قذافى: سوئيس بايد تجزيه شود

۱۵ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۰:۲۲ کد : ۵۵۹۷ اخبار اصلی
معمر قذافى براى بار سوم ظرف ۱۰ روز گذشته باز هم خبرساز شد. وى اين بار خواهان تجزيه سوئيس شده است.
قذافى: سوئيس بايد تجزيه شود

گویا معمر قذافی تصمیم گرفته هر روز خبرساز شود. وی که دیگر دوران کهولت سن خود را سپری می‌کند، همچنان به جنجال سازی و خبرسازی علاقه‌مند است. قذافی که هفته پیش با برگزاری بزرگترین جشن دنیا خود را بر سر زبان‌ها انداخت و قبل از آن هم با استقبال گرم از عامل حادثه تروریستی لاکربی برای چند روز اسم خود را بر سر زبان‌ها انداخته بود، اکنون بار دیگر با اظهار نطر درباره دشمن جدیدش سوئیس باز هم خبرساز شد.

به گزارش پرس‌تی‌وی تلویزیون سوئیس اعلام کرد که معمر قذافی رهبر لیبی رسما از اجلاس عمومی سازمان ملل خواسته تا سوئیس را تجزیه کند.

دولت لیبی برای آزادی بازرگانان سوئیسی وثیقه چند صد هزار دلاری تعیین کرده است.

قذافی پیش از این در تابستان گذشته و در جریان مشارکت خود در اجلاس گروه هشت در ایتالیا نیز این خواسته را مطرح کرده بود.

کریستا مارکفالدر معاون کمیته سیاست خارجی مجلس سوئیس گفت که قذافی در خواسته خود از سازمان ملل گفته که سوئیس باید تجزیه شده و قسمت‌های مختلف آن بین کشورهای مجاورش تقسیم شود.

در همین حال روزنامه سوئیسی تاگز انتسایگر نوشت، دولت لیبی وثیقه‌ای چند صد هزار دلاری را برای آزادی دو بازرگان سوئیسی تعیین کرده که از یک سال قبل تاکنون در لیبی زندانی هستند. این دو بازرگان از طرف دولت لیبی متهم شده‌اند که قوانین اخذ روادید لیبی را زیر پا گذاشته‌اند.

معمر قذافی قرار است تا چندی دیگر برای مشارکت در اجلاس عمومی سازمان ملل به نیویورک برود. وی که معمولا در هیچ هتلی اقامت نکرده و چادری عربی در خیابان‌های مقصد برپا می‌کند، این بار با مخالفت شدید ساکنان منطقه منهتن نیویورک مواجه شده و باراک اوباما رئیس ‌جمهوری امریکا شخصا با او مذاکره کرده تا قذافی را از تصمیم برای برپا کردن چادر در خیابان‌های نیویورک منصرف کند.


( ۱ )

نظر شما :