همسر بن لادن در ایران است!

۲۶ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۰:۱۶ کد : ۷۲۲۱ سرخط اخبار
همسر بن لادن در ایران است!

بار دیگر، یک روزنامه سعودی در حالی مدعی حضور خانواده بن لادن در تهران شد که وزارت امور خارجه کشورمان، بارها این موضوع را تکذیب کرده و آن را غیرواقعی دانسته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» چاپ لندن، در اخبار آنلاین خود مدعی شد: ده روز پیش، یکی از همسران «اسامه بن لادن»، وارد تهران شده و پس از اقامت در هتل استقلال تهران، موفق شده که از شش فرزند اسامه که در ایران هستند! تعدادی را راهی سوریه کند.
همچنین «ایمان»، آخرین دختر بن لادن که به مدت چند ماه در سفارت عربستان اقامت کرده بود، در حال انجام امور خروج از کشور بوده و در یکی دو روز آینده ایران را ترک خواهد کرد.

«الشرق الاوسط» که مدعی است، این اخبار را از «منابع خبری داخل ایران» نقل می‌کند، در ادامه افزود: همسر بن لادن، پس از ورود به تهران شناسایی و گذرنامه و تلفن همراه او مصادره و پس از بازجویی مدارک به او پس داده شده است.
البته در این باره باید گفت که تماس ما با سفارت عربستان در تهران بی نتیجه بوده؛ اما منایع خبری این روزنامه از داخل ایران درستی این اخبار را تأیید کرده‌اند.

این روزنامه سعودی سپس با افتخار می‌نویسد: الشرق الاوسط، نخستین روزنامه‌ای است که اخبار مربوط به حضور فرزندان بن لادن در ایران را اعلام و اخبار آزادی آنان را پیگیری کرده است.

تکرار چند باره این داستان از سوی رسانه‌های سعودی، سبب شده است که در افکار عمومی منطقه این موضوع به یک واقعیت بدل شود؛ همچنین منطق حکم می‌کند که وزارت امور خارجه کشورمان یکبار برای همیشه این موضوع را پایان دهد، چرا که این موضوع، فارغ از این است که فرزندان بن لادن به هر دلیل در ایران حضور دارند و یا نه، در واقع وزارت امور خارجه باید با در پیش گرفتن موضعی قاطعانه، درستی یا نادرستی این خبر و دلایل آن را بیان کند تا موضوع حضور فرزندان بن لادن در تهران دستاویزی برای خبرپراکنی علیه ایران و اینکه مثلا در سال‌های گذشته، روابط خاصی میان بن لادن و ایران وجود داشته است، نشود.

 

پایان شایعات مرگ "مبارک"

رئيس‌جمهور مصر بعد از آنکه شايعات در مورد مرگ وى در آلمان افزايش يافت، ديروز در صفحه تلويزيون ظاهر شد.

به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبرى الجزيره، شبکه اول تلويزيون دولتى مصر ديروز "حسنى مبارک " را در حالى در بيمارستان "هايدلبرگ " در آلمان نشان داد که روى يک صندلى نشسته بود و با طبيب معالج خود صحبت مى‌کرد.
اين اولين بارى است که مبارک بعد از عمل جراحى خود که 10روز پيش انجام شده بود، در صفحه تلويزيون ظاهر شد.
با طولانى شدن غيبت مبارک در عرصه رسانه‌ها ديروز رسانه‌هاى آمريکايى از افزايش شايعات در مورد مرگ مبارک در محافل مصرى خبر داده بودند.
"
مارکوس بوشلر " پزشک معالج مبارک گفت که ديگر از امروز وى نيازى به معاينات روزانه بعد از عمل ندارد. وى از اينکه اعلام مى‌کرد که وضعيت جسمانى و سلامتى مبارک بعد از عمليات جراحى رو به بهبود است، ابراز خرسندى کرد.
حسنى مبارک 29 سال است که در مصر بر مسند قدرت تکيه زده است و هنوز موضع رسمى خود را مبنى بر شرکت يا عدم شرکت در انتخابات آينده رياست‌جمهورى در مصر اعلام نکرده است.
اين در حالى است که برخى صاحب‌نظران از احتمال موروثى شدن حکومت در مصر و جانشينى جمال مبارک به جاى پدرش خبر مى‌دهند.
از سوى ديگر "محمد البرادعى " نيز که به تازگى از منصب خود در آژانش انرژى اتمى کنار رفته است، به مصر بازگشته و با سوداى رياست‌جمهورى مصر حزبى را با سياست‌هاى اصلاح‌طلبانه و مخالف دولت تاسيس کرده است.

