ارتش فرانسه مخالف حمله نظامى به ايران است

۲۳ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۵:۲۶ کد : ۵۶۸۴ اخبار اصلی
رئیس ستاد ارتش فرانسه اعلام کرد، پاریس با هر گونه حمله نظامی به ایران برای مهار هسته‌ای این کشور مخالف است.
ارتش فرانسه مخالف حمله نظامى به ايران است

 دیپلماسی ایرانی: رئیس ستاد ارتش فرانسه اعلام کرد، پاریس با هر گونه حمله نظامی به ایران برای مهار هسته‌ای این کشور مخالف است.

ژنرال جین لوئیس جورجلین رئیس ستاد ارتش فرانسه که در واشنگتن به سر می‌برد، گفت: «من بر این اعتقادم که هر گونه گزینه نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای ایران می‌تواند عواقب بسیار وخیمی در بر داشته باشد.»

ژنرال جورجلین همچنین گفت: «تمام اعضای ناتو همین نظر را دارند و معتقدند حمله نظامی به ایران می‌تواند تمام منطقه را وارد آتش خاموش نشدنی بکند. شلیک حتی یک موشک به ایران نه تنها هیچ چیز را عوض نمی‌کند بلکه عواقب بسیار سختی در پیش خواهد داشت. حتی اگر یک شلیک بی هدف صورت گیرد یعنی این که فاجعه هولناکی به وجود خواهد آمد.»

وی سپس نتیجه گرفت، بنابر این من فکر نمی‌کنم که در این مرحله گزینه نظامی علیه ایران راه حلی مناسب و قابل دوامی باشد.»

جورجلین همچنین از نظرات دولت فرانسه خبر داد و گفت: «نیکولا سارکوزی خواستار فشار اقتصادی و سیاسی بر جمهوری اسلامی ایران برای توقف فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است و اعتقاد دارد در حال حاضر گزینه نظامی بدترین گزینه پیش رو است.»

این در حالی است که مقامات اسرائیلی به دنبال تحریک افکار جهانی برای انتخاب گزینه نظامی علیه ایران هستند. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر تندروی اسرائیلی با همین هدف سفری را به روسیه انجام داد که ظاهرا با وجود این که سری بود چندان موفقیت آمیز از کار در نیامده است.   


( ۱ )

نظر شما :