دانشمند هسته ای هند در تهران

۲۵ فروردین ۱۳۸۹ | ۲۲:۳۸ کد : ۷۳۶۰ سرخط اخبار
دانشمند هسته ای هند در تهران

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند خبر داد که کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند به میزبانی تهران در نیمه دوم تیر ماه با حضور وزیر امور خارجه هند برگزار خواهد شد.

سید مهدی نبی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حجم گسترده روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور ایران و هند به برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور که به صورت سالانه در تهران و دهلی برگزار می شود اشاره کرد و گفت: امسال نیمه دوم تیر ماه این کمیسیون به میزبانی تهران برگزار می شود و ریاست طرف هندی وزیر خارجه این کشور و رئیس طرف ایرانی نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران است.

سفیر ایران در هند در پاسخ به این سئوال که حجم روابط اقتصادی ایران و هند هم اکنون در چه سطحی است، تصریح کرد: در سال 2009 ایران و هند 14.9 میلیارد دلار تبادلات اقتصادی داشتند و به طور طبیعی سالانه شاهد رشد 20 درصدی تبادلات اقتصادی دو کشور بوده ایم که حفظ این رشد با توجه به بحران های جهانی حائز اهمیت است.

نبی زاده در رابطه با برگزاری کنفراس خلع سلاح در تهران نیز گفت: یکی از دانشمندان هسته ای هند با حضور در کنفرانس خلع سلاح در این اجلاس سخنرانی نیز خواهد داشت.

به گفته سفیر ایران در هند مدیر کل خلع سلاح و امنیت ملی وزارت امور خارجه هند نیز قرار است در این کنفرانس شرکت کند.

وی همچنین گفت: هیئت رسانه ای از هندوستان نیز برای پوشش خبری و تصویری اجلاس تهران عازم کشورمان خواهد شد.

نبی زاده همچنین خبر داد: فردا هیئتی از وزارت نیرو به سرپرستی معاون این وزارتخانه برای تبادل نظر با مقامات هندی پیرامون تبادل برق و انرژی و نیز انرژی های نو به هند سفر خواهد کرد و در دو روز آینده نشست هایی با مقامات هندی خواهد داشت.

 

بنزین چینی در راه ایران

 خبرگزارى رويترز طى گزارشى اعلام کرد شرکت چينى سينوپک در اقدامى کم سابقه يک محموله 250 هزار بشکه اى بنزين را به مقصد احتمالى ايران روانه خليج فارس کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين الملل فارس خبرگزارى رويترز طى گزارشى نوشت: شاخه تجارى شرکت چينى سينوپک به نام يونيپک در اقدامى کم سابقه در حال انتقال يک محموله بنزين از سنگاپور به خاورميانه است.
برخى فعالان بازار به اين خبرگزارى گفتند احتمالا اين محموله به مقصد ايران در حال حرکت است.
حجم اين محموله 250 هزار بشکه اعلام شده و قرار بوده است در روز سه شنبه در سنگاپور بارگيرى و در خليج فارس تخليه شود.
فشارهاى امريکا باعث شده است برخى شرکت هاى عمدتا غربى تمايلى براى فروش بنزين به ايران نداشته باشند و در نتيجه ايران شرکت هاى ديگرى که عمدتا آسيايى هستند را جايگزين آن ها کرده است.

 

جرم پناهى مسائل امنيتى بوده است
 

وزير ‌فرهنگ و ارشاد اسلامى گفت:جرم جعفر پناهى کارگردان سينما ساخت فيلمى بوده که بحث‌هاى مربوط به انتخابات را دامن مى‌زده است بنابراين جرمى امنيتى بوده که ما وارد مساله نشديم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، سيدمحمد حسينى در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ايلنا، مبنى بر تشکيل جلسه انجمن آثار و مفاخر ايران بعد از هشت سال گفت: رئيس‌جمهور رئيس هيات امناى اين انجمن مى‌باشد و وزير فرهنگ، علوم و شش نفر از اعضاى حقيقى شرکت‌کنندگان در اين انجمن را تشکيل مى‌دهند.
وى با اشاره به اينکه از سال 80 اين انجمن تشکيل جلسه نداده بود، گفت: ما در شوراى عالى انقلاب فرهنگى اين بحث را مطرح کرديم و شش نفر از اعضاى حقيقى آن انتخاب شدند و اولين جلسه نيز هفته گذشته برگزار شد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى با تاکيد بر اينکه در اين جلسه هيات‌مديره پنج نفره تعيين شدند،گفت: اميدواريم اين انجمن فعال‌تر از گذشته بتواند کار کند و يکى از درخواست‌هاى مسوولين در سفرهاى استانى اين است که براى بزرگان و مشاهير و دانشمندان جلساتى را برگزار کنيم که اين انجمن مى‌تواند پشتوانه فکرى بسيار خوبى براى اين مسائل باشد.
حسينى در بيان اسامى اعضاى حقيقى هيات‌مديره،گفت: پرويز معاون وزير ارشاد، خواجه‌سرورى، رزمجو، ادبى و محقق از اعضاى هيات‌مديره مى‌باشند و اعضاى هيات امنا نيز شامل حدادعادل، ولايتى، مخبر و ضرغامى مى‌باشد.
وى در پاسخ به سوالى مبنى بر پيگيرى وزارت ارشاد از جرم جعفر پناهى کارگردان سينما، ادامه داد: مسوولين قضايى و وزارت اطلاعات توضيحاتى را ارائه دادند و اين مساله چون جنبه امنيتى داشت ما وارد نشديم.
حسينى ادامه داد: وقتى مساله‌شان را پيگيرى کرديم گفتند که وى فيلمى ساخته که بحث‌هاى مربوط به انتخابات را دامن مى‌زده است بنابراين ما ديگر وارد مساله نشديم.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى در مورد اين پرسش که شوراى عالى سينما چه زمانى تشکيل خواهد شد،گفت: بستگى به نظر رئيس‌جمهور در مورد برگزارى يا عدم برگزارى دارد.
حسينى در مورد اين پرسش که آيا بناست بليت سينما به مبلغ هفت هزار تومان افزايش،گفت: اين موضوع را معاون سينمايى توضيح خواهند داد.
وى با اعلام خبر برگزارى همايشى با حضور 50 شاعر از سراسر جهان گفت: اين اولين همايش است که با اين وزن صورت مى‌گيرد و رئيس‌جمهور نيز در مراسم افتتاح آن حضور خواهند داشت و شعرا به شيراز و اصفهان نيز سفر مى‌کنند که اين کارى بسيار خوب براى معرفى ايران است.

