شاکری: معترضين به انتخابات عددى نيستند

۱۷ آبان ۱۳۸۸ | ۲۰:۳۲ کد : ۶۲۰۲ سرخط اخبار
عضو شوراى مرکزى جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامى معتقد است: کسانى که در انتخابات ترديد مى‌کنند عددى نيستند که بخواهيم ادعاهاى آنها را شکاف تلقى کنيم
شاکری: معترضين به انتخابات عددى نيستند

عضو شوراى مرکزى جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامى معتقد است: کسانى که در انتخابات ترديد مى‌کنند عددى نيستند که بخواهيم ادعاهاى آنها را شکاف تلقى کنيم.
به گزارش ایلنا مجتبى شاکرى در تحليل خود از ديدارهاى اخير با مراجع و ابراز نگرانى از وضعيت اقتصادى جامعه و لزوم بازگشت کشور به وضعيت عادى پس از حوادث انتخابات اظهار داشت : پس از انتخابات وقايعى رخ داد و به طور طبيعى اگر بنا است اين مسائل در داخل کشور حل شود بايد در داخل سازکار نظام و بر اساس قانون اساسى حل و فصل شود.
وى ادامه داد : پس از انتخابات عده‌اى به نتايج انتخابات معترض بودند ، براى آنها وقت تعيين شد تا بر اساس سازکار قانونى به شکايت آنها رسيدگى شود ولى اين افراد تمرد کردند و نخواستند که مشکلاتشان در چهارچوب قانون حل و فصل شود.
عضو ارشد جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامى با تاکيد بر اينکه تاکيد مراجع هم همواره بر قانون گرائى بوده است،خاطر نشان کرد : بر اين اساس مراجع عظام بر رعايت قانون تاکيد دارند و اگر در مورد مسائل اقتصادى هم تذکرى مى‌دهند به اين خاطر است که در قانون اساسى ما اقتصادى پيش بينى شده است که در سايه آن مردم در رفاه باشند .
عضو شوراى مرکزى جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامى در بخش ديگرى از سخنان خود به مباحث مطرح شده در مورد وجود شکاف اجتماعى اشاره کرد و با رد وجود اين مشکل خاطر نشان کرد : در اين جهت مشکلى وجود ندارد، عده‌ اندکى ادعاهائى دارند که نمى‌توانند ثابت کنند و بر حرف خلاف قانون خود پاى مى‌فشارند و اين افراد تعدادى از نخبگان هستند.
وى با تاکيد بر اينکه جامعه امروز رئيس جمهور دارد و حتى آقاى هاشمى به عنوان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز به آقاى احمدى نژاد نامه نوشته و از وى خواسته است که به عنوان رئيس جمهور در جلسات مجمع تشخيص مصلحت نظام شرکت کند، گفت : معتقدم آن طرف قضيه يعنى کسانى که در انتخابات ترديد مى‌کنند عددى نيستند که بخواهيم ادعاهاى آنها را شکاف تلقى کنيم.
شاکرى در پايان تاکيد : در راهپيمائى روز 13 آبان به ادعاى خود معترضين تنها توانستند 5000 نفر را جمع کنند که اين به معناى وجود شکاف نيست و ديديم که در مقابل ميليون‌ها نفر در اين راهپيمائى شرکت کردند و تعبير شکاف خلاف منطق مى‌باشد .

کردان:خاتمی براندازی دور دوم را تمرین می کند!

علی کردان گفت: خاتمی در براندازی دور اول باخت و در حال حاضر، براندازی دور دوم را تمرین می کند.

 کردان در گفتگو با ایرنا در پاسخ به سوالی مبنی براینکه میانداران و صحنه گردانان فتنه پس از انتخابات چه کسانی بودند، گفت : آقای خاتمی صحنه گردان و پشت پرده این حوادث بود

