ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد

۲۴ آذر ۱۳۸۸ | ۱۹:۴۹ کد : ۶۴۵۶ سرخط اخبار
فرد مهاجمی که با حمله به سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا بینی وی را شکسته بود ، به خاطر این اقدام عذرخواهی کرد ولی افزود وی هیچ انگیزه سیاسی برای این اقدام خود نداشته است .
ضارب برلوسکونی برایش نامه عذرخواهی فرستاد

فرد مهاجمی که با حمله به سیلویو برلوسکنی نخست وزیر ایتالیا بینی وی را شکسته بود ، به خاطر این اقدام عذرخواهی کرد ولی افزود وی هیچ انگیزه سیاسی برای این اقدام خود نداشته است .

به گزارش واحد مرکزی خبر، ماسیمو تارتاگلیا که دادستانها می گویند بیش از ده سال است که از بیماریهای روانی رنج می برد ، با ارسال نامه ای برای برلوسکنی نخست وزیر هفتاد و سه ساله ایتالیا از وی به خاطر این حمله عذرخواهی کرد .

در پی این حمله که در شهر میلان روی داد ، بینی برلوسکنی شکست و صورتش دچار جراحت شد و دو دندان وی نیز شکست .
تارتاگلیا ضمن عذرخواهی در نامه خود تاکید کرده است وی به تنهایی دست به این کار زده و به هیچ جناح سیاسی یا شبه نظامی در ایتالیا وابستگی ندارد . در صورت اثبات جرم ، وی با مجازات بیش از پنج سال حبس در زندان روبرو خواهد بود .

برلوسکنی قصد دارد به خاطر شدت جراحات وارده برنامه سفر خود را به کپنهاگ برای شرکت دراجلاس بین المللی تغییرات اب و هوایی لغو کند .

آلبا سیاست های ضد ایرانی آمریکا را محکوم کرد

سران اتحادیه بولیورای برای ملت های آمریکای لاتین (آلبا) در پایان نشست خود با صدور بیانیه ای نسبت به سیاستهای آمریکا در مورد ارتباط این کشورها با ایران انتقاد کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، اجلاس سران اتحادیه منطقه ای آلبا، دیروز دوشنبه در هاوانا هشدار اخیر واشنگتن در مورد روابط کشورهای عضو این اتحادیه با ایران را بشدت رد کرد.   
"هوگو چاوز" رئیس جمهوری ونزوئلا ، با قرائت بیانیه مشترک این اجلاس اعلام کرد که این اتحادیه بولیواری، تهدیدهای 11 دسامبر "هیلاری کلینتون" وزیر امور خارجه آمریکا را  بشدت رد می کند و حق کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کارائیب را برای تصمیم گیری در مورد نظام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خود  مورد تاکید قرار می دهد.
در ادامه این بیانیه که در پایان اجلاس اتحادیه یادشده به تصویب رسید ، آمده است: "ما همچنین تلاش های آمریکا برای مداخله در سیاست خارجی کشورهای آمریکای لاتین و حوزه کارائیب را محکوم می کنیم."
در اتحادیه منطقه ای ضد امپریالیستی آلبا که پنج سال پیش تشکیل شد، علاوه بر کوبا و ونزوئلا، کشورهای بولیوی، اکوادور، نیکاراگوا و سه کشور دومینیکن، سن ونسان و آنتیگوا و باربودا از حوزه کارائیب عضویت دارند.