 

انفجار شدید در مرکز بغداد

 

 یک خبرگزاری غربی امروز چهارشنبه از وقوع یک انفجار شدید در مرکز بغداد و زخمی شدن سه نفر در نتیجه این انفجار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در پایتخت عراق اعلام کرد که لحظاتی پیش پس از شنیده شدن صدای چندین تیراندازی، یک انفجار شدید یک منطقه تجاری شلوغ در مرکز بغداد را لرزاند

این انفجار امروز چهارشنبه در خیابان الرشید در مرکز بغداد رخ داد و هنوز هیچ اطلاعاتی درباره اینکه چه کسی مسئول این انفجار بوده، منتشر نشده است.

همچنین در نتیجه این انفجار سه نفر زخمی شدند و پس از این انفجار دود شدیدی منطقه را فرا گرفته است.

 

متکی: اوباما به سمت کیش و مات حرکت کرد

وزير امور خارجه کشورمان صبح چهارشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در پاسخ به سوالى مبنى بر اين که گفته شده رييس‌جمهور در حال نوشتن نامه‌اى به اوباما است؛ محتواى اين نامه چيست؟ گفت: از سوى رياست‌جمهورى در موقع مناسب پيرامون محتواى مکاتباتى که در محيط بين‌المللى و سران کشورها انجام مى‌دهند، اطلاعات لازم داده مى‌شود.

به گزارش ايسنا، منوچهر متکى هم‌چنين در پاسخ به سوالى در مورد نامه خزايى ـ نماينده ايران در سازمان ملل ـ خطاب به شوراى امنيت و اين که تهديدهاى اخير اوباما باج‌گيرى اتمى است و اين که وزارت خارجه در مورد سخنان اوباما به غير از نامه‌نگارى چه اقدام ديگرى مى‌خواهد انجام دهد؟ گفت: اوباما در آغاز کار به نظر مى‌رسيد که در صحنه شطرنج بين‌المللى با اعلام اين که مى‌خواهد مهره تغيير را به حرکت درآورد وارد شد و فضاى مثبتى ايجاد کرد ولى متاسفانه حرکت اخير وى کاملا نادرست و ناپخته بود و نوعى بازى با آتش بود و اوباما متاسفانه در اين حرکت در صحنه شطرنج به سمت کيش و مات حرکت کرد.

او ادامه داد: ما در روز شنبه با حرکت مناسب و با برگزارى کنفرانس خلع سلاح در تهران، در صحنه بين‌المللى اراده جهانيان را در راستاى خلع سلاح و اهميت اين امر به نمايش مى‌گذاريم.

متکى هم‌چنين در پاسخ به وضعيت زندانيان ايران در خارج از کشور از جمله معصومى‌نژاد گفت: روز گذشته با وى در زندان تماس تلفنى داشتم و امروز نيز با دميرچى‌لو ديگر زندانى ايرانى در ايتاليا گفت‌وگوى تلفنى خواهم داشت و اين اقدام نيز در مورد کاکاوند ديگر زندانى ايرانى در فرانسه صورت گرفت و در واقع تلاش شد از وضعيت اين افراد از زبان خودشان آگاهى پيدا کنيم و پيگيرى‌هاى متناسب از سوى دستگاه‌هاى ذى‌ربط صورت مى‌گيرد.

وى گفت: سفارت ما در رم و کنسولگرى‌مان در ميلان به صورت جدى پيگير وضعيت هموطنان‌مان است. وزارت خارجه نيزپيگير اين موضوع است و من از جامعه خبرى‌مان به خاطر اين ابراز همراهى تشکر و قدردانى مى‌کنم و اميدواريم مجموعه اين تلاش‌ها منجر به آزادى هر چه زودتر اين هموطنان و بازگشت آنان به آغوش خانواده و کشور باشد.

 

سفر غیرمنتظره وزیر دفاع آلمان به افغانستان

 

وزیر دفاع آلمان به منظور بررسی اوضاع نظامیان آلمانی در افغانستان به طور غیرمنتظره وارد این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "کارل تئودور گوتنبرگ" امروز چهارشنبه طی سفری اعلام نشده وارد شمال افغانستان شد.