کردان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که زیرسوال برندگان انتخابات را مجرم خواندند، آیا قوه قضائیه نباید با این افراد برخورد کند، خاطرنشان کرد: پرونده های قضائی پرونده هایی نیستند که بتوان بدون وقوف بر پرونده اظهار نظر کرد. برای اظهار نظر در پرونده قضائی باید کاملا به مفاد پرونده مسلط شد. سوالی که برای من مطرح است، اینکه در دوره آقای هاشمی شاهرودی همین پرونده ها با همین خصوصیات با تاکید بر قانون و مجازات فتنه گران، پخش می شد و مردم در جریان قرار می گرفتند، با انتصاب آقای لاریجانی، وی با استناد به قانون و با تاکید بر اینکه با دانه درشت ها برخورد شود، قانون را سرلوحه اجرای عدالت خواندند و گفتند در این راه از چیزی فروگذار نخواهم کرد اما با این وجود مسیر تغییر کرد. باا ین حال، باید مشخص شود آیا رفتار دوران آقای هاشمی شاهرودی قانونی بود یا رفتاری که دردوره آقای لاریجانی صورت می گیرد؟

کردان به اقدامات جریان فتنه پس از نمازجمعه تاریخی رهبر معظم انقلاب اشاره و تاکید کرد: بعد از نمازجمعه رهبر انقلاب، بخش اعظمی از کسانی که به موسوی رای داده و صالح و متدین بودند، در این مقطع از وی فاصله گرفتند.  وی درخصوص اقدامات فتنه گران در راهپیمایی روز قدس خاطرنشان کرد: موسوی با همه تبلیغاتی که برای روز قدس کرد، جمعیتی که آورد کم تر از جمعیت شهرهای با جمعیت درجه پنج و شش ما بود

تحویل ندادن s300 به ضرر روس هاست

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سوالى که به عدم تحويل سيستم پدافندS300 به ايران اشاره داشت، گفت: ماجراى S300 ماجراى کهنه‌اى است که فصل جديدى از بدخلقى‌هاى روس‌ها در قبال ايران را رقم مى‌زند. اين موضوع با توجه به همکارى‌هاى زياد دو کشور به ضرر روس‌هاست و اگر مذاکرات ما در اين زمينه به جايى نرسد و آنها به تعهداتشان در قبال ايران عمل نکنند. نقطه منفى‌اى در روابط ميان دو کشور بروز خواهد يافت.
به گزارش خبرنگار ایلنا، علاء‌الدین بروجردی در جمع خبرنگاران درباره مسائل هسته اى ايران‏، با تاکید بر اینکه شورای عالی امنیت ملی، تصمیم‌گیر نهایی درباره چگونگی تامین سوخت راکتور اتمی تهران است، گفت: پس از مذاکرات سلطانیه، چگونگی تامین این سوخت، مشخص می‌شود.
وى افزود: از آنجا که شورای عالی امنیت ملی، تصمیم گیرنده نهایی در این زمینه است، این تصمیم در راستای منافع ملی خواهد بود و خدشه‌ای به آن وارد نخواهد شد.
بروجردى با بیان اینکه تامین سوخت راکتور تهران که از بعد انسانی و پزشکی بسیار برای ما مهم است، افزود: گزینه اول ما خرید اورانیوم غنی سازی شده 20 درصد است، اما اگر نتوانستیم این اورانیوم را خریداری کنیم، می‌توانیم مبادله محدود را انجام دهیم، البته مشروط بر اینکه اورانیوم 20 درصد را مبتلا دریافت کرده باشیم.
بروجردی همچنین درواکنش به سخنان اخیر البرادعی درباره سایت فوردو، گفت: سخنان وی در ماده اینکه "فوردو" در چارچوب NPT فعالیت می کند نشان دهنده آن است که فعالیت ما در قالب مقررات آژانس است و تبلیغات فرانسه، آمریکا و کشورهای غربی در این زمینه یک کار سیاسی بوده است.

 یا خرید سوخت یا معاوضه در داخل ایران

به گزارش فارس، کاظم جلالى سخنگوى کميسيون امنيت ملى و سياست خارجى مجلس شوراى اسلامى که در حاشيه جلسه علنى امروز (يکشنبه) مجلس با خبرنگاران پارلمانى گفتگو مى‌کرد، اظهار داشت: براى تأمين سوخت رآکتور تهران يا بايد سوخت خريد يا اگر بنا شد غنى سازى حدود 20 درصد که مورد نياز سوخت نيروگاه است براساس معاوضه يا مبادله باشد اين معاوضه بايد در حداقل ممکن و با تضمين‌هاى لازم در داخل ايران صورت گيرد.
وى در خصوص اظهارات البرادعى در خصوص "فردو " ابراز داشت: اظهارات البرادعى نشان داد که مطالبى که از سوى برخى کشورها عليه جمهورى اسلامى مطرح مى‌شود جنگ روانى است.
وی خاطر نشان کرد: صحبت‌هاى البرادعى بيانگر اين است که عملکرد جمهورى اسلامى سالم و بر اساس قواعد و موازين بين المللى است.