چاوز به دنبال حفظ رابطه با ایران

رئيس جمهور ونزوئلا تاکيد کرد که اين کشور به مناسبات خود با دولت و ملت ايران ادامه خواهد داد.
به گزارش فارس به نقل از آژانس بوليوارى ونزوئلا، "هوگو چاوز " روز گذشته در واکنش به اظهارات مداخله جويانه هيلارى کلينتون وزير خارجه آمريکا درباره مناسبات با ايران گفت: ونزوئلا اين روابط را ادامه مى دهد و تقويت مى کند.
چاوز با بى اهميت دانستن هشدار کلينتون درباره تبعات منفى گسترش مناسبات آمريکاى لاتين با ايران خطاب به باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا گفت: تهديد سخنگوى شما مسخره است و ما از آن نمى ترسيم.
رئيس جمهور ونزوئلا افزود: بله تبعات روابط با ايران را محاسبه مى کنيم و اين مناسبات را تقويت خواهيم کرد.
چاوز همچنين خاطرنشان کرد که وزير امور خارجه آمريکا در سخنان خود فقط به ونزوئلا و بوليوى درباره روابط با ايران هشدار داد و نامى از برزيل نبرد کشورى که محمود احمدى نژاد در سفر دوره اى اخير خود به آمريکاى جنوبى از آنجا هم ديدن کرد.
به گفته رئيس جمهور ونزوئلا اين که آمريکا در هشدار خود به برزيل اشاره نکرد نشانه نا اميدى امپراطورى است.
در همين حال حزب حاکم سوسياليست متحد ونزوئلا نيز مداخلات آمريکا درباره روابط با ايران را محکوم کرد و اظهارات هيلارى کلينتون در اين خصوص را توهين آميز دانست.
کارلوس اسکارا از اعضاى حزب سوسياليست متحد ونزوئلا خاطرنشان کرد که سخنان کلينتون بى احترامى به حقوق مستقل ملتها در برقرارى مناسبات با ديگران و ناديده گرفتن قراردادهاى بين المللى است.  



سمت جدید برای عضو مستعفی  تیم مذاکره کننده

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرآنلاین خبر از تصمیم های گرفته شده برای پست جدید سعیدی به عنوان مشاور امور نیروگاهها داد. علی شیرزادیان اما در عین حال گفت: هنوز به صورت رسما این خبر اعلام نشده است.
سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اعلام این خبر در خصوص دلایل استعفای سعیدی گفت: دلایل خاصی برای تصمیم سعیدی به استعفا وجود نداشت، وی قبلا تصمیم به استعفا گرفته بود و روز گذشته در جلسه معاونین این تصمیم را مطرح کرد و دکتر صالحی، مدیر سازمان انرژی اتمی هم موافقت کردند.
وی همچنین گغت: «مسعود اخوان فرد» ، صبح امروز به عنوان معاون جدید برنامه ریزی ، امور بین الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی و جانشین محمد سعیدی معرفی شد.
گفتنی است سعیدی در 5 سال گذشته عضو ثابت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بود. او معاون امور بین‌الملل و برنامه‌ریزی سازمان انرژی اتمی در دوره آقازاده بوده است. 

امارات عذرخواهی کرد

سخنگوی دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سفر وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران در چارچوب توسعه همکاریهای دو جانبه صورت گرفته است خاطر نشان کرد که ایران آماده هرگونه کمک برای حل مناقشه آذربایجان و ارمنستان در موضوع قره باغ است.
به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست صبح امروز سه شنبه در چهارمین کنفرانس مطبوعاتی خود که با حضور جمعی از خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار مهر که اقدامات وزارت امور خارجه پیرامون اقدام کنسولگری امارات در بندر عباس مبنی بر زیر سئوال بردن حاکمیت ایران بر جزیره ابوموسی و استفاده ازعنوان جعلی برای خلیج فارس تصریح کرد: متاسفانه کنسولگری امارات اقدام اشتباهی انجام داد که عبارتی جعلی به جای نام خلیج فارس به کار برده بود و جزواتی را به این شکل توزیع کرد.
وی اضافه کرد: بعد از این اقدام اشتباه تذکر لازم داده شد و آن جزوات نیز جمع آوری گردید و البته دولت امارات نیز به خاطر این اشتباه عذرخواهی کرد.
خبرنگار مهر همچنین از سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با احتمال میانجیگری ایران در حل مناقشه ارمنستان و آذربایجان سئوال کرد که مهمانپرست در این باره تاکید کرد: سفر وزیر امور خارجه آذربایجان به تهران در چارچوب سفرهای متعددی انجام شد که ایران برای توسعه همکاریها با کشورهای منطقه صورت می دهد.
مهمانپرست با اشاره به اینکه امیدواریم سفر وزیر امور خارجه آذربایجان به تهران به توسعه هر چه بیشتر مناسبات ایران و آذربایجان منجر شود خاطر نشان کرد: البته در موضوعات منطقه ای ایران همواره آمادگی داشته است که در حد توان برای حل مشکلات کمک کند.

