماس گرفت و گفت که حافظ، فرزند رامین رفیع رسم از رم تماس گرفته و گفته است وضعیت حال پدرش وخیم است و به دنبال شما میگردند
به یاد یار دیرین، رامین رفیع رسم
عصر چهارشنبه، هشتم اردیبهشت در حال بررسی در چاپخانه ای در آلمان برای چاپ مصحف قرآن مجید بودم که فرزندم سید محمد حسین خرازی تماس گرفت و گفت که حافظ، فرزند رامین رفیع رسم از رم تماس گرفته و گفته است وضعیت حال پدرش وخیم است و به دنبال شما میگردند.من که از بیماری رامین مطلع بودم در لحظه متوجه شدم که این بار ماجرای حال رامین رفیع رسم جدی است و فرزندم محمدحسین هم نخواسته یکباره نگرانی فوت رامین را به من منتقل کند.بلافاصله با حافظ در رم تماس گرفتم. صدایش می لرزید و گفت ده دقیقه قبل، رامین به دیار باقی شتافته است.حافظ صدای لرزان داشت و بهم ریخته بود و در عین حال روحیه ای قابل کنترل داشت.نمی دانست چه بایست بکند.کارهایم را رها کردم و با اولین پرواز خودم را به رم رساندم. حافظ را دیدم سعی می کرد خودش را کنترل کند. در همین چند ساعت دوستان مسلمان ایتالیایی رامین سعی کردند برنامه ها را تنظیم کنند. علت مرگ رامین سیروس کبد بود که باعث مرگ زودرس رامین شد. امروز دو شنبه قرار است در مسجد بزرگ رم مراسم تشییع و حمل جنازه به تهران انجام خواهد شد.
 رامین رفیع رسم که بود؟ رامین از جوانان اهل شباب انقلاب بود. با وقوع انقلاب اسلامی در روزنامه های جمهوری اسلامی و اطلاعات با عده ای از اهل قلم همکار بود.سپس به خبرگزاری جمهوری اسلامی رفت. با وقوع جنگ تحمیلی دبیر ستاد تبلیغات جنگ شد و مدتی هم رئیس شورای اخبار جنگ بود.از شاگردان دکتر خرازی بود که با همت و تلاش و اخلاص ویژه به هنگام دفاع مقدس تلاش بسیار می کرد. روحیات و صفات انسانی بارزی داشت.اهل قلم و فرهنگ بود. به زبان های فرانسه، انگلیسی، ایتالیایی در حد عالی تکلّم میکرد و بسیاری از مقالات روزنامه جمهوری اسلامی و اطلاعات در اوائل انقلاب را برگردان می کرد.
چند سالی مسئول دفتر خبرگزاری در رم و سپس در فرانسه شد. با مسئولیت دکتر خرازی در نمایندگی ایران در ملل متحد به نیویورک آمد و مسئول بخش مطبوعاتی نمایندگی ایران شد.مدتی هم در راه اندازی برنامه های متنوع فرهنگی-هنری از جمله شبکه تلویزیونی آفتاب تلاش جدی به همراه دکتر مهدی حجت، دکتر محلاتی، مسعود مدرس و اینجانب همکاری داشت. بیش از ده سال به دعوت سازمان ملل متحد در امر کمک های انسان دوستانه غذا و دارو به ممالک در حال جنگ و خشکسالی در افریقا، ماموریت داشت و تا سخنگویی سازمان مل متحد در افریقا هم پیشرفت کرد.
رامین رفیع رسم از جمله دوستان اهل خبر و قلم روزهای نخستین انقلاب اسلامی بود. به هنگام حماسه دفاع مقدس ملت ایران در مدیریت خبرنگاران خارجی و هیئت های سازمان ملل برای افشای جنایات صدام حسین و جنگ و تجاوز رژیم عراق تلاش های بزرگی انجام داد.بخشی از مجموعه انتشارات ستاد تبلیغات جنگ و آلبوم های نفیس آن دوره نتیجه همکاری و تلاش ارزنده اوست.
دوستانمان یکی پس از دیگری در حال هجرتند و گویی دیگر نمی توانند در این عالم فانی زندگی کنند. مسعود مشایخی، احمد بورقانی و اینک رامین رفیع رسم با مرگ زودرس خود انبوهی از تالم و تاسف را برای خانواده و دوستانش باقی گذاشت
روحش شاد

نظر شما :