پچپچه‌ها/ بعد از تاسیسات هسته‌ای، بازرسی از شهاب 3 / ماجرای بهشت زهرا به نبش قبر نمی‌کشد

۰۹ شهریور ۱۳۸۸ | ۰۱:۳۲ کد : ۵۵۳۹ اخبار اصلی
در این بخش: خرید شرکت مخابرات توسط سپاه پاسداران، بعد از تاسیسات هسته ای حالا نوبت بازرسی از مکانیزم شهاب 3 است، تشکیل هيات نظارت بر رسيدگى به حوادث اخير در قوه قضاییه، فکر نمی کنم بررسی قطعه‌ 302 بهشت‌ زهرا به نبش قبر بینجامد.
پچپچه‌ها/ بعد از تاسیسات هسته‌ای، بازرسی از شهاب 3 / ماجرای بهشت زهرا به نبش قبر نمی‌کشد

خرید شرکت مخابرات توسط سپاه پاسداران

سلام نیوز نوشته است، بنیاد تعاون سپاه پاسداران در بزرگ‌ ترین معامله تاریخ بورس کشور - که 18 شهریور برگزار می شود - قصد دارد با تشکیل کنسرسیومی سهام 50+1 درصدی مخابرات ایران را خریداری کند.

حسین باستانی - روزنامه نگار - در این باره گفته است: اگر این کار انجام شود و سپاه پاسداران به سهامدار اصلی یا بزرگ ترین سهامدار این شرکت تبدیل شود کمر صنعت مخابرات ایران شکسته خواهد شد چرا که سپاه و شرکت های وابسته به آن هم اکنون مشمول تحریم های بین المللی هستند که در ارتباط با پرونده هسته ای ایران علیه این کشور اعمال می شود.

خرید تجهیزات و شرکت در مزایده های بین المللی از دیگر ممنوعیت های سپاه خواهد بود؛ مگر آنکه این اقدام ها نه با عنوان سپاه که با نامی دیگر صورت بگیرد.

بعد از تاسیسات هسته ای حالا نوبت بازرسی از مکانیزم شهاب 3 است

سایت تابناک در گزارشی انتقادی درباره تازه ترین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی علیه ایران، ضمن انتقاد از ذوق زدگی برخی مسئولان کشور بعد از انتشار گزارش، نوشته است: "علی رغم ابراز رضایت نسبی آقای سلطانیه نماینده کشورمان در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی هسته ای در مورد مثبت بودن گزارش آقای البرادعی و انتقاد جزیی از بخش هایی از این گزارش، باید عنوان کرد که این گزارش نه تنها مثبت نبوده بلکه به حاکمیت ملی ایران نیز خدشه وارد کرده است. و پا را فراتر از موافقتنامه های ان پی تی و چهار سند همکاری که ایران با آژانس به امضا رسانده است می برد."

به نوشته این سایت، مهم ترین بخش گزارش دخالت آژانس در شئونات حاکمیتی دولت ایران است، جایی که خواستار گفتگوی ایران با آژانس درباره مهندسی و نحوه طراحی موشک شهاب 3 برای اطمینان از عدم ارتباط آن با برنامه های هسته ای شده است. در واقع اینکه این نوع دخالت آژانس در کدام معاهده و توافق نامه با ایران ذکر گردیده که آژانس خواهان داشتن این اختیارات است، مشخص نیست.

علاوه بر این، محمد البرادعی در گزارش خود تاکید دارد که ایران بیش از یک سال است پاسخی به سوالات موجود درباره "ابعاد احتمالی نظامی" برنامه هسته ای خود نداده و در مجموع همکاری لازم را نداشته است ضمن آنکه تلاش کرده است موضوع را به آزمایش های موشکی ایران ـ بیش از پیش ـ تسری دهد.

نکته دیگر در گزارش البرادعی مربوط به سوالاتی است در زمینه سفر یک "تبعه خارجی" به ایران که دارای دانش تسلیحات اتمی بوده و می افزاید این سفر توسط آژانس تایید شده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی مایل است مقام های ایران توضیحات بیشتری درباره سفر کارشناس یاد شده به این کشور بدهند.

تشکیل هيات نظارت بر رسيدگى به حوادث