این سفر به فاصله دو هفته پس از کشته شدن 3 نظامی آلمانی در افغانستان که انتقادهای فراوانی را متوجه برلین کرده است، انجام می شود و در آن شماری از کارشناسان و مقامهای نظامی آلمان نیز گوتنبرگ را همراهی می کنند.

به گفته منابع آلمانی، گوتنبرگ از فرماندهی نیروهای ایساف در شمال افغانستان به دلیل هماهنگ کردن سفر وی به این منطقه در این فاصله کوتاه تشکر کرده است

بر اساس این گزارش، گوتنبرگ پیش از عزیمت به ولایت قندوز، دیدار کوتاهی از مقر فرماندهی آلمانیها در مزار شریف داشته است. وی همچنین بررسی اوضاع افغانستان از نزدیک را امری بسیار مهم دانسته است.

 

افزایش آمار تلفات زلزله چین

شمار تلفات زلزله 6،9 ريشترى چين که صبح امروز در غرب اين کشور روى داد به 400 نفر رسيد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى آسوشيتدپرس، زلزله شديد در غرب چين 400 نفر را به کام مرگ کشانده و موجب مجروح شدن بيش از 800 نفر شده است.
زلزله 7 ريشترى اوايل صبح امروز مناطق روستايى و کوهستانى در استان " چينگهاى " در غرب چين را لرزاند که بر آثر آن بسيارى از ساختمان ها فرو ريخته‌اند.
گزارش‌هاى نخست حاکى است اين زلزله در نزديکى مناطق مسکونى روى داده است و 85 درصد ساختمان‌ها و منازل مسکونى اين منطقه آسيب ديده و شمار زيادى از ساکنان منطقه زلزله‌زده در زير آوار مانده‌اند و امکان افزايش شمار قربانيان وجود دارد.
به گفته منابع محلى عمليات امداد و نجات آغاز شده است.

 

دایلمر سهام خود را در شرکت ایرانی واگذار می کند 

مدیر شرکت خودروسازی دایملر کرایسلر آلمان امروز، چهارشنبه، اعلام کرد که این شرکت تمامی 30 درصد سهام خود را در شرکت «موتورهای دیزل ایران»، واگذار می کند. این شرکت معروف به اِیدِم ، یکی از شرکت های تابع ایران خودروست. مدیر شرکت دایملر در جلسه سالانه سهامداران این شرکت در برلین افزود که هیچ قرارداد تازه ای با ایران امضاء نخواهد شد و این شرکت تنها به تعهدات جاری خود عمل خواهد کرد. او گفت بدلیل سیاست های دولت کنونی جمهوری اسلامی، آنها مجبور شده اند روابط تجاری خود را با ایران تقریبا قطع کنند.

 

باقی‌اف را محاکمه کنید

رئيس دولت موقت قرقيزستان اعلام کرد که رئيس‌جمهور برکنار شده قرقيزستان بايد به علت کشتار و مجروح کردن مردم اين کشور در دادگاه محاکمه شود.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزارى فرانسه، "رزا آتونبايوا " اعلام کرد که "قربان بيک باقى اف " بايد به علت کشتار و زخمى کردن مردم قرقيزستان در دادگاه حاضر شده و محاکمه شود.
آتونيايوا پس از گفت‌وگو با "رابرت بليک " معاون وزير امور خارجه آمريکا که وارد قرقيزستان شده بود، گفت: باقى‌ اف با کشتار و زخمى کردن مردم قرقيزستان از حدود امنيت فراتر رفته است و بايد هم‌اکنون به دادگاه احضار شود و در مقابل قانون پاسخگو باشد.
بنا بر اين گزارش، رئيس‌جمهور برکنار شده قرقيزستان هفته گذشته در ميان موجى از خشونت‌هاى پايتخت که منجر به کشته شدن بيش از 80 نفر و بر روى کار آمدن دولت موقت کنونى قرقيزستان شد، به جنوب قرقيزستان گريخت.
رابرت بليک " امروز به منظور گفت‌وگو در خصوص بحران سياسى بوجود آمده در قرقيزستان وارد اين کشور شد.
بنا بر اين گزارش، واشنگتن در حال حاضر يک پايگاه هوايى در قرقيزستان دارد تا از فعاليت‌هاى نظامى در افغانستان پشتيبانى کند. از اکتبر سال 2001 که افغانستان به اشغال نيروهاى آمريکايى درآمد پنتاگون پايگاه هوايى ماناس را با وجود مخالفت‌هاى مقامات روسيه در نزديکى پايتخت قرقيزستان در اختيار گرفت که نقشى راهبردى را براى عمليات نظامى آمريکا در افغانستان ايفا مى‌کند.
قربان‌بيک باقى‌اف روز سه‌شنبه اعلام کرد در صورتى که امنيت وى و خانواده‌اش تضمين شود، حاضر است که از سمت خود استعفا دهد.
وى در گفت‌وگو با خبرنگاران در روستاى جنوبى "تييت " در شهر جلال‌آباد گفت: شرايط من براى استعفا چيست؟ اگر امنيت من و خانواده‌ام تضمين شود و ثانيا جلوى مردمى که با سلاح در خيابان‌ها در حال حرکت هستند گرفته شود، آمادگى دارم که استعفا دهم.