 

اعطاى مرخصى ويژه به زندانيان

رئيس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامينى از اعطاى مرخصى ويژه براى زندانيان خبر داد.

غلامحسين اسماعيلى در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به اين پرسش که آيا به بازداشت‌شدگان حوادث بعد از انتخابات جهت حضور در کنار خانواده در ايام تعطيلات مرخصى اعطا خواهد شد، گفت: ما بحث زندانيان سياسى و غيرسياسى نداريم و به عنوان رئيس سازمان زندان‌ها براى همه زندانيان برنامه‌ريزى مى‌کنيم.

رئيس سازمان زندان‌ها با بيان اينکه براى ايام عيد، مرخصى ويژه‌اى با شرايط و ضوابط مشخص به زندانيان داده خواهد شد، ادامه داد: مرخصى شامل زندانيان تحت قرار نمى‌شود و تنها ويژه محکومان است. فردى که تحت قرار است تنها با پذيرش قرار وثيقه يا کفالت از سوى مراجع قضايى مى‌تواند آزاد شود.

وى اظهار کرد: به دليل آسايش و آرامش هموطنان دستور داده شده که تنها به افرادى که جرمشان سرقت است، مرخصى داده نشود تا هموطنانى که مى‌خواهند به مسافرت بروند، از اين حيث مشکل نداشته باشند.

 

امضای قرارداد انتقال گاز ايران به پاکستان

خبرگزارى فارس: قرارداد پروژه انتقال روزانه 750 ميليون فوت مکعب گاز طبيعى ايران به پاکستان روز گذشته در ترکيه به امضاء رسيد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بين الملل فارس ايران و پاکستان روز گذشته قرارداد پروژه انتقال گاز ايران به پاکستان را در ترکيه به امضاء رساندند.
در حالى اين قرارداد امضاء شد که رسانه ها از مخالفت شديد آمريکا با اين پروژه خبر مى دادند.
به عقيده کارشناسان بهره بردارى از خط لوله انتقال گاز ايران به پاکستان و توسعه آن به هند يا چين مى تواند به رونق اقتصاد مناطق اطراف و پايدارى بيشتر سياسى در اين مناطق کمک کند.
سخنگوى وزارت خارجه پاکستان پس از امضاى اين قرارداد گفت: اين پروژه در راستاى منافع اقتصادى مشروع ما قرار دارد.
عبدالباسط تاکيد کرد: ساخت خط لوله مربوط امسال آغاز خواهد شد و بايد تا سال 2014 عملياتى شود.
بر اساس يکى از بندهاى اين قرارداد ايران بايد تا 25 سال روزانه 750 ميليون فوت مکعب گاز طبيعى به پاکستان صادر کند.

تکذیب حضور 3 هزار افغان اعدامى در ايران

 معاون روابط عمومى سازمان امور زندان‌ها اخبار منتشر شده مبنى بر حضور 3 هزار افغان محکوم به اعدام در زندان‌هاى ايران را تکذيب کرد.

محمود ضيايى‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقى ايسنا اظهار کرد: اين موضوع از آقاى مجاهد مسئول مبارزه با مواد مخدر پارلمان افغانستان عنوان شده در حالى که متولى محکومان به اعدام، سازمان زندان‌هاى ايران است و طبيعتا بايد آمار در اين رابطه را ما منعکس کنيم نه افغان‌ها.

وى افزود: اين آمار صحت ندارد و عارى از واقعيت است. ما طى بررسى که صورت داديم دادستانى کل کشور چنين آمارى را منتشر نکرده است.

وى درباره تعداد افغان‌هاى محکوم به اعدام در ايران، گفت: تعداد کل افغان‌هايى که مرتکب جرايم مختلف شده‌اند بيش از چهار هزار نفر است که عموما مربوط به جرايم مواد مخدر است. در اين صورت چگونه امکان دارد که از اين تعداد حدود 3هزار نفر محکوم به اعدام باشند.

معاون روابط عمومى سازمان زندان‌ها تاکيد کرد: سازمان زندان‌ها متولى اعلام اين اخبار است اما در اسناد ما چنين آمارى وجود ندارد و اين آمار کذب محض است و تعداد افغان‌هاى زندانى در ايران دو درصد مجموع زندانى‌هاى کشور است.

