حتی با وجود واکنش ایران ، باید حمله کنیم !

۲۹ فروردین ۱۳۸۹ | ۲۱:۴۵ کد : ۷۳۸۶ سرخط اخبار
حتی با وجود واکنش ایران ، باید حمله کنیم !

یک کارشناس امنیت ملی آمریکا و معاون وزارت خارجه در دوره پرزیدنت رونالد ریگان ( 1987) مدعی شد با وجود واکنش شدید حکومت ایران به هر گونه حمله نظامی ، ایالات متحده باید برای ممانعت از دست یابی ایران به سلاح اتمی به این کشور حمله کند.

به گزارش عصر ایران "فرانک گافنی" موسس و رییس مرکز سیاست امنیتی در آمریکا در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی "نیوز مکس" آمریکا با اشاره به این موضوع افزود:"حمله نظامی ایالات متحده به تاسیسات هسته ای ایران طبیعتا با واکنش شدید تهران روبرو خواهد شد اما ریسک  خطرات این واکنش کمتر از دست یابی این کشور به سلاح هسته ای است ، چرا که دست یابی ایران به بمب اتمی شرایط بسیار خطر ناکی برای آزادی فراهم می کند!

وی با ادعای اینکه از نظر او در ماه های آینده هر آن احتمال دست یابی ایران به سلاح هسته ای وجود دارد ضمن ناکارآمد خواندن تحریم های احتمالی علیه تهران گفت تا زمانی که دولت هایی چون چین به طور کامل در تحریم ها همکاری نکنند ، امیدی به کارآیی تحریم ها وجود نخواهد داشت .

وی در زمینه دلایل عدم همکاری چین با تحریم های ایران گفت : " چینی ها به ایران به عنوان یک شریک و مشتری خوب نگاه می کنند . ایران یکی از منابع عمده تامین انرژی چین است و پکن بنا به دلایل ژئوپلتیک و سیاسی از تهران حمایت می کند .

گافنی با رد کارآیی سیاست"مهار ایران اتمی" و این ایده که با مهار می توان حتی با ایران اتمی کنار آمد، گفت : " به نظر من سیاست مهار ایران با استفاده از الگوی مورد استفاده ما در مهار شوروی بنا به دو دلیل مشخص جواب نخواهد داد:

نخست اینکه من فکر نمی کنم سیاست مهار ( Containment ) دلیل اصلی موفقیت ما در برابر شوروی کمونیستی بود ، بلکه دلیل اصلی فروپاشی شوروی سیاست های موفق پرزیدنت ریگان در " عقب راندن  " اتحاد جماهیر شوروی از حوزه های نفوذش بود.

دوم اینکه حکومت ایران یک حکومت ایدئولوژیک است که باورهای خاص خود را دارد . آنها با توجه به باورهایشان اهل محاسبات نیستند و بنا به باوری که آنها دارند باید زمینه ظهور امام دوازدهم خود را فراهم کنند. بنابراین از نظر من این بسیار ابلهانه خواهد بود که فکر کنیم با سیاست بازدارندگی می توانیم ایران اتمی را مهار کنیم.

گافین افزود:" اگر کسی در آمریکا بر این باور است که با روحانیون حاکم بر ایران که به دنبال ظهور امام دوازدهم هستند می توانند با زبان مهار سخن بگویند باید بگویم که این تصور اشتباه بوده و نوعی خود فریبی است."

 

فراکسیون اقلیت درباره لغو سفر خاتمی داد

فراکسیون اقلیت مجلس خواستار آنچه رفع محدودیت های ایجاد شده برای خاتمی خواند شد.

به گزارش پارلمان نیوز فراکسیون اقلیت مجلس با صدور بیانیه‌ای از برخورد صورت گرفته با سیدمحمد خاتمی رییس جمهور سابق کشورمان در مورد ممانعت از خروج وی ابراز تاسف کرد.

در این بیانیه با انتقاد از عدم پذیرش این اقدام توسط ارگان ها و مقامات ضمن تاکید بر پیگیری این موضوع توسط این فراکسیون خواستار پیگیری این موضوع، رفع محدودیت‌های ایجاد شده و برخورد قانونی با این اقدامات ناروا توسط مسئولان ذیربط و بخصوص قوه قضائیه شد.

پیش از این وکیل سید محمد خاتمی گفته بود که سفر رئیس جمور سابق کشورمان به ژاپن لغو شده است.

 

انحلال حزب مشارکت را تکذيب شد


حسين کاشفى، سخنگوى جبهه مشارکت در گفتگو با خبرگزارى فارس، در خصوص برنامه‌هاى جبهه مشارکت در سال 89 اظهار داشت: از آنجايى که هر حزب همه ساله بايد کنگره برگزار کند، امسال هم برگزارى کنگره در دستور کار جبهه مشارکت قرار دارد.

وى افزود: کنگره سال گذشته جبهه مشارکت به درخواست مديرکل سياسى وزارت کشور برگزار نشد، البته ما همان موقع اعلام کرديم که اين مسئله را مغاير با گسترش فعاليت حزبى در کشور مى‌دانيم.

کاشفى ادامه داد: اميدواريم امسال بتوانيم برنامه‌هاى خود را به موقع برگزار کنيم و بر اين اساس هر زمان که شوراى مرکزى تصميمى را اتخاذ کند آن را اعلام مى‌کنيم.

سخنگوى جبهه مشارکت در خصوص برنامه‌هاى حزب متبوعش براى حضور در انتخابات شوراى شهر گفت: حضور اعضاى جبهه مشارکت در انتخاب شهر بستگى به شرايط و زمينه انتخابات دارد و اظهار نظر و اعلام موضع در اين خصوص هنوز زود است.

کاشفى در ادامه با بيان اينکه ممکن است در سال جارى جبهه مشارکت دو کنگره برگزار کند افزود: از آنجايى که در سال گذشته موفق به برگزارى کنگره نشديم ممکن است امسال يک کنگره فوق‌العاده هم برگزار نماييم که البته اين مسئله منع قانونى هم ندارد.

اين فعال سياسى اصلاح&zwnj


نظر شما :