 

 

کمک 50 میلیون دلاری روسیه به قرقیزستان

 

 

در حالی که ناآرامی ها در قرقیزستان ادامه دارد یک منبع خبری آگاه از اعطای کمک 50 میلیون دلاری دولت روسیه به این کشور خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالی که در نتیجه ناآرامیهای اخیر در قرقیزستان 83 نفر کشته و افراد زیادی زخمی شدند، یک منبع خبری آگاه از اعطای کمک 50 میلیون دلاری مسکو به این کشور و در راستای دخالتهای روسیه در امور داخلی قرقیزستان خبر داد.

کمک 50 میلیون دلاری روسیه به قرقیزستان در حالی اعطا می شود که خبرگزاری آسوشیتد پرس اخیرا اعلام کرده است که معترضین این کشور چشم به راه کمک های روسیه برای ادامه پیروزی ها و تحقق اهداف خود هستند.

"دیمیتری مدودف" رئیس جمهوری روسیه همچنین روز گذشته در موسسه بروکینگز در واشنگتن گفت که قرقیزستان درگیر یک جنگ داخلی شده و هشدار داد که این کشور احتمالا "افغانستان دوم" خواهد شد.

وی با اشاره به لزوم استعفای  "قربان بیک باقی اف" گفت: تا آنجا که من متوجه شدم، قرقیزستان در لبه یک جنگ داخلی است. وظیفه ما کمک به مردم این کشور برای یافتن یک روش مناسب برای خروج از بحران کنونی است.

 

فیلترشکن امریکایی در راه ایران

یک موسسه آمریکایی اعلام کرده توزیع فیلترشکن اینترنتی ویژه ایران بنام ’هیستک’ را بین کاربران در این کشور آغاز کرده است.

به گزارش بی بی سی، مرکز تحقیقات سی آر سی می گوید نرم افزار "هیستک" را به ایران فرستاده است.

آستین هیپ، ۲۷ ساله، یکی از بنیانگذاران این مرکز مدعی شد: این نرم افزار می تواند از فیلترینگ دولت ایران بگذرد و برای کاربران دسترسی کامل به اینترنت را تامین کند

 

بروجردى: آمريکا هم مى‌تواند سوخت ما را تامين کند

جام جم آنلاين- رئيس کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس گفت: براى ايران تفاوتى ندارد که آمريکا نسبت به تامين سوخت رآکتور تهران اقدام کند يا يک کشور ديگر.

علاءالدين بروجردى نماينده بروجرد در مجلس امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بيان اين که هنوز راه براى مبادله سوخت هسته‌اى ايران باز است، گفت: به لحاظ اهميت مساله جان 850 هزار بيمارى که نيازمند داروهاى رآکتور تهران هستند، ما هنوز حاضر به مبادله سوخت هستيم و ناگزيريم تا مبادله سوخت را فعال نگه داريم.

وى افزود: حتى نماينده آمريکا تامين سوخت رآکتور تهران را مساله انسانى و مهم خواند. جمهورى اسلامى ايران وقتى با عدم علاقه کشورهاى طرف مبادله سوخت مواجه شد با هماهنگى و حضور نمايندگان آژانس کار غنى‌سازى 20 درصد را با تصميم شوراى عالى امنيت ملى آغاز کرد و موفقيت ايران در حوزه توليد سوخت 20 درصد نشاندهنده توانمندى ايران است.

بروجردى در ادامه از بازديد اعضاى کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس از نيروگاه اتمى بوشهر در صبح فردا خبر داد و گفت: ما با حضور در اين نيروگاه در جريان امور قرار مى‌گيريم و البته بايد توجه داشت که چون اصل موضوع راه‌اندازى نيروگاه بوشهر حل شده و سوخت به ايران منتقل شده درصد بالايى از کار راه‌اندازى نيروگاه انجام شده و نيروگاه بوشهر مراحل تست نهايى خود را مى‌گذراند.

وى افزود: نيازى به زمان دقيق راه‌اندازى نيروگاه بوشهر نيست چون در حال گذراندن مراحل فنى هستيم.

بروجردى گفت: طبق مصوبه مجلس شوراى اسلامى دولت بايد 20 هزار مگاوات انرژى از طريق نيروگاه‌هاى هسته‌اى طى 20 سال آينده توليد کند که بر اين اساس ساختن 20 نيروگاه ظرف 20 سال آينده ضرورى است.

 

وعده نفتی اوباما به چین

یک روزنامه آمریکایی نوشت اوباما روز دوشنبه از هوجینتائو قول گرفته که چین به مذاکرات در مورد بسته جدید تحریم‌ها بر ضد ایران بپیوندد.

اما رییس جمهور چین هیچ تعهدی نداده که از اقدامات آمریکا حمایت کند، یعنی اقداماتی که اوباما برای تغییر مسیر برنامه هسته‌ای ایران در نظر گرفته است

به نوشته «نیویورک تایمز» در گفت‌وگوی 90 دقیقه‌ای رئسای جمهور چین و آمریکا، که پیش از آغاز اجلاس امنیت هسته‌ای در واشنگتن انجام شد، اوباما به دغدغه اصلی چینی‌ها پرداخت.