 گفت و گو درباره ایران، مهمترین هدف کلینتون

ایلنا- گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌اى ايران مهم‌ترين محور سفر وزير خارجه آمريکا به اروپا و آسيا است.
به گزارش ايلنا به نقل از آسوشيتدپرس، «هيلارى کلينتون» براى شرکت در مراسم بيستمين سالگرد فروپاشى ديوار برلين به آلمان سفر مى‌کند ولى پشت پرده اين سفر، گفت‌وگو درباره ايران قرار دارد.
وى در جريان سفر خود در مراسمى که «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان، «ديمترى مدودف»، رئيس‌جمهورى روسيه، «نيکلا سارکوزى»، رئيس‌جمهورى فرانسه و «گوردون براون»، نخست‌وزير انگليس در آن حضور دارند، شرکت خواهد کرد.
مقام‌هاى آمريکايى اعلام کرده‌اند که مذاکره درباره ايران مهم‌ترين محور گفت‌وگو با مقام‌هاى بلندپايه اين کشورها که تمامى آنها در مذاکرات هسته‌اى تهران مشارکت دارند، خواهد بود.
کلينتون بعد از برلين عازم سنگاپور مى‌شود تا چهارشنبه آينده در نشست وزراى خارجه آسياـ پاسيفيک شرکت کند.
وى پنجشنبه براى توقفى کوتاه به فيليپن سفر مى‌کند و مجددا به سنگاپور برمى‌گردد و ادامه سفر آسيايى خود را با همراهى «باراک اوباما»، رئيس‌جمهورى آمريکا پى خواهد گرفت.  

 
تاکید لاریجانی بر تسریع روند محاکمه متهمان حوادث اخیر


به گزارش خبرگزارى فارس به نقل از روابط عمومى قوه قضائيه، آيت‌الله صادق لاريجانى رئيس قوه قضائيه در جلسه امروز مسئولان عالى قضايى با تاکيد بر رسيدگى دقيق به پرونده متهمان حوادث اخير پس از انتخابات، خواستار تسريع در محاکمات شد.
وى در ادامه همچنين به ضرورت اجراى دقيق قانون و اطلاع‌رسانى نسبت به نتيجه رسيدگى قضايى محاکمه‌ها تاکيد کرد.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به عملکرد کميته 3 نفره رسيدگى به حوادث و اغتشاشات بعد از انتخابات تصريح کرد: فلسفه تشکيل کميته 3 نفره رسيدگى دقيق و تشخيص صحيح و قانونى در خصوص حوادث پس از انتخابات و نحوه برخورد دستگاه قضايى با اين جريانات است.

اخبار قبلی

روسها هم ایران را تهدید می کنند!
امیر قطر، فردا در تهران
128نماینده، شاکی از میرحسین
ايران «پاسخى پيش‌برنده» به پيشنهاد آژانس بدهد
برای تامین سوخت نباید امتیاز بدهیم
دولتی ها روایتگر مستند هسته ای بودند
انتقاد شديد از هتک حيثيت موسوى و کروبى
توقیف‌کشتی‌ایرانی به اتهامحملسلاح ‌‌برایشیعیانیمن

 
11 ايرانى در پاکستان دستگير شدند
برای 30 کیلو سوخت نباید همه اورانیوم غنی شده را بدهیم
باهنر: رهبرى مخالف مذاکره با آمريکاست
فرصت 2 روزه ایران برای واکنش به پیش نویس
آزادی مطبوعات در ایران:رتبه سوم از آخر
کسری بودجه 14 میلیارد دلاری دولت
انتخابات افغانستان به دور دوم کشیده شد
هاشمی رفسنجانی سردار فداکار جمهوری اسلامی است
انبارلويى: وابستگى موسوى،خاتمى و کروبى به بيگانگان و منافقين محرز است
نبوی: حاميان موسوی پايبند جمهوری اسلامی اند
کلينتون براى گفت‌وگو درباره ايران به روسيه مىرود
کلینتون: تا ابد منتظر ایران نمی مانیم
تقلب گسترده‌اى در انتخابات افغانستان روى داد

 


نظر شما :