برگزاری ششمين جلسه دادگاه متهمان کهريزک

ششمين جلسه دادگاه رسيدگى به پرونده متهمان بازداشتگاه کهريزک برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان قضایی نیروهای مسلح، در اين جلسه، متهمان رديف هاى پنجم، ششم و هفتم پرونده و وکيل آنان به دفاع از اتهامات وارده پرداختند و اولياء دم پرونده و وکلاى آنان مطالب خود را مطرح کردند.

قاضى محمد مصدق در اين جلسه از کليه حاضران، به خاطر رعايت نظم و شؤونات دادگاه تشکر کرد و گفت: برخورد قضايى با متهمان به منزله ناديده گرفتن زحمات و خدمات آنان در طول خدمتشان نيست و قصد دادگاه کشف حقيقت و مجازات مجرمان در اين پرونده است.

لازم به ذکر است که در سال 1388، شش جلسه از دادگاه رسيدگى به پرونده متهمان بازداشتگاه کهريزک برگزار شد که در اين جلسات، کيفرخواست صادره عليه دوازده متهم پرونده قرائت و اتهامات وارده به آنان تفهيم شد و اولياء دم مرحوم روح الامينى، پدر مرحوم کامرانى و مرحوم جوادى فر و وکلاى آنان شکايت خود را مطرح و ساير شکات و وکلاى آنان نيز تفصيلاً مطالب خود را بيان کردند.

معاون دادستان نظامى تهران نيز از کيفرخواست صادره دفاع کرد و متهمان رديف هاى اول تا هفتم پرونده و وکلاى آنان به دفاع پرداختند.

در پنجمين جلسه دادگاه، نماينده سازمان پزشکى قانونى درباره نظريه اين سازمان در خصوص دلايل فوت متوفيان توضيحاتى داد.

ادامه جلسات دادگاه به نيمه دوم فروردين ماه 1389 موکول شد.

نام 38 ایرانی در بین دانشمندان برتر جهان

 

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از جدیدترین آمار منتشر شده از سوی Thomson Reuters ISI تا مارچ 2010 خبر داد و گفت: 38 نفر از دانشمندان ایرانی در فهرست یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند

دکتر پرویز اولیاء در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده از سوی این موسسه تحقیقاتی در سال 2010 میلادی 38 دانشمند ایرانی در لیست یک درصد اول دانشمندان برتر جهان در رشته های مختلف علمی قرار دارند.

وی اضافه کرد: سه نفر از میان این 38 نفر در گروه علوم پزشکی قرار دارند که هر سه نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: لیستی که ارائه شده است رتبه جهانی دانشمند، نام دانشگاه، رشته دانشمندی و محل فعالیت را مدنظر قرار داده است.

فهرست 38 دانشمند ایرانی در لیست یک درصد دانشمندان برتر جهان:

 
محمدرضا گنجعلی با رتبه 42 در رشته مهندسی از دانشگاه تهران

 
مجتبی شمسی پور با رتبه161 در رشته مهندسی از دانشگاه رازی

پرویز نوروزی با رتبه 497 در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه تهران

محمدعلی زلفی گل با رتبه 665 در رشته شیمی از دانشگاه همدان

مهدی دهقان با رتبه 729 در رشته مهندسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

محمد عبداللهی با رتبه 1069 در رشته داروشناسی و سم شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران

مسعود صلواتی با رتبه 1178 در رشته شیمی + مهندسی از دانشگاه کاشان

مجید هروی با رتبه 1189 در رشته شیمی از دانشگاه الزهرا

محمد اسلامی با رتبه 1417 در رشته مهندسی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

هاشم شرقی با رتبه 1477 در رشته مهندسی شیمی از دانشگاه شیراز

نادر ایرانپور با رتبه 1480 در رشته شیمی از دانشگاه شیراز

حبیب الله فیروزآبادی با رتبه 1550 در رشته شیمی از دانشگاه شیراز

عبدالرضا حاجی پور با رتبه 1726 در رشته شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان

محمدرضا زرین دست با رتبه 1754 در رشته داروشناسی + سم شناسی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

احمدرضا دهپور با رتبه 1965 در رشته داروشناسی + سم شناسی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

فرشاد ملک پور با رتبه 2563 در رشته شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان

ایرج محمدپور با رتبه 2655 در رشته شیمی از دانشگاه اصفهان

داود دومیری گنجی با رتبه 2977 در رشته مهندسی از دانشگاه مازندران

محمد محمدی با رتبه 3455 در رشته بیولوژی از دانشگاه بیرجند

علی اصغر انصافی با رتبه 3472 در رشته شیمی از دانشگاه صنعتی اصفهان

بابک کریمی با رتبه 3613 در رشته شیمی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان

میرفضل الله موسوی با رتبه 3648 در رشته شیمی از دانشگاه تربیت مدرس

محمدحسین کشاورز با رتبه 4042 در رشته مهندسی از دانشگاه صنعتی مالک اشتر

عیسی یاوری با رتبه 4128 در رشته شیمی از دانشگاه تربیت مدرس

حسن علی زمانی با رتبه 4167 در رشته شیمی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان

طاهره پورصابری با رتبه 4300 در رشته شیمی از پژوهشگاه شرکت نفت

شهرام تنگستانی نژاد با رتبه 4450 در رشته شیمی از دانشگاه اصفهان

فرنوش فریدبد با رتبه 4471 در رشته شیمی از دانشگاه تهران

مهران جوانبخت با رتبه 4529 در رشته شیمی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر

احمد شعبانی با رتبه 4611 در رشته شیمی از دانشگاه شهیدبهشتی

مرتضی رضاپور با رتبه 5327 در رشته شیمی از پژوهشگاه شرکت نفت

سیاوش ریاحی با رتبه 5328 در رشته مهندسی از دانشگاه تهران

مهدی ادیب با رتبه 5798 در رشته شیمی از دانشگاه تهران

پیمان صالحی با رتبه 5918 در رشته شیمی از دانشگاه شهیدبهشتی

حسین عشقی با رتبه 6258 در رشته شیمی از دانشگاه فردوسی مشهد

حسین آقابزرگ با رتبه 6609 در رشته شیمی از دانشگاه تربیت معلم

افسانه صفوی با رتبه 6609 در رشته شیمی از دانشگاه شیراز

فرهاد شیرینی با رتبه 6663 در رشته شیمی از دانشگاه گیلان

تکذیب سفر دختران هاشمی به لندن

سفیر نیوز-به دنبال انتشار خبری مبنی بر سفر فاطمه و فائزه هاشمی فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی به لندن پیگیری ها حکایت از نادرست بودن این خبر دارد.

بنابراین گزارش یک منبع نزدیک به رئیس مجلس خبرگان رهبری با شایعه خواندن خبر سفر فاطمه و فائزه هاشمی به لندن گفت: نه تنها دختران آیت الله هاشمی رفسنجانی در تهران به سر می برند که حتی مهدی هاشمی نیز در لندن نمی باشد .

وی افزود : اساسا اخبار مربوط به فرزندان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در راستای تئوری فشار از پائین و چانه زنی در بالا برای وادار کردن رئیس مجلس خبرگان رهبری در تائید برخی عملکردهای غیر مدبرانه می باشد.



احکام 86 نفر از متهمان اغتشاشات قطعى شد

احکام 86 نفر از متهمان اغتشاشات پس از انتخابات قطعى و پراى اجرا به اجراى احکام ارسال شد.

به گزارش فارس به نقل از سه‌شنبه شب روابط عمومى دادسراى عمومى و انقلاب تهران، احکام 86 نفر از متهمان اغتشاشات پس از انتخابات قطعى و براى اجرا به اجراى احکام ارسال و اين احکام که عمدتا شامل حبس تعزيرى است براى اجرا به اجراى احکام دادسراى انقلاب اسلامى تهران ارسال شده‌است.
اين گزارش افزود: اجتماع و تبانى عليه امنيت، تبليغ عليه نظام، عضويت در گروهک‌هاى معاند و ضد انقلاب شرکت در تجمع‌هاى غيرقانونى و اخلال در نظم عمومى از جمله اتهامات محکومين است.

اقدام بی سابقه عربستان

در حادثه‌ای بی‌سابقه، یگان گارد دریایی امارات، روی یک کشتی عربستانی آتش گشود تا بار دیگر اختلافات مرزی چندین ساله این دو کشور شعله‌ور شود.

 

به گزارش «تابناک» و به نقل از «القدس العربی»، عربستان و امارات چندین سال است که درباره حوزه نفتی در «خور العدید» با یکدیگر اختلاف داشته و دامنه اختلاف به درگیری نظامی بین گشتی‌های دریایی این دو کشور گسترده شده است.

این حادثه سه‌شنبه شب رخ داد و گشتی امارات، موفق شد دو تن از کادر نظامی مرزی سعودی را نیز به اسارت درآورد.

در همین حال، سایت خبری «جازان نیوز» عربستان نیز با تأیید این خبر نوشت: از سرنوشت دو اسیر گرفته شده تاکنون خبری در دست نیست؛ اما برخی دیگر از منابع خبری در ریاض، پایتخت عربستان از تسلیم این دو نفر به سفارت عربستان در امارات خبر داده‌اند.