این روزنامه آمریکایی افزود اوباما درصدد بود تا با پرداختن به یکی از موضوعات اصلی، همکاری بیشتر چین را بدست آورد؛ موضوعی که در پس بی‌میلی پکن برای مواجهه با ایران قرار دارد؛ یعنی نگرانی چین در مورد این که ایران احتمالا با توقف انتقال نفت به چین، [همکاری این کشور با غرب را] تلافی کند.

گفتنی است ایران تأمین‌کننده 12 درصد از نفت مورد نیاز چین است.

« دیوید سنگر و مار لندلِر» در این روزنامه آمریکایی نوشتند «اوباما به هوجینتائو اطمینان داده که او نسبت به احتیاجات چین در بخش انرژی حساس است و فعالیت می‌کند تا این اطمینان را به وجود آورد که اگر ایران در اقدامی تلافی‌جویانه، صدور نفت به این کشور را متوقف کرد، پکن مقدار ثابتی نفت خواهد داشت».

نیویورک تایمز گفت مسوولان آمریکایی همراهی چینی‌ها در اعمال فشار بر ایران را نشانه «اتحاد بین‌المللی» برای توقف برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده‌اند.

این روزنامه آمریکایی این جلسه را متمایز با 3 دور تلاشی دانسته که بوش برای کسب حمایت چینی‌ها از تنبیه‌های شورای امنیت سازمان ملل انجام داده بودند؛ در آن موارد، مسوولان پیشین آمریکا می‌گفتند که چین موافق اقدام بر ضد ایران است اما طرف چینی از مذاکرات شورای امنیت برای رقیق کردن قطعنامه‌هایی استفاده می‌کردند که سرانجام به تصوین می‌رسیدند

نیویورک تایمز به سایر موضوعات مطرح شده در مذاکرات اوباما و هوجینتائو مانند ارزش پول ملی چین «یوان»، و نیز سایر موارد عنوان شده در روز اول «اجلاس امنیت هسته‌ای» مانند «دسترسی القاعده به مواد هسته‌ای» و «تعهدات اوکراین در مورد تسلیحات اتمی» اشاره کرد.

این روزنامه نوشت «اما بیش از همه، سایه سنگین موضوع ایران بود که بر روز اول اجلاس افتاده بود، چرا مسوولان آمریکایی درصدد هستند تا در این بهار به تحریم ایران دستیابند»

تلاش عربستان براى ميانجيگرى ميان سوريه و قاهره

منابع‌ خبرى از تلاش عربستان براى ميانجيگرى ميان سوريه و قاهره و بهبود مناسبات بين اين دو کشور خبر دادند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه لبنانى "الاخبار "، منابع آگاه از تلاش‌هاى موجود براى بهبود روابط دمشق - قاهره از جمله ميانجيگرى رياض خبر دادند.
قرار است "بشار اسد " رئيس جمهور سوريه براى ملاقات "حسنى مبارک " رئيس جمهور مصر پس از سپرى کردن دوره نقاهتش راهى قاهره شود.
منابع آگاه اعلام کردند که "ملک عبدالله " پادشاه عربستان با هدف تلاش براى بهبود اين روابط راهى مصر خواهد شد تا با مبارک در اين‌ رابطه گفت‌‌وگو کند.
يک مقام مسئول سعودى گفت: دورى قاهره از دمشق و بالعکس صحيح نيست زيرا مرحله کنونى نيازمند رفع اختلافات عربى و شفاف‌سازى فضاى موجود ميان اعراب است تا نگرانى‌ها و خطرات حکومت "بنيامين نتانياهو " در اراضى اشغالى فلسطين را رفع کنيم.
بر اساس اين گزارش، مبارک در حال حاضر در "شرم‌الشيخ " در حال سپرى کردن دوره نقاهت پس از عمل جراحى است و زمان بازگشت به مصر از اواخر ماه گذشته تاکنون بطور علنى ظاهر نشده است.
با اين وجود قرار است مبارک پس از بازگشت به قاهره با تعدادى از سران عرب از جمله پادشاه عربستان، سلطان عمان، رهبر ليبى و روساى جمهور يمن و سوريه ديدار و گفت‌وگو کند.
اسد دو هفته پيش در اظهاراتى به خبرنگاران آمادگى خود را براى سفر به قاهره اعلام کرده بود. رئيس جمهورى سوريه گفته بود: هر زمان که مصرى‌ها بخواهند به قاهره سفر مى‌کند.
"احمد ابوالغيط " وزير امور خارجه مصر نيز در اين باره گفت: ما از اين تمايل اسد براى سفر به قاهره استقبال مى‌کنيم اما به طرف سورى ابلاغ کرديم که مبارک به مدت چند هفته در نقاهت بسر مى‌برد.
وى در ادامه با اعلام بى‌اطلاعى از تاريخ دقيق سفر اسد به قاهره افزود: از زمان دقيق سفر اطلاعى ندارم اما اين سفر انجام مى‌شود و تصور مى‌کنم در فعال‌سازى روابط بين مصر و اسرائيل تأثير بسزائى خواهد داشت.



امام جمعه این هفته مشخص شد

نماز جمعه اين هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صديقى اقامه مى‌شود.
به گزارش ايلنا،‌امير سرتيپ احمدرضا پوردستان فرمانده نيروى زمينى ارتش ، به مناسبت "روز ارتش و نيروى زمينى" گزارشى ارائه مى‌کند و سپس منوچهر متکى ‌وزير امور خارجه، درباره " خلع سلاح، از ادعا تا عمل" پيش از خطبه‌هاى سخنرانى‌ خواهد کرد.



