تفسير وارونه اسرائيل از جنجال کشتى ضبط‌شده در امارات

۱۲ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۲:۰۲ کد : ۵۵۸۳ اخبار اصلی
خبرگزاری ملی اسرائیل با وارونه کردن برداشتش از این خبر این گونه نوشت که برای نخستین بار دولت امارات متحده عربی حرکتی مطابق با تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی انجام داد.
تفسير وارونه اسرائيل از جنجال کشتى ضبط‌شده در امارات

امارات متحده عربی به تازگی کشتی‌ای را متوقف کرد که گفته می‌شد، سلاح‌های ساخت کره‌ شمالی را از طریق بندر جبل علی در دبی به ایران منتقل می‌کرده است.

مقامات ایرانی تا کنون واکنش خاصی در برابر این رفتار امارات متحده عربی نداده و واکنشی نیز مبنی بر رد این خبر از خود نشان نداده‌اند. البته رسانه‌های داخلی خبرهایی منتشر کردند مبنی بر این که مشکل پیش‌آمده میان ایران و امارات بر سر این موضوع حل و فصل شده است.

اما بیش از ایران این رسانه‌های غربی بودند که به پوشش این خبر پرداختند. البته غالب رسانه‌های غربی نیز تنها تلاش کردند خبر در این زمینه مخابره کنند و واکنش مقامات مختلف را در این زمینه بازتاب دهند. در برخی موارد تحلیل‌های کوتاهی نیز ارائه دادند.

در این میان رسانه‌های عربی حتی این موضوع را زیاد بازتاب ندادند و حتی شبکه العربیه که نخستین شبکه‌ عربی بود که این خبر را اعلام کرد، فقط در روز نخست مخابره خبر به آن پرداخت و در روزهای بعد دیگر پیگیر این خبر نشد.

در این میان رسانه‌های اسرائیلی اما با نگرانی خاصی این موضوع را پیگیری کردند. خبرگزاری ملی اسرائیل با وارونه کردن برداشتش از این خبر این گونه نوشت که برای نخستین بار دولت امارات متحده عربی حرکتی مطابق با تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی انجام داد.

این خبرگزاری اسرائیلی از این خبر این گونه برداشت کرده که دولت امارات این حرکت را علیه کره شمالی انجام داده است نه علیه ایران.

البته خبرگزاری ملی اسرائیل در ادامه در شیطنت علیه ایران کوتاهی نکرده است. این خبرگزاری در ادامه گزارش خود مدعی می‌شود، این حرکت امارات متحده عربی به عنوان یک کشور اسلامی در حقیقت تلاشی برای جلوگیری از رسیدن جمهوری اسلامی ایران به تکنولوژی تولید سلاح هسته‌ای بوده است.

خبرگزاری اسرائیل همچنین بدون ارائه دلیل خاصی در ادامه ادعاهای خود می‌نویسد، دو کشور ایران و کره شمالی با وجود این که طی دو سال اخیر روابطش با یکدیگر تیره شده اما همچنان دو طرف به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای هستند.

این خبرگزاری در ادامه خواستار برخورد شدید‌تر سازمان ملل متحد با کره شمالی بر سر صادرات مخفیانه اسلحه شده است.

به ادعای این خبرگزاری سلاح‌هایی که این کشتی قصد انتقال آن را داشته در چارچوب صادرات اسلحه از کره شمالی به 10 کشور جهان تعریف شده است که یکی از آنها ایران بوده و بنا بوده به دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برسد.


نظر شما :