در سال‌های گذشته، این دو کشور همواره مشکل مرزی داشته و در مقطی از زمان، کادر مرزهای زمینی عربستان اجازه ورود اتباع امارات با کارت شناسایی امارات را نداده و برای شهروندان اماراتی مشکل ایجاد کرده بودند.

البته در این باره باید گفت که یکی از دلایل اختلافات عربستان و امارات به سال 1981 برمی‌گردد. در آن سال شیخ زاید رئیس امارات نقش اصلی را برای تشکیل شورای همکاری خلیج فارس داشت که مورد خوشایند عربستان قرار نگرفت.

این در حالی است که عربستان نیز در سال 2005 نیز به راه‌اندازی پل ارتباطی امارات و قطر اعتراض کرده و خواهان توقف عملیات ساختمانی آن شده بود.

پیان تبریک بان کی مون به مناسبت نوروز

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی نخستین روز بین المللی نوروز را به تمام ایرانیان و فارسی زبانان جهان تبریک گفت.

به گزارش کلمه و به نقل از  مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، در این پیام آمده است: تصمیم امسال مجمع عمومی سازمان ملل برای به رسمیت شناختن روز بین المللی نوروز گواه رشد فزاینده آگاهی جهانی نسبت به اهمیت این مناسبت نه تنها در مناطقی که آن را جشن می گیرند بلکه برای سراسر جهان است.

در این پیام می خوانیم: برای هزاران سال است هنگامی که که خورشید از خط استوا عبور می کند و بهار درنیم کره شمالی آغاز می شود مردم در بالکان، حوزه دریای سیاه، قفقاز، آسیای میانه، خاورمیانه و سایر مناطق، مراسم ویژه خود را برای جشن نوروز برگزار می کنند. این آیینها از رنگ نو به خانه ها دادن گرفته تا دیدار از دوستان یا آماده سازی غذاهای نمادین همگی القاء کننده روح تجدیدپذیری بوده و نه تنها الهامبخش آنانی که این مراسم را برگزار می کنند بلکه همه مردم است.

در ادامه این پیام آمده است : همانگونه که اولین روز بین المللی نوروز را گرامی می داریم امیدوارم کشورها و مردم سراسر جهان به تاریخ و مراسم این جشن برای ارتقای هماهنگی با جهان طبیعت توجه کرده و حسن نیت و صلح جهانی را ترویج کنند.

هاشمی: دست از اشتباه بردارید

رييس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام به گروه کشورهاى موسوم به 1 + 5 توصيه کرد: ايران به حق خود قانع است، پس دست از اشتباه تاريخى برداريد و به حق خود قانع باشيد.

 

به گزارش ايسنا، آيت‌الله هاشمى رفسنجانى در عين حال تاکيد کرد « بايد ما هم در چارچوب شرايط جهانى به‌گونه‌اى عمل کنيم که سوء‌ظن آنها از بين برود.»

هاشمى رفسنجانى که در قالب توصيه‌هاى هفت‌گانه در روزهاى پايانى سال 88 سخن مى‌گفت، در پاسخ به پرسشى در حوزه ديپلماسى خارجى و درخواست توصيه‌اى به کشورهاى غربى و به طور اخص گروه کشورهاى موسوم به 1 + 5 و سپس مسئولان و مديران مرتبط داخلى، گفت: اين کشورها عمدتاً بعد از انقلاب برخورد خوبى با ما نداشتند و کارهايى کردند که مناسب نبود، الان هم مسائل جديدى پيش آمده؛ مثل مساله هسته‌اى و موشکى و يا مسائل ديگر که اين‌ها دارند خصومت خودشان را تشديد مى‌کنند و من مطمئن هستم اين‌ها اشتباه مى‌کنند و از اين راه چيزى به دست نمى‌آورند و زحمت خودشان و ما را بيشتر مى‌کنند.

رييس‌ مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اين‌که "فکر مى‌کنم اگر آنها به حق خودشان قانع باشند ايران هم به حق خود قانع است" تصريح کرد: ما بارها تاکيد کرديم که اصلاً در بحث هسته‌اى نمى‌خواهيم به طرف استفاده نظامى برويم؛ رهبرى گفته‌اند و همه مديران هم گفته‌اند. اگر بى‌اعتمادى هست بايد تلاش کنند اعتماد را تقويت کنند؛ البته بايد ما هم در چارچوب شرايط جهانى به‌گونه‌اى عمل کنيم که سوء‌ظن آنها از بين برود.