مصباح یزدی با کت و شلوار در امریکا+عکس

پارسینه- دکتر شهیدی و آیت الله مصباح یزدی در امریکا، سال 1991.



پاسخ سارکوزی به شایعات درباره همسرش

خبرآنلاین- نیکلا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه نشست خلع سلاح جهانی در واشنگتن در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا در خصوص مسائل و چالشهای فرانسه می‌گوید.

شایعاتی در خصوص زوج الیزه به گوش می‌رسد،نظرتان در این مورد چیست؟
شایعات بی‌اساس موجود هیچ اهمیتی برای ما ندارد.شاید بتوان گفت این هم بخشی از زندگی مدرن است.نمی‌توان تعبیر مشخص و واضحی هم ارائه داد.برای مهار آن نیز نمی‌توان کاری کرد.فقط می‌توانم بگویم که من و همسرم زندگی خیلی آرامی داریم، بسیار به هم نزدیک هستیم و همه شایعاتی که در مورد ما وجود دارد،اغراق است.مصاحبه‌ای که با رادیو فرانسه داشت و توضیحات منطقی و معقولانه او سبب شد که بسیار به او افتخار کنم.

بسیار متأسفم که اطرافیانمان، در کنارمان،در مقابل چشمانمان برایمان شایعه می‌سازند.در هر حال ما همه این شایعات را پشت سر می‌نهمیم و این مسائل هیچ اهمیتی برای ما ندارد.اما مسئله‌ای که من را به شدت متعجب می‌کند آنست که علیرغم وجود مشکلات،مشقات و گرفتاریهای موجود در زندگی روزمره،هنوز این مسائل از چنین جایگاهی در میان مردم برخوردار است.

آیا برای دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه کاندید خواهید شد؟

همانطور که پیشتر نیز گفتم ،درسال 2011 در خصوص کاندیداتوری تصمیم خواهم گرفت.پایان تابستان و یا اوایل پاییز2011 به طور مشخص اعلام خواهم کرد.اما تصور من اینست که برای فرانسویها این مسائل از اهمیت چندانی برخوردار نیست.مردم فقط از من یک چیز می‌خواهند: آنها را از بحران اقتصادی نجات دهم.بقیه مسائل برای آنها درحاشیه قرار دارد.

آیا فرانسه تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را کاهش خواهد داد؟

فرانسه درجهانی به خطرناکی امروز،سلاح هسته‌ای،که ضامن امنیت کشورش است را رها نخواهد کرد.تصور هم نمی‌کنم که روزی به این امر راضی شوم.اما این نکته را نیز یادآور می‌شوم که فرانسه همانند آمریکا ساختاری دمکراتیک داشته و هیچگاه از این سلاح‌ها برای حمله به کشور دیگری استفاده نخواهد کرد.حتی می‌توانم بگویم که فرانسه با جامعه بین‌الملل در این زمینه همکاری زیادی داشته و تعداد سلاح‌های هسته‌ای خود را به 300 عدد کاهش داده است.

مواضع فرانسه در قبال ایران و فعالیت‌های هسته‌ای این کشور چیست؟

صبر در مقابل ایران و فعالیت‌های هسته‌ای این کشور اندازه دارد.جامعه بین‌الملل دستیابی به سلاح هسته‌ای با اهداف نظامی را بارها و بارها تهدیدی برای امنیت اسراییل و خطری بزرگ و غیرقابل پذیرش دانسته است.لذا به اعتقاد من گزینه موثر در مقابله با ایران می‌تواند تشدید تحریم‌ها باشد.بلوکه کردن حساب‌های بانکی رهبران و یا نخریدن نفت این کشور از جمله این راهکارهاست.منظورم این نیست که جهانیان با شروع جنگ میان ایران و اسراییل از خواب بیدار شوند؛خیر اصلا منظورم این نیست،جامعه بین‌الملل قطعا توانایی برخورد با چنین بحرانی را نخواهد داشت.اما تحریم مسئله‌ای است که همگان بر سر آن توافق دارند.



افراد خشمگين به خانه زادگاه پاپ حمله کردند

ایرنا- درآستانه هشتاد و سومين سالروز تولد پاپ بنديکت شانزدهم، خانه اى در شهر مارکتل باوارياى آلمان که زادگاه وى بوده است امروز (سه شنبه ) توسط گروهى خشمگين مورد حمله قرار گرفت و بخش هايى از آن آسيب ديد.

پايگاه خبرى لوکال با اعلام اين خبر افزود: مهاجمان از موضوع سوء استفاده هاى جنسى کليسا از کودکان ابراز خشم مى کردند.

گفته مى شود که حمله کنندگان به خانه والدين پاپ با رنگ آبى چيزهايى روى ديوار اين ساختمان نوشته بودند که به سرعت توسط پليس پاک شد.

ژوزف راتزينگر، ملقب به پاپ بنديکت، که در روز 16 آوريل 1927 در باوارياى آلمان به دنيا آمده بود، در ماه سپتامبر 2006 هم سفرى به زادگاه خود داشت که در آن سفر نيز عده اى دو بادکنک بزرگ پر از رنگ آبى را بر فراز خانه وى ترکاندند!

