ايران در صدر کاربران اينترنتى خاورميانه

۱۶ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۵:۳۵ کد : ۵۶۰۹ اخبار اصلی
ایران در سال 2008 بیشترین شمار کاربران اینترنت را به خود اختصاص داد به گونه‌ای که بر اساس آمار ثبت شده تا پایان این سال 1/41 میلیون نفر در این کشور کاربر اینترنتی بوده‌اند.
ايران در صدر کاربران اينترنتى خاورميانه

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ها ایران و امارات متحده عربی بیشترین کاربران اینترنت را در خاورمیانه و شمال آفریقا دارند.

به گزارش خبرگزاری اماراتی ای‌ام‌ای اینفو، از هر یک‌صد نفر در ایران 57 نفر از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم برای امارات 4/56 است.

به گزارش مرکز تحقیقات بازار ایورومونیتور، ایران در سال 2008 بیشترین شمار کاربران اینترنت را به خود اختصاص داد به گونه‌ای که بر اساس آمار ثبت شده تا پایان این سال 1/41 میلیون نفر در این کشور کاربر اینترنتی بوده‌اند. این رقم برای مصر 6/12 میلیون نفر بود که در مقایسه با ایران می‌بینیم که شمار کاربران اینترنتی ایران با مصر به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. به گونه‌ای که میزان کاربران اینترنتی ایران بیش از سه برابر مصر بوده است.

بدین ترتیب ایران در صدر کشورهای استفاده کننده اینترنت در خاورمیانه و شمال افریقا قرار دارد و پس از آن با فاصله‌ای کمتر از لحاظ درصد استفاده کاربران، امارات متحده عربی قرار گرفته است.

در سال 2008 نزدیک به 5/85 میلیون نفر در خاورمیانه کاربر اینترنتی بوده‌اند که کمی کمتر از نیمی از آنها ایرانی بوده‌اند. این رقم شامل 2/5 درصد کاربران اینترنت در جهان محسوب می‌شود.

به نظر می‌رسد پس از سال 2009 شمار کاربران اینترنتی در ایران بیش از سال گذشته افزایش یافته باشد. اینترنت در طول انتخابات و حوادث پس از آن نقش مستقیم ایفا کرد و به بسیاری کاربران این امکان را داد که در فضای مجازی از قید بسیاری از محدودیت‌ها خلاص شوند.


نظر شما :