پچپچه‌ها/ اتهام همدستی ماموران مرزی ایران با قاچاقچیان/ به مذاکره با غرب مشکوکیم

۲۳ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۸:۲۷ کد : ۵۶۸۵ اخبار اصلی
در این بخش: دیدار نوه امام با فرزند شهید بهشتی، پيام‌هاى تبريک برونئی و لسوتو به احمدى‌نژاد، حق داريم به مذاکره با 1+5 و امريکا مشکوک باشيم، پلمب یک مرکز فتنه و کشف تعدادی نوار و ریسیور، پلیس مرزی ایران با قاچاقچیان همدست است!
پچپچه‌ها/ اتهام همدستی ماموران مرزی ایران با قاچاقچیان/ به مذاکره با غرب مشکوکیم

دیدار نوه امام با فرزند شهید بهشتی

علیرضا بهشتی مشاور ارشد میرحسین موسوی و استاد دانشگاه تربیت مدرس بعد از پنج روز بازداشت به خانه بازگشت و سیدحسن خمینی در همان ساعات اولیه آزادی به دیدار وی رفت.

بهشتی که مسئول کمیته پیگیری امور بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات در ستاد موسوی بود، همزمان با محسن الویری دستگیر شده بود ولی الویری همچنان در بازداشت به سر می برد.

در جریان ملاقات نوه حضرت امام با فرزند شهید بهشتی جمعی از اعضای بیت امام(ره) نیز در منزل علیرضا بهشتی حاضر شدند.

گفته می شود تلاش های بیت امام در آزادی بهشتی تاثیرگذار بوده است.

پيام‌هاى تبريک برونئی و لسوتو به احمدى‌نژاد

موج تبریک ها و شادباش های مقام های اول کشورهای مختلف جهان به محمود احمدی نژاد نشان دهنده وسعت تعامل ایران با دنیا و نیز خوشحالی آن مقام ها از حضور دوباره احمدی نژاد در مقام ریاست جمهوری است.

چهار کشور تازه ای که به جمع تبریک گویان ریاست جمهوری ایران پیوسته اند عبارت اند از زنگبار، موريتانى، برونئى و لسوتو.

موریتانی در شمال غربی آفریقا، برونئی در جزیره بورنئو در جنوب شرقی آسیا و زنگبار و لسوتو در آفریقا واقع است.

حق داريم به مذاکره با 1+5 و امريکا مشکوک باشيم

حشمت الله فلاحت پیشه نماينده مجلس در گفتگو با ایسنا ضمن تاکید بر سیاسی بودن بحث گروه 1+5 درباره ایران و مذاکره پذیر نبودن موضوع هسته ای، تمایل غرب را به گفتگو با تهران ظن برانگیز خوانده است.

فلاحت پیشه گفته است: در عرصه بين‌الملل دو نوع مذاکره وجود دارد، مذاکره‌اى که از ابتدا مشخص است طرفين اختلافات اساسى با هم دارند و اساسا به نتيجه‌اى نخواهند رسيد. دوم مذاکره‌اى است که نشان مى‌دهد طرفين به دنبال اختلاف‌افکنى نيستند. معتقدم در دستور کار 1+5 براى مذاکره با ايران بايد رفع اختلافات مدنظر باشد و در اين صورت ما از آن استقبال مى‌کنيم اما اگر هدف آنها همچنان قراردادن ايران در جايگاه متهم باشد مذاکره به جايى نمى‌انجامد.

وى ادامه داده است: سابقه تاريخى و لحن مقامات 1+5 و به ويژه امريکا نشان مى‌دهد آنها راهکار اول را در پيش گرفته‌اند و هدف‌شان اين است که از اعتبار تبليغاتى گفت‌وگو با ايران به ويژه امريکا استفاده کنند و از سويى فازهاى تحريمى و تنبيهى را عليه ايران باز نگه دارند. در اين شرايط ما حق داريم به بحث مذاکره با 1+5 و نيز به طور مستقيم با امريکا مشکوک باشيم.

پلمب یک مرکز فتنه و کشف تعدادی نوار و ریسیور

وزارت اطلاعات یک مرکز غیر قانونی وابسته به انگلیس را که در راستای برهم زدن امنیت جامعه و وحدت بین شیعه و سنی در جنوب کشور با هدف به راه انداختن تنش قومی مذهبی اقدام به تهیه، تکثیر و توزیع محصولات فتنه برانگیز می کرد شناسایی، پلمب و مسئول آن را دستگیر کرد.

گفته اند مسئول این مرکز غیر مجاز ضمن برقراری ارتباط با برخی از شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و تحت حمایت مالی انگلیس اقدام به تهیه، تولید و مونتاژ فیلم های سخنرانی عناصر معاند داخل و خارج کشور نموده و به صورت لوح فشرده، نوار ویدئویی، کتاب و جزوه در سطح گسترده توزیع می کرده است.

افراد دستگیر شده به داشتن گرایش انحرافی خود اعتراف کرده و در بازرسی از محل کار و منزل متهم تعدادی رایانه، دوربین فیلم برداری، ریسیور، دستگاه تکثیر و چندین هزار نوار کاست، ویدئو، سی دی و جزوات اختلاف برانگیز کشف و ضبط شده است.

پلیس مرزی ایران با قاچاقچیان همدست است!

مسئولان افغان می گویند که بیشتر مواد مخدر افغانستان از طریق مرزهای غربی به ایران قاچاق می شود و قاچاقچیان هم علاوه بر فروش مواد مخدر در بازارهای ایران، مواد را از این مسیر به کشورهای اروپایی انتقال می دهند.

پایگاه اطلاع رسانی افغانستان در گزارشی به نقل از برخی نمایندگان مردم و کارشناسان مدعی شده است که نیروهای انتظامی ایران نه تنها با وجود امکاناتی که دارند از ورود مواد مخدر به کشورشان جلوگیری نمی کنند بلکه خود در قاچاق دست دارند.

این گزارش می نویسد: پلیس افغانستان به دلیل نوپا بودن و مشکلات نمی تواند جلوی قاچاق مواد مخدر را بگیرد اما پلیس ایران با وجود تجهیزات خوب، جلو قاچاق مواد مخدر را نمی گیرد... پلیس مرزی ایران خود در قاچاق مواد مخدر دست دارد زیرا اگر دست نداشته باشند می توانند مانع شود.

خدای نظر سرمچار نماینده مردم نیمروز گفته است: قاچاق مواد مخدر به بسیار سادگی به کشور ایران صورت می گیرد. دلیل افزایش قاچاق مواد مخدر به کشور ایران ضعف پلیس هر دو کشور است زیرا اکثریت آنها با قاچاقچیان مواد مخدر دست دارند.

غلام جیلانی دقیق رییس مبارزه با مواد مخدر ولایت هرات هم به آژانس خبری روز گفته است: ولایت هرات به ارتباط همسرحد (هم مرز) بودنش با کشور ایران به بزرگترین مرکز ترافیک مواد مخدر مبدل شده است. مواد مخدر از هرات به کشور ایران و از آنجا به ترکیه انتقال می یابد.

این در حالی است که مسئولان سفارت ایران در کابل دست داشتن پلیس آن کشور را در قاچاق مواد مخدر رد می کنند.


نظر شما :