در جولاى 2007 هم به مجسمه نيم تنه پاپ در بيرون کليساى بخش Traunstein رنگ قرمز پاشيده شد. اين اولين کليسايى بود که وى در آن مراسم عشاى ربانى اجرا کرده بود.

وضعيت کليساى کاتوليک آلمان در هفته هاى اخير به خاطر پرونده هاى مربوط به سوء استفاده هاى جنسى از کودکان بحرانى بوده است. بيشتر اين پرونده ها به سال ها پيش باز مى گردد. پرونده هاى مشابهى هم در هلند، اتريش، سوييس، و ايرلند گشوده شده است.

واتيکان مى گويد که بين سال هاى 2001 تا 2010 سه هزار شکايت مربوط به سوء استفاده هاى جنسى مربوط به 50 سال گذشته دريافت کرده است.

خود پاپ هم اخيرا از سوى عده اى متهم شده است که زمانى که اسقف اعظم مونيخ بوده از انتقال يک کشيش مبتلا به بيمارى پدوفيل (علاقه جنسى به کودکان)جلوگيرى نکرده است. واتيکان اين اتهام را رد مى کند.

اتهام ديگرى نيز به پاپ وارد شده است مبنى براينکه وى با کشيش آمريکايى متهم به سوء استفاده از 200 کودک ناشنوا به درستى برخورد نکرده است.

جزييات نامه دوم احمدى‌نژاد به اوباما

رييس دفتر رييس‌جمهور نامه اسفندماه احمدى‌نژاد به اوباما را در واقع سوالات ملت ايران و ملت‌هاى منطقه عنوان کرد.

به گزارش ايسنا، اسفنديار رحيم مشايى در حاشيه جلسه روز چهارشنبه هيات دولت در پاسخ به سوالى در مورد نامه رييس‌جمهور به اوباما که اسفندماه سال گذشته نوشته شده است، اظهار کرد: رييس‌جمهور در اين نامه براساس ادعاهاى اوباما که در جهت اصلاح سياست‌هاى قبلى مطرح شده بود، سوالاتى را مطرح کرد.

وى افزود:‌ در اين نامه رييس‌جمهور درباره تلقى دولت آمريکا از ماجراى برج‌هاى دوقلو که زمينه‌ساز حمله به عراق و افغانستان و حضور در منطقه شد، مطرح کرد.

به گفته مشايى اقدامات دولت آمريکا در منطقه که موجب توسعه ناامنى و نمايشى که از مبارزه با تروريسم در منطقه انجام شد نيز از محورهاى اين نامه بود.

او اضافه کرد: رييس‌جمهور در اين نامه تاکيد کرد که اگر دولت آمريکا قصد دارد با تروريسم مقابله کند بايد اين کار را از ايران ياد بگيرد در حالى که دولت آمريکا از تروريست‌هايى نظير ريگى حمايت مى‌کرد.

رييس‌ دفتر رييس‌جمهور با تاکيد بر اين که منطقه و مردم منتظر توضيحات اوباما هستند، اظهار کرد: اين سوالات،‌ سوالات ملت ايران و منطقه بود و اين سوال مطرح شد که چرا ادعاى تغيير سياست عملى نشده و روش‌هاى گذشته ادامه يافته است.

رحيم مشايى تهديدات اخير اوباما در مجاز بودن اين کشور براى استفاده از سلاح اتمى را از جمله ديگر موضوعاتى عنوان کرد که به سوالات اين نامه اضافه شده است.

مشايى اين نامه را دومين نامه رييس‌جمهور به اوباما عنوان کرد که وى جواب نداده است و اضافه کرد: نامه رييس‌جمهور در چارچوب ديپلماسى عمومى و تاثيرگذارى بر روى افکار بين‌الملل و ملت‌هاى منطقه است و هم‌چنين عاملى است در اين جهت که نگاه ايران را در اين مورد ببينند و نقدى بر سياست‌هاى دولت آمريکا باشد.



پلیس مصر به تظاهرات‌کنندگان  حمله کرد

تظاهرات فعالان مصرى هوادار "تغيير و اصلاح " که در مخالفت با ادامه حاکميت حزب حاکم و نيز در اعتراض به اقدامت خشونت‌‌آميز پليس دست به تظاهرات زده بودند، با درگيرى نيروهاى امنيتى مصر به خشونت کشيده شد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه "القدس‌العربى "، فعالان جنبش "کفايه " و احزاب "الغد " ، "الکرامه " و "العمل " که در مرکز قاهره در مقابل ساختمان دادگاه عالى تظاهرات کرده بودند با نيروهاى امنيتى درگير شدند.

دکتر "عبدالحليم قنديل " هماهنگ‌کننده کل جنبش کفايه گفت که نيروهاى امنيتى 5 نفر از تظاهرات کنندگان و تعدادى از عابرين از جمله چند دختر جوان را در مقابل دادگاه عالى مورد ضرب‌و جرح قرار دادند تا مانع پيوستن آنها به تظاهرات شوند.

بر اساس اين گزارش، اوج اين درگيرى‌ها زمانى آغاز شد که نيروهاى امنيتى سعى داشتند به دکتر "محمد البلتاجى " عضو فراکسيون پارلمانى اخوان‌المسلمين، "حمدين صباحى " عضو مجلس مردمى، "محمد عبدالقدوس " مسئول کميته آزادى‌ها در اتحاديه روزنامه‌نگاران و "ايمن نور " موسس حزب الغد حمله کنند. معارضان قصد داشتند يکى از مخالفان بازداشت شده را از خودروى پليس خارج کنند.