سفر مخفیانه ایهود باراک به مسکو

ایرنا- بخش عربى راديو بى بى سى از سفر مخفيانه "ايهود باراک" وزير جنگ رژيم صهيونيستى به مسکو پايتخت روسيه خبر داد.
وزير صهيونيست براى ديدار و گفت و گوى محرمانه با مقام هاى روسيه، مخفيانه به مسکو سفر کرده است و هم اکنون در اين شهر بسر مى برد.
اين منبع افزود: سفارت اسراييل در مسکو از تاييد و يا تکذيب اين سفر خوددارى کرده است.
تاکنون هيچيک از منابع خبرى روسيه نيز در اين زمينه خبرى منشر نکرده ا ند.
بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستى نيز چندى پيش مخفيانه به مسکو سفر کرده بود و با برخى از مقامات درباره مسايل خاورميانه به ويژه موضوع ايران به گفت و گو پرداخت .  



انتصاب جدید در سازمان انرژی اتمی

محمد سعیدی معاون برنامه‌ریزی، بین الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی از سمت خود استعفا داد
. به گزارش ايلنا محمد سعيدى که از سال 1383 همراه با تيم هسته‌اى کشور دوران پر و فراز نشيبى را در سازمان انرژى اتمى پشت سر گذاشته بود ، پس از انتصاب رييس جديد سازمان انرژى اتمى استعفاى خود را تقديم وى کرد که صالحى نيز اين درخواست را پذيرفت.
در پى موافقت على اکبر صالحى با استعفاى محمد سعيدى،دکتر مسعود اخوان‌فرد به اين سمت منصوب شد.
مراسم توديع و معارفه نيز امروز در سالن دکتر حسابى سازمان برگزار شد.
محمد سعيدى يکى از اعضاى تيم مذاکره کننده ايرانى به نمايندگى از کشورمان در بيشتر مجامع جهانى حضور داشت تا از حقانيت برنامه‌هاى هسته‌اى ايران حمايت کند.وى در زمان رياست محمد آقازاده بر سازمان انرژى هسته‌اى در تعامل با رسانه‌هاى خارجى امکان حضور اين رسانه‌ها را براى بازديد از تاسيسات هسته‌اى کشور فراهم ساخته بود.


کلینتون خواستار افزایش فشارها بر ایران شد

وزیر امور خارجه آمریکا در تداوم مواضع خصمانه این کشور در سخنانی خواستار افزایش فشارها بر ایران شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شینهوا، "هیلاری کلینتون" با وجود شفاف بودن موضع ایران در ادامه گفت : ما در این زمینه تا کنون پاسخ مثبت بسیار کمی از ایران دریافت کرده ایم.
وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص سیاست های این کشور در قبال ایران گفت : ما راهبردی که متشکل از دو رویکرد است در برابر ایران در پیش گرفته ایم. یکی همین گفتگوها و پیشنهادها و دیگری متحد کردن جامعه جهانی برای افزایش فشارها بر ایران است.
کلینتون که شب گذشته در کنفرانس خبری مشترک با همتای اسپانیایی خود سخن می گفت در ادامه افزود : مطمئنا، در خواست برای فشارهای بیشتر نیز در همین راستا صورت می گیرد.
کلینتون در حالی خواستار افزایش فشارها بر ایران می شود که "یان کلی" سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته از به تعویق افتادن نشست 1+5 درباره ایران خبر داده بود.    



