آویگدور لیبرمن: با ایران باید مثل چرچیل رفتار کرد

۲۸ اسفند ۱۳۸۸ | ۱۴:۴۸ کد : ۷۲۳۴ اخبار اصلی
آويگدور ليبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل بار ديگر در اظهاراتى جنگ طلبانه عليه ايران گفت: «در برهه کنونى به جاى عمل کردن مانند نويل چمبرلين بايد همچون چرچيل عمل کرد.»
آویگدور لیبرمن: با ایران باید مثل چرچیل رفتار کرد
 دیپلماسی ایرانی: آويگدور ليبرمن، وزیر امور خارجه اسرائیل بار ديگر در اظهاراتى جنگ طلبانه عليه ايران گفت: «در برهه کنونى به جاى عمل کردن مانند نويل چمبرلين بايد همچون چرچيل عمل کرد.»
 
چمبرلين نخست‌وزير اسبق بریتانیا بود که به دليل سياست‌هاى آرام و انعطاف‌پذيرش در مقابل هيتلر مورد انتقاد چرچيل بود به همين دليل پس از استعفايش در سال 1940 ميلادى چرچيل جاى او را گرفت و از همان‌ ابتدا مخالف‌ سرسخت‌ هيتلر بود و دولت‌ چمبرلين‌ را بخاطر عدم‌ ايستادگى‌ در مقابل‌ سياست‌هاى‌ هيتلر نکوهش‌ مى‌کرد.

وینستون چرچيل‌ از همان‌ ابتداى‌ آغاز جنگ‌ جهانى‌ دوم‌ به‌ دنبال‌ ائتلاف‌ ضد هيتلرى‌ بود که‌ آن‌ را نيز محقق‌ کرد. او بالاخره‌ دشمن‌ شماره‌ يک‌ تاريخ‌ بریتانیا‌ را شکست‌ داد.

ليبرمن در نشست خبرى مشترک ديروز خود با کاترين اشتون مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا در اسرائیل اظهار داشت، وقت تنگ است و تعلل در رابطه با ايران قابل پذيرش نيست. 

وى همچنين در واکنش به درخواست جامعه جهانى براى توقف روند شهرک‌سازى ها گفت: «درخواست توقف شهرکسازى در قدس شرقى در واقع نوعى رفتار دوگانه تلقى مى‌شود و در حکم تضييع حقوق يهوديان است. من در گفت و گوهاى اخيرى که با رهبران کشورهاى مختلف داشتم، از آنها پرسيدم که اگر ما مانع از آن شويم تا ساکنان عرب قدس به خريد يا احداث منزل در بخش غربى اين شهر (بخش اسرائیلی) مبادرت کنند، شما چه مى گوييد. آنها جواب دادند که ما مى گوييم اسرائيل يک رژيم آپارتايد و نژادپرست است. پس چطور مى‌شود که عرب ها اجازه ساخت و ساز داشته باشند ؛‌ ولى ما از اين امر محروم باشيم.»

رئيس حزب تندروى "اسرائيل، خانه ما " در حالى از آزادى عرب‌ها براى ساخت و ساز در بخش قدس غربى سخن مى‌گويد که اشغالگران نه تنها به عرب‌ها اجازه چنين امرى را نمى دهند، بلکه حتى مانع زندگى آنان در بخش شرقى مى شوند. 

وى همچنين جامعه جهانى را متهم کرد که از شهرک سازى يهوديان در قدس به عنوان ابزارى براى انتقاد و اعمال فشار بر اسرائيل استفاده مى کند و درخواست‌هايى غير معقول را با تل آويو مطرح مى کند.

نظر شما :