انتشار دوباره روزنامه شرق


به گزارش سفیرنیوز روزنامه شرق که سال 86 از سوی مراجع ذیربط توقیف شده بود ، امروز پس از رفع توقیف بدون توزیع در دکه های روزنامه فروشی منتشر شد .

بنابراین خبر، هدف مسئولان روزنامه از انتشار بی سر و صدای روزنامه شرق ، عدم مواجهه با بندی از قانون مطبوعات است که صاحب امتیاز را موظف می کند پس از شش ماه از صدور مجوز، روزنامه را منتشر کند و در غیر این صورت لغو امتیاز می شود.

تسليحاتى بودن برنامه هسته‌اى ايران شايعه‌اى بيش نيست

نخست‌وزير ترکيه در مصاحبه با شبکه خبرى "بى‌بى‌سى " تصريح کرد که ادعاهاى غرب مبنى بر اينکه ايران به دنبال سلاح‌ هسته‌اى است شايعاتى بيش نيست.

 

به گزارش فارس، "رجب طيب اردوغان " در مصاحبه با شبکه خبرى "بى‌بى‌سى " ضمن تقبيح ادعاهاى غرب مبنى بر آنکه ايران به دنبال تسليحات هسته‌اى است، تأکيد کرد: اينها شايعه است که ايران در حال ساخت تسليحات هسته‌اى است.
وى قدرت‌هاى غربى را به علت دنبال کردن مسير‌هاى متناقض در خصوص فعاليت‌هاى هسته‌اى ايران و محروم کردن ايران از حق بسيار طبيعى خود محکوم کرد.
نخست‌وزير ترکيه ادامه داد: اسرائيل، داراى سلاح‌هاى هسته‌اى است، چرا کشورهاى ديگر به اسرائيل هشدار نمى‌دهند که تسليحات هسته‌اى خود را کنار گذارد اما به ايران هشدار مى‌دهند؟
اردوغان تصريح کرد که اطمينان دارد که ايران قصد ندارد سلاح‌هاى هسته‌اى گسترش دهد و به دنبال برنامه هسته‌اى صلح‌آميز است.
وى که در يک کنفرانس خبرى در "داونينگ استريت " حاضر شده بود اعلام کرد که تنها راه‌حل رفع مسئله هسته‌اى ايران مسير ديپلماتيک است.
نخست‌وزير ترکيه راه‌حل تحميل تحريم‌ها عليه ايران را ناکارآمد دانست و تصريح کرد که اين اقدام در گذشته نيز نتيجه‌اى را حاصل نياورده است.
وى خواستار جهانى عارى از سلاح‌هاى هسته‌اى شد و از ديپلماسى در مقابل استفاده از تحريم‌ها عليه ايران دفاع کرد.
اردوغان تأکيد کرد: ما هميشه به دوستان خود مى‌گوييم دوست نداريم هيچ‌گونه سلاحى در منطقه ببينيم، ما بر اهميت راه‌حل ديپلماتيک اعتقاد داريم.
آمريکا و برخى از هم‌پيمانان اين کشور اصرار دارند که برنامه هسته‌اى ايران تسليحاتى است اما گزارشات بازرسى‌هاى آژانس بارها بر عدم انحراف برنامه هسته‌اى ايران تأکيد کرده است.

علاوی، پیشتاز انتخابات عراق

کميسيون عالى مستقل انتخابات عراق پس از شمارش حدود 79 درصد از آراء انتخاباتى، از پيشتازى اياد علاوى در سراسر عراق خبر داد.

به گزارش ايسنا، روزنامه لندنى الشرق الاوسط نوشت: هفته دوم شمارش آراء انتخابات عراق با يک شگفتى همراه بود و بر اساس اعلام کميسيون عالى مستقل انتخابات عراق، فهرست العراقيه به رياست اياد علاوى، نخست وزير اسبق اين کشور، بر خلاف نتايج اوليه اعلام شده قبلى، از ائتلاف دولت قانون به رياست نورى المالکى جلوافتاده است.

بر اساس اين گزارش و به گفته يک منبع در دفتر طارق الهاشمى، معاون رئيس جمهور عراق، فهرست العراقيه 9 هزار و 300 راى در سراسر عراق از ائتلاف مالکى جلوتر است.

قاسم العبودى، سخنگوى رسمى کميسيون عالى مستقل انتخابات، در يک کنفرانس خبرى اعلام کرد: 77 درصد آرا در بغداد، 70 درصد در دهوک، 73 درصد در اربيل، 79 درصد در سليمانيه، 80 درصد در نينوا، 74 درصد در کرکوک، 75 درصد در ديالى، 82 درصد در الانبار،‌80 درصد در بابل، 74 درصد در کربلا، 89 درصد در واسط، 73 درصد در صلاح‌الدين، 78 درصد در نجف، 84 درصد در قادسيه، 86 درصد در مثنى، 84 درصد در ذى‌قار، 75 درصد در ميسان و 85 درصد آرا در بصره شمارش شده است.

وى تاکيد کرد: کميسيون عالى انتخابات عراق نتايج نهايى را طى روزهاى آينده پس از بررسى شکايت‌ها اعلام خواهد کرد.

بر اساس نتايج اعلام شده، تاکنون اياد علاوى در تمامى استان‌هاى عراق پيشتازى مى‌کند.

اين در حالى است که با شمارش آراء باقى مانده، احتمال تغيير اين نتايج وجود دارد.

کميسيون عالى انتخابات عراق اعلام کرد که ائتلاف دولت قانون با نتايجى که تاکنون بدست آورده، 68 کرسى بغداد از مجموع 325 کرسى پارلمان را با دريافت بيش از 663 هزار راى به خود اختصاص داده است.

هم‌چنين فهرست العراقيه با کسب 594 هزار راى در بغداد در رتبه دوم قرار دارد و ائتلاف ملى عراق نيز با کسب کمتر از 410 هزار راى در بغداد، در رتبه سوم قرار گرفته است.

به نوشته روزنامه لبنانى المستقبل، بر اساس اعلام نتايج اوليه انتخابات، تاکنون ائتلاف دولت قانون و فهرست العراقيه به طور مساوى 87 کرسى از 310 کرسى پارلمان را به خود اختصاص دادند و سهم ائتلاف ملى عراق و ائتلاف کردستان نيز به ترتيب 67 و 38 کرسى بوده است.

از مجموع 325 کرسى پارلمان عراق، 15 کرسى به اقليت‌ها اختصاص دارد.

بر اساس آمار اعلام شده، تاکنون دو ميليون و 102 هزار و 981 راى به فهرست العراقيه،‌ 2 ميليون و 93 هزار و 997 راى به دولت ائتلاف قانون و کمتر از يک ميليون و 600 هزار راى به ائتلاف ملى و يک ميليون و 132 هزار راى به ائتلاف کردستان عراق اختصاص يافته است.

على الاديب، يکى از نمايندگان ائتلاف دولت قانون، به خبرگزارى آسوشيتدپرس اظهار داشت که نورى المالکى به کميسيون عالى انتخابات عراق، اد ملکرت نماينده دبيرکل سازمان ملل در عراق و سفارت آمريکا، شکايت کرده و اعلام نموده که از سوى برخى کارکنان اين کميسيون دخالت‌هايى در زمينه شمارش آرا و نتايج انتخابات صورت گرفته است.

مالکى هم چنين انجام تحقيقات در خصوص رابطه کارمندان پرسنل کميسيون انتخابات عراق و مراکز شمارش آرا با احزاب سياسى مختلف در عراق را خواستار شد و تاکيد کرد که نتايج نهايى انتخابات تا انجام تحقيقات در خصوص تمامى شکايت‌هاى ارائه شده نبايد اعلام شود.

رسیدگی به پرونده پزشک کهریزک

رييس سازمان قضايى نيروهاى مسلح از رسيدگى به پرونده پزشک کهريزک در دادگاه خبرداد.
محمد کاظم بهرامى در گفت‌وگو با ايلنا در پاسخ به اين پرسش که آيا پرونده پزشک کهريزک نيز به همراه متهمان پرونده کهريزک رسيدگى مى‌شود،گفت: پرونده پزشک کهريزک جدا از پرونده متهمان پرونده بازداشتگاه کهريزک در دادگاه در حال رسيدگى است.
رييس سازمان قضايى نيروهاى مسلح از پاسخگويى در خصوص دادگاه متهمان کهريزک که تاکنون دو جلسه آن برگزار شده خوددارى کرد و گفت: اطلاع رسانى در باره اين پرونده از سوى روابط عمومى سازمان صورت خواهد گرفت.

سعيد ليلاز آزاد شد

سعيد ليلاز از محکومين دادگاه‌هاى انقلاب اسلامى تهران با توديع وثيقه تا 15 فروردين ماه آينده از زندان آزاد شد.

به گزارش  فارس به نقل از روابط عمومى قوه قضاييه سه‌شنبه شب روابط عمومى دادسراى عمومى و انقلاب تهران با پذيرش درخواست مرخصى محکوم از سوى دادستان تهران و پذيرش توديع وثيقه به مبلغ 500 ميليون تومان وى تا پانزدهم فروردين ماه مى‌تواند از مرخصى استفاده کند
اين گزارش افزود: بر اساس راى قطعى دادگاه سعيد ليلاز به 5 سال حبس تعزيرى محکوم شده است.

روزنامه اعتماد رفع توقیف شد

آفتاب- روزنامه اعتماد رفع توقیف شده اما هنوز هیچ حکمی به مسئولان روزنامه ابلاغ نشده است

بهزادی سردبیر روزنامه اعتماد در گفت وگو با خبرنگار آفتاب با اعلام مطلب فوق گفت : دوستان به دنبال تامین وثیقه 100 میلیونی برای رفع توقیف روزنامه هستند

در عین حال الیاس حضرتی صاحب امتیاز ومدیر مسئول روزنامه اعتماد در گفت وگو با خبرنگار آفتاب اظهار امیدواری کامل کرد که در آن طرف سال روزنامه اعتماد منتشر شود . وی افزود: امکان انتشار اعتماد در این طرف سال به دلیل تعطیلی کامل کشور با توجه به فرارسیدن عید نوروز وجودندارد

این گزارش حاکی است که این اقدام قوه قضاییه طلیعه یک حرکت مهم در ایجاد فضای روزنامه نگاری آزاد و سالم قابل تحلیل است به نحوی که می توان گفت شاید در آینده نزدیک هیچ روزنامه نگاری به دلیل شغل روزنامه نگاری در حوزه خصوصی ، نگران معیشت خود نخواهد بود

روزنامه اعتماد یکی از روزنامه های خبری تحلیلی صبح ایران می باشد. این روزنامه به انعکاس تازه ترین اخبار ایران و جهان می پردازد.

هيات نظارت بر مطبوعات در جلسه دوشنبه 10-12- 1388 خود پروانه هفته نامه سراسرى « ايراندخت » و نشريه استانى « سينا » را لغو کرد و روزنامه «اعتماد» را توقيف و پرونده آن را به دستگاه قضايى ارسال کرد.

هيات نظارت بر مطبوعات به استناد ماده 6 قانون مطبوعات « تخلف از حدود مطبوعات » روزنامه اعتماد را به دليل تکرار و اصرار بر تخلفات قانونى، توقيف و پرونده آن را به قوه قضائيه ارسال کرد.
 
روزنامه اعتماد، روزنامه خبری-تحلیلی صبح بود که از خرداد ماه سال ۱۳۸۱ بامدیریت الیاس حضرتی (سردار دوره جنگ و نماینده سابق رشت و تهران در مجلس) منتشر می‌شد و از جمله نشریات اصلاح طلب به شمار می رود . این روزنامه در ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ توقیف موقت شد. اعتماد در چند ماه پیش از توقیف، از سوی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد دولت دهم ۸ بار تذکر گرفته بود.

 

اخبار قبلی

اظهارات میرحسین موسوی در جمع اعضای مشارکت
گفت‌وگو با بازجوی بهزاد نبوی
هاشمی ناگفته ها را گفت
بیست واقعیت درباره تسلیحات اتمی آمریکا
موسوی نمی تواند در دانشگاه تدریس کند
جلسه سلطانیه با یک مقام آمریکایی در اتریش
احمدی نژاد با اظهاراتش به ما کمک می کند!
سرمایه گذاری میلیاردی امریکا در ایران
آمار نگران کننده از تعداد پناهندگان ایرانی
بازداشت جعفر پناهى به دليل مسائل سياسى نيست
آمانو: ایران با آژانس همکاری لازم را ندارد
چهار روزنامه‌نگار آزاد شدند
کاهش رابطه با دولت انگليس جدى است
مخالفان سیاسی را دسته جمعی اعدام کنید!
شایعه سکته قلبی میرحسین موسوی!
گفت‌وگوی وزراى خارجه اتحاديه اروپا درباره ايران
تمام تلاش های عربستان علیه ایران
دو شرکت بزرگ بیمه آلمانی به کار خود در ایران پایان می‌دهند
پیشنهاد جدید غرب ارزش بررسی ندارد
رایزنی نتانياهو علیه ایران در روسیه
ایران محور سفر کلینتون به قطر و عربستان


نظر شما :