ایران خواستار غرامت جنگ جهانی دوم شد

حمید بقایی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی طی نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور کشورمان درخواست کرد تا موضوع خسارات وارده به ایران در جنگ جهانی دوم از طریق مراجع بین‌المللی نظیر سازمان ملل پیگیری شود.
او در نامه ای که فارس نسخه ای از آن را منتشر کرده نوشته است: احتراما همانگونه که مستحضر می‌باشید در سوم شهریور 1320 و در خلال جنگ جهانی دوم، متفقین شامل آمریکا، روسیه و انگلیس، بیطرفی کشورمان را در جنگ نقض نموده و ایران را به مدت حدود 5 سال به اشغال خود درآوردند. در جریان این تهاجم سنگین شماری از سربازان و مردم عادی کشته و مقادیر متنابهی از ادوات نظامی (که جزء اموال و دارایی های ایران محسوب می‌شدند) از بین رفت. همچنین در مدت اشغال ایران، راه‌آهن، جاده‌ها، اسکله‌ها و بنادر کشور و زیرساختهای مهم برای ارسال آذوقه، اسلحه و مهمات به روسیه مورد استفاده آنان قرار گرفت و نقش و اهمیت ایران تا به آن‌جا بود که در کنفرانس تهران لقب پل پیروزی به ایران دادند.
در مقابل، سهم کشورمان از این اشغال جز ویرانی، مشکلات اقتصادی، قحطی، بیماری، زیانهای مالی و معنوی و تحمیل رژیم سرسپرده‌ پهلوی بر ایران نبود.
نهایتا با خاتمه جنگ و پیروزی آمریکا، روسیه و انگلیس نه تنها هیچ گونه خسارت یا غرامتی بابت دوران اشغال و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و زیرساختهای ارتباطی ایران، پرداخت نشد بلکه رژیم سرسپرده پهلوی نیز در کشور تثبیت گردید.
حال با توجه به حجم خسارات مادی و معنوی وارده به ایران پیشنهاد می‌گردد کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های ذیربط تشکیل تا با بررسی اسناد و مدارک موجود حجم خسارات وارده را به منظور تعیین میزان غرامت مشخص نموده تا از طریق مراجع بین‌المللی نظیر سازمان ملل نسبت به تاییدیه حقوق ملت ایران اقدام شود.

باراک: حل برنامه هسته‌ای ایران از راه دیپلماسی

وزير جنگ رژيم‌صهيونيستى در وین اعلام کرد: «هنوز هم معتقدیم که زمان برای حل دیپلماسی برنامه هسته‌اى ايران وجود دارد».
وزیر جنگ رژيم‌صهيونيستى اعلام کرد که مسئله هسته‌ای ایران را هنوز هم می‌توان از طریق دیپلماسی حل کرد.
به گزارش ايلنا به نقل از خبرگزارى ريانووستى، «ايهود باراک»، وزير جنگ رژيم‌صهيونيستى دوشنبه در وین اعلام کرد: «هنوز هم معتقدیم که زمان برای حل دیپلماسی برنامه هسته‌اى ايران وجود دارد».
وزير جنگ رژيم‌صهيونيستى با اين حال مدعى شد که نیاز به تشديد تحریم‌ها عليه ايران توسط سازمان ملل متحد وجود دارد.
باراک هم‌زمان در سخنانى تکرارى به تمامى طرفين درگير برنامه هسته‌اى ايران توصیه کرد که دیگر گزینه‌ها را از روی میز حذف نکنند
باراک مدعى شد که تل‌آويو آنها را حذف نمی‌کند.
ایهود باراک بنا به دعوت «نوربرت دارابوش»، وزير دفاع اتريش برای نخستين بار به این کشور سفر کرده است.


لغو نشست 1+5 درباره ايران

نشست برنامه‌ريزى شده ديپلمات‌هاى 1+5 بر سر موضوع هسته‌اى ايران که قرار بود در کنفرانس اقليمى کپنهاگ و يا بروکسل برگزار شود، لغو شد.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبرى "بى‌بى‌سى "، ديپلمات‌هاى گروه 1+5 ( پنج عضو دائم شوراى امنيت سازمان ملل متحد شامل آمريکا، فرانسهف روسيه، چين بعلاوه آلمان) در نظر داشتند در بروکسل و يا کنفرانس اقليمى کپنهاگ نشستى را درخصوص بررسى موضوع هسته‌اى ايران صورت دهند.
تعدادى از منابع ناشناس آمريکايى به خبرنگاران اعلام کردند که چين مشکلات زمانبندى داشته است و هم‌اکنون يک کنفرانس به صورت تلفنى برگزار خواهد شد.
يکى از سخنگويان دولت آمريکا گفت که ديپلمات‌ها منتظر ادامه مشورت‌هاى خود براى چگونگى مواجعه با ايران هستند.

پیغام محرمانه خالد مشعل برای احمدی‌نژاد

یک منبع آگاه یمنی به خبرنگار "شیعه آنلاین" گفت: "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس، طی سفر فعلی خود به تهران پیغامی محرمانه از "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور یمن برای "محمود احمدی نژاد" آورد.
این منبع آگاه یمنی که خواست نامش فاش نشود، در ادامه افزود: مضمون و متن این نامه بر میل و علاقه شدید یمن به وجود روابط میان یمن و جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده و ابراز امیدواری کرده که روابط دو کشور روز به روز بیشتر و مستحکم تر شود.
این منبع یمنی همچنین گفت: در این نامه همچنین از جمهوری اسلامی ایران خواسته شده که مانع از رسیدن کمک از ایران به مبارزان جنبش شیعی الحوثی شود. از مقامات ایرانی نیز خواسته شده که موضعی آشکار در قبال جنگ فعلی یمن و موضعی بر ضد حوثی‌ها گرفته شود!
گفتنی است "خالد مشعل" و تعدادی از اعضای حماس از جمله "موسی أبو مرزوق"، "سامی خاطر"، "عزت الرشق" روز یکشنبه با "محمود احمدی نژاد" دیدار کردند. نکته قابل توجه این است که در این دیدار "جمال عیسی" نماینده جنبش حماس در یمن، نیز حضور داشت.
قابل ذکر است "خالد مشعل" و تعدادی از اعضای جنبش مقاومت اسلامی حماس، هفته گذشته به یمن سفر کرده و با "علی عبدالله صالح" رئیس جمهور یمنی و نیز تعدادی از مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگویی انجام دادند.



شرايط ايران براى مذاکره با آمريکا تغيير نکرده است

سخنگوى وزارت امور خارجه گفت: شرايط ايران براى مذاکره با آمريکا تغيير نکرده است، مسوولين کاخ سفيد هنوز تغييرى در سياست‌هايشان براى رسيدگى به خواسته‌هاى ايران در خصوص حقوق اساسى و منافع ملى کشورمان اعمال نکرده‌اند.
به گزارش خبرنگار ايلنا، رامين مهمانپرست در نشست هفتگى خود با خبرنگاران در ارتباط با مواضع جديد مسوولين آمريکايى مبنى بر اينکه کاخ سفيد صبر چندانى براى تعلل ايران در مذاکره با آمريکا نخواهد داشت گفت: مواضع ايران در رابطه با مذاکره با آمريکا بسيار روشن است ما بيش از اين نيز اعلام کرده‌ايم که براى مذاکره با هيچ کشورى حاضر به زير پا گذاشتن منافع ملى کشور نيستيم.
وى افزود: ايران براى روابط دوستانه خود با همه کشورهاى جهان چارچوب خاصى قائل است که اين مواضع در رابطه با دولت آمريکا نيز صادق است.
سخنگوى وزارت امور خارجه تاکيد کرد: همه کشورهاى جهان نيز به اين نکته رسيده‌اند که براى همکارى با ايران بايد به حقوق اساسى اين کشور احترام بگذارند.
وى تاکيد کرد: ما حق ملت ايران را براساس معاهدات بين‌المللى با جديت دنبال خواهيم کرد.

عضو ثابت تیم هسته ای ایران استعفا داد

دکتر محمد سعیدی معاون برنامه ریزی، بین الملل و امور مجلس سازمان انرژی اتمی از سمت خود استعفا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته با استعفای سعیدی موافقت کرد.

سعیدی در 5 سال گذشته عضو ثابت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بود .

  

اخبار قبلی

استقبال آمریکا از میانجیگری ترکیه میان غرب و ایران
صادرات مشکوک زيمنس به ايران!
روسیه مقصر شروع جنگ در عراق
انتقاد سارکوزی از تصمیم سوئیس
خاتمی: برای ستمی که به جمهوری اسلامی می‌شود غصه می‌‌خورم
فرانسه خواستار تحريم‌هاى شديدتر عليه ايران شد
پیگیری پرونده چهار دیپلمات در دستگاه دیپلماسی
اعلام راهبرد جدید آمریکا در افغانستان توسط اوباما
سفر پنهانی برای پرونده هسته‌ای ایران
احمدی نژاد: توانایی تولید سوخت را داریم ولی آن را می خریم
واکنش سخنگوى وزارت امور خارجه به اظهارات امير امارات
ارمنستان توسط آذربایجان تهديد شد
جلالی: نمی‌توانيم به غرب اعتماد کنيم
تاسيسات هسته‌اى فردو پيام سياسى روشنى است
چین هم ایران را به اوباما فروخت!
اظهار نظر روسها غیر عادی است
امریکا و روسیه، ناراضی از عدم پاسخگویی ایران
اوباما رفتار کره شمالى را خصمانه خواند
زاویه دستگاه دیپلماسی از آرمانهای انقلاب
مهمانپرست، سخنگوی جدید وزارت خارجه


نظر شما :