جنبش کفايه ديروز خواستار تجمع در مقابل پارلمان براى محکوم کردن تجاوزات امنيتى عليه تظاهرات‌کنندگان 6 آوريل شده بود و در پايان اين تظاهرات يادداشت اعتراض‌آميزى به رئيس پارلمان براى گشودن باب تحقيقات پارلمانى درباره اقداکات خشونت‌آميز نيروهاى امنيتى ارائه کردند.

تظاهرات‌کنندگان همچنين عليه سياست‌هاى رژيم حاکم شعار دادند که از جمله آن عبارت بود از : "ما آمده‌ايم موانع ترس را بشکنيم... آمده‌ايم در مقابل فساد بايستيم...نمى‌ترسيم، تسليم نمى‌شويم....ملت مصر در خفقان است...حالت فوق‌العاده باطل است.

بنابر اين گزارش، البلتاجى که از سوى پليس ضد شورش مورد تعرض قرار گرفته بود، گفت: رژيمى که تفاوتى در برخورد با جوانان و سالخوردگان و کسانى که از مصونيت پارلمانى برخوردار هستند، قائل نيست پس بهتر است که صاحب يک شبه‌نظامى باشد نه مسئول دولتى مانند مصر.

وى از اينکه حزب حاکم مصر و مصرى‌ها را تا پائين‌ترين سطح فقر، گرسنگى و بيمارى رسانده و باب رقابت را در برابر بازرگان جهت غارت کشور گشوده‌ است، ابراز تأسف کرد.

پليس مصر پيش از اين نيز تظاهرات جوانان 6 آوريل در مقابل پارلمان اين کشور را سرکوب کرده و تعدادى از تظاهرات‌کنندگان را بازداشت کرده بود.

نامه مجدد احمدی نژاد به اوباما

محمود احمدی نژاد از ارسال نامه ای به همتای امریکایی خود خبر داد.

رییس جمهور ایران که بطور زنده در برنامه "‌بدون حاشیه" سخن می گفت ، درباره آمریکا و دولتمردان این کشور گفت: آمریکا برای بقای خود به ایران نیازمند است.

به گزارش خبرآنلاین احمدی نژاد همچنین افزود:‌ من در نامه ای که به اوباما نوشتم این موارد و مسایل دیگر را هم بیان کردم.

در همین هنگام احمدی نژاد رییس جمهور با قطع سخنانش، دیگر به این نامه نپرداخت و  بدون هیچ توضیح بیشتری خاطرنشان کرد:‌ حالا اگر خود آقای اوباما صلاح بداند این نامه را مطرح می کند.

بدین ترتیب مشخص نشد که نامه مورد اشاره احمدی نژاد کی و با چه محتوایی برای اوباما رییس جمهور آمریکا ارسال شده است.



هدیه برزیلی ها به احمدی‌نژاد+عکس

«میگل ژرژ» وزیر توسعه ، صنعت و تجارت خارجی جمهوری فدراتیو برزیل صبح امروز پس از دیدار با رئیس جمهور، هدیه ویژه ای را از طرف مردم برزیل به دکتر احمدی نژاد اهدا کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، این هدایا شامل پیراهن تیم ملی برزیل و کتاب عکس "پله"، بازیکن مشهور این کشور که توسط خود وی نیز امضا شده است بود که به عنوان هدیه ویژه به رئیس جمهور اهدا شد.

این هدایا در موزه نهاد ریاست جمهوری نگهداری می‌شود.




تکذیب دیدار محمد خاتمی با هاشمی رفسنجانی


در پی انتشار خبری در یکی از روزنامه‌های حامی دولت مبنی بر دیدار حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدخاتمی و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در روزهای اخیر و طرح برخی مسائل علیه مهندس میرحسین موسوی و حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی، دفتر رئیس دولت اصلاحات در اطلاعیه‌ای به این ادعا پاسخ داد.

به گزارش کلمه در این اطلاعیه آمده است:دفتر حجت الاسلام والمسلمین سید محمد خاتمی ضمن رد محتوای خبر سازی مجعول، جهت‌دار و تفرقه افکن که تحت عناوین مختلف شنیده‌ها و نکته‌ها و امثال آنها در روز های اخیر توسط برخی از سایت‌ها و مطبوعات منتشر شده است؛ اعلام می‌کند که “ایشان در سال جدید اساسا هیچگونه دیداری با آیت الله هاشمی رفسنجانی ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام نداشته‌اند.”

 

اخبار قبلی

در جلسه هاشمی و خاتمی چه گذشت؟
قول روسیه به اسرائیل در مورد عدم تحویل S300 به ایران
مشایی، موزه خاتمی را تحویل میراث فرهنگی داد
هتاکان به مزار آيت‌الله خاتمى و صدوقى دستگیر شدند
بازداشت 4نفر در هلند به خاطر همکاری تجاری با ایران
خواسته های اصلاح طلبان از زبان خاتمی
رتبه نخست ایران در اختلال پیامک و اینترنت
محکومیت ایران به پرداخت غرامت 1/3 میلیارد دلاری


نظر شما :