20 واقعیت درباره تسلیحات اتمی آمریکا

۲۲ اسفند ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۲ کد : ۷۱۷۳ سرخط اخبار
20 واقعیت درباره تسلیحات اتمی آمریکا

آمریکا امروز بزرگترین تولید کننده و دارنده تسلیحات هسته ای در جهان است و دانستن واقعیات تاسیسات و تسلیحات اتمی این کشور جالب و شگفت آور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تارنمای اینترنتی "پک آلرت" ورد پرس، به نقل از کتابی تحت عنوان "نظارت اتمی: هزینه ها و پیامدهای تسلیحات هسته ای از سال 1940" این واقعیات را اینگونه بر می شمارد.

1) "هزینه پروژه منهتن" (پروژه ای برای توسعه نخستین تسلیحات هسته ای طی جنگ جهانی دوم از سوی آمریکا، انگلیس و کانادا) از آغاز سال 1945 ، بیست میلیارد دلار بوده است.

2) مجموع تعداد موشک های هسته ای ساخته شده از سال 1951 تاکنون 67 هزار و 500 فروند بوده است.

3) هزینه تقریبی و بر آورده شده برای ساخت بیش از یک هزار موشک های ضد موشک  قاره پیما، سکوهای پرتاب، و انبارها و نگهداری تاسیسات از سال 1957-1964 نزدیک به 14 میلیارد دلار بوده است.

4) تعداد بمب های هسته ای ساخته شده از 1945 تاکنون 4 هزار و 680 فروند بوده است.

5) حداکثر تعداد کلاهک های هسته ای و بمب های انباشت شده تا سال 1966 ، سی دو هزار و 193 فروند بوده است

6)تعداد کل و انواع کلاهک های هسته ای و بمب های ساخته شده از سال 1945- 1990 بیش از 65 تا 70 هزار نوع بوده است.

7) تعداد کلاهک های هسته ای در سال 2002  ده هزار و 600 مورد بوده که ( 7 هزار و 982 فروند آن مستقر بوده و 2 هزار و 700 در انبار ها بوده است).

8) تعداد کلاهک هایی که بوسیله ارتش در سالهای 1956 و 1957 درخواست شد 151 هزار فروند بوده است.

9) کلاهک های اضافی استراتژیک و غیر استراتژیک با معاهده ای که ارتش می خواست برای تامین امنیت آنها را در برابر تهدیدات آنی غیر قابل پیش بینی محافظت کند محدود نمی شود.

10)  B17 و B24  با 42 هزار پوند و 10 تا 15 مگاتن  بزرگترین و  W54 با 51 پوند یک دهم کیلوتن ، 2 دهم کیلوتن تا 1 کیلوتن کوچکترین بمب های اتمی هستند که تاکنون مستقر شده اند.

11) حداکثر تعداد معادن اورانیوم داخلی فعال (1955) 925 مورد بوده است.

12) مواد شکاف پذیر تولید شده : 104 متریک تن پلوتونیوم و 994 متریک تن اورانیوم غنی شده با درجه بالا بوده است.

13)  هنوز مقدار پلوتونیوم استفاده شده در تسلیحات 43 متریک تن است.

14)  تعداد دماسنج هایی که می توانند با جیوه پر شوند برای تولید لیتیوم 6 در انبار اوک ریج 11 میلیارد عدد بودند.

15) کل نواحی اشغال شده از سوی تسلیحات هسته ای آمریکا 15 هزار و 654 کیلومتر مربع بوده است.

16)  کل هزینه برنامه ANP) هواپیماهای هسته ای نفوذی) از سال 1946 تا 1961 ، هفت میلیارد دلار بوده است

17)  کل آزمایش های اتمی آمریکا از 1945 تا 1992 یک هزار و 30 مورد بوده است که نخستین آن در 16 جولایی 1945 بوده است

18) بر آورد می شود هزینه آزمایش های اتمی آمریکا بین 1 اکتبر 1992 تا 1 اکتبر 1995 یک میلیارد و 200 میلیون دلار بوده باشد.

19) تعداد آزمایش های اتمی آمریکا در منطقه اقیانوس آرام 106 مورد و در نوادا 911 بوده است. آلاسکا، کلرادو می سی سی پی و نیومکزیکو از دیگر مکانهای آزمایش بوده است.

20) تعداد بمب هایی آمریکایی که در تصادفات از بین رفته و دیگر بازیافت نشده اند 11 فروند بوده است.
 

داسیلوا:ممکن است اسرائیل به ایران حمله کند

رييس‌جمهور برزيل گفت که رهبران جهانى بيم دارند که در صورت سريع حاصل نشدن راه‌حل ديپلماتيک برنامه هسته‌يى ايران،‌ امکان حمله رژيم صهيونيستى به ايران وجود دارد.

به گزارش ايسنا، شبکه خبرى بلومبرگ گزارش داد: لوييس ايناميو‌لولا داسيلوا، رييس‌جمهور برزيل که در روزهاى آينده براى اولين بار به اسراييل (اراضى اشغالى) سفر خواهد کرد در مصاحبه‌اى با روزنامه‌ هاآرتص گفت که کشورهاى درگير در روند صلح خاورميانه از اين روند خسته شده‌اند، حضور ميانجى‌گران جديد نظير برزيل بر سر ميز تنها راه پيشرفت در اين خصوص است.

لولا داسيلوا با اظهار اينکه رهبرانى که به آنها صحبت کردم معتقدند که بايد به سرعت عمل کنيم و در غير اين صورت اسراييل به ايران حمله خواهد کرد افزود که تحريم‌ها عليه ايران مى‌تواند غير سازنده باشد.

رييس‌جمهور برزيل گفت: ما نمى‌توانيم اجازه دهيم آنچه در عراق رخ داد در ايران روى بدهد. پيش از هرگونه تحريمى بايد تمامى تلاش‌هاى ممکن را براى ايجاد صلح در خاورميانه انجام دهيم.

لوييس ايناسيو لولا داسيلوا اولين رييس‌جمهور برزيل خواهد بود که به سرزمين‌هاى اشغالى سفر مى‌ کند. وى به عنان بخشى از برنامه سفرش با بنيامين نتانياهو، نخست‌وزير رژيم صهيونيستى و سالم فياض، نخست‌وزير تشکيلات خودگردان فلسطين ملاقات خواهد کرد. همچنين از بناى يادبود هولوکاست و نيز مقبره ياسر عرفات در رام الله ديدن خواهد کرد.

مارسلو بومباچ، سخنگوى رييس‌ جمهور برزيل گفت که لولا در اين سفر پنج روزه که اردن را نيز شامل خواهد شد بر ديدگاه برزيل مبنى بر اينکه هم چنان براى مذاکره با ايران بر سر برنامه هسته‌يى‌اش زمان باقى است تاکيد خواهد کرد.

لولا قرار است در ماه مه به ايران سفر و با محمود احمدى‌نژاد ، رييس‌جمهور ايران ديدار کند. وى بارها از حق ايران براى توسته برنامه هسته‌يى صلح‌آميز حمايت کرده است به عنوان يک عضو غيردايم شوراى امنيت سازمان ملل در برابر درخواست‌هاى آمريکا براى تشديد تحريم عليه ايران مقاومت مى‌کند.

رابرت گيتس، وزير دفاع آمريکا مدعى شده است که آمريکا از حمايت کافى ديگر کشورها براى اعمال دور چهارم تحريم‌ها عليه ايران برخوردار است . گيتس گفت که ممکن است عربستان براى متقاعد کردن چين، بزرگ‌ترين مشترى نفتى اين کشور به منظور همراهى با موضع آمريکا تلاش کند.

 

آمريکا در تلاش براى کاهش اختلافات درباره ايران است

وزير امور خارجه آمريکا اعلام کرد که آمريکا در سازمان ملل در تلاش براى کاهش اختلافات درباره تحريم ايران است.

به گزارش فارس، "هيلارى کلينتون "، وزير امور خارجه آمريکا در گفت‌و‌گو با شبکه تلويزيونى "سى‌ان‌ان " مدعى شد: من فکر مى‌کنم، فرآيندى که ما الان در سازمان ملل درگير آن هستيم کاهش اختلافات و رسيدن به قطعنامه‌اى که مى‌تواند در شوراى امنيت تصويب شود. آن وقت ما مى توانيم قدرت خود را نشان دهيم.
وى افزود: اعضاى دائم و غير دائم شوراى امنيت درباره ايران به توافق رسيده اند. ما اين پيغام را به ايران و همسايگانش خواهيم فرستاد که جامعه جهانى بيکار نخواهد نشست.
وى همچنين مدعى شد که بحث ايران تنها بحث ايران و آمريکا نيست بلکه بحث جامعه جهانى و ايران است.
وزير امور خارجه آمريکا به خطر افتادن روابط واشنگتن- تل آويو به دليل ادامه شهرک سازى هاى اسرائيل را رد کرد.
هيلارى کلينتون با اشاره به سفر اخير خود و جو بايدن معاون رئيس جمهورى آمريکا به سرزمين هاى اشغالى براى تشويق صهيونيست ها به توقف ساخت شهرک سازى ها تاکيد کرد که راه حل دو کشورى براى اعتماد سازى بين طرفين بايد در دستور کار قرار گيرد.
وزير امور خارجه آمريکا با انتقاد از اعلام شهرک سازى هاى جديد در سرزمين هاى اشغالى در آستانه سفر بايدن به فلسطين اشغالى گفت: بنيامين نتانياهو نخست وزير است، وى همانند يک رئيس جمهور يا يک وزير امور خارجه بايد مسئوليت اقدامات و اتفاقاتى را که در حوزه تحت اختيار وى مى افتد را بپذيرد.
وى افزود: فکر مى کنم در اسرائيل و در ميان فلسطينى ها گروههايى هستند که اعتقادى به راه حل 2 کشورى و روند سازش و صلح ندارند با اين حال ما معتقديم هم اکنون ادامه مذاکرات مهمترين موضوعى است که بايد مدنظر قرار گيرد.

 

100 کرسی پارلمان عراق در اختیار ائتلاف مالکی

 یکی از اعضای ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی امروز اعلام کرد که 100 کرسی پارلمان جدید عراق از آن این ائتلاف خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، عبدالله اسکندر امروز اعلام کرد که به طور مقدماتی رایزنی در مورد ائتلاف های آتی برای تشکیل دولت جدید عراق آغاز شده و با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی هفتم مارس گسترش خواهد یافت.

وی اظهار داشت: خطوط قرمزی برای مذاکره ائتلاف دولت قانون با احزاب و تشکل های سیاسی وجود ندارد و تاکنون به طور واقعی رایزنی ها آغاز نشده است اما در حال حاضر تحرکات سیاسی در این زمینه آغاز شده است.

اسکندر با بیان این مطلب افزود: من معتقدم اکنون برای سخن گفتن درباره فراکسیون بزرگی که قادر به تشکیل دولت باشد زود است هر چند که ارزیابی ها نشان می دهد ائتلاف دولت قانون 100 کرسی پارلمان را از آن خود خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: گفتگوهای آتی باید به دور از طائفه گرایی و اختلافات مذهبی باشد.

این نامزد انتخاباتی در پایان اظهار داشت: ما در پارلمان جدید به اپوزسیونی نیاز داریم که اشتباهات گروه مخالف کنونی پارلمان را پشت سر


نظر شما :