ايران بيش از حد تصور ما مجهز است!

۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ | ۱۶:۵۳ کد : ۷۴۷۸ اخبار اصلی
درست در روزهايى که همگان خود را براى حضور در کنفرانس بازنگرى معاهده منع تکثير تسليحات هسته‌اى مهیا مى‌کنند، باز هم تمرکز بر برنامه هسته اى ايران نه از ياد اروپايى‌ها رفته و نه از خاطر ايالات متحده.
ايران بيش از حد تصور ما مجهز است!
دیپلماسی ایرانی: درست در روزهايى که همگان خود را براى حضور در کنفرانس بازنگرى معاهده منع تکثير تسليحات هسته‌اى مهیا مى‌کنند، باز هم تمرکز بر برنامه هسته اى ايران نه از ياد اروپايى‌ها رفته و نه از خاطر ايالات متحده. در بلواى تبليغاتى که تندروهاى امريکايى و انجمن جهانى يهوديان براى ممانعت از سفر محمود احمدى‌نژاد به نيويورک به راه انداخته‌اند، سايت خبرى مرکیورى نيوز از افزايش چشمگير توان تاسيساتى ايران در باب انرژى هسته‌اى مى‌نويسد.

به گزارش دیپلماسی ایرانی اين سايت در تازه‌ترين خبر خود از ايران مى‌نويسد: ايران در حال دستيابى به جديد‌ترين تکنولوژى‌ها براى غنى سازى اورانيوم است. ايرانى‌ها در حال تلاش براى دستيابى به جديد‌ترين سانتريفيوژها هستند. اين سايت ادعا مى‌کند که تهران در حال سرهم کردن جزئيات اين سناتريفيوژهاى جديد در خفا است.

در بخشى از اين گزارش که در آن به اطلاعات سرويس‌هاى جاسوسى اروپا و امريکا بدون ذکر نام دقيق آنها، استناد شده آمده است: تهران همچنان به دنبال غنى‌سازى کامل اورانيوم است. حرکتى که مى‌تواند با يک پرش تهران را تبديل به قدرت هسته‌اى کند. البته ايرانى‌ها اجازه بازديد از اين سانتريفيوژها را به بازرسان آژانس بين‌المللى انرژى هسته‌اى نمى‌دهند. گفته مى‌شود که اين سانتريفيوژهاى جديد پنج برابر سانتريفيوژهاى فعلى در اختيار ايرانيان کارآيى دارد.

اين سايت خبرى در ادامه به پيش‌بينى توان هسته‌اى ايران در بازده زمانى دو ساله مى‌پردازد و مى‌نويسد: شايد روند جمع کردن ابزار اين سانتريفيوژها براى توليد اورانيوم غنى سازى شده مورد نياز براى ساخت بمب هسته‌اى، دو سال طول بکشد. پس از اين دوره زمانى اما برنامه‌هاى ايران سرعت غيرقابل پيش بينى خواهند يافت. البته اين روند بستگى به اورانيوم مورد نياز ايران دارد.

غرب مدت‌هاست که تهران را به تلاش براى دستيابى به تسليحات هسته‌اى متهم مى‌کند اما ايران همواره اين اتهام را تکذيب کرده است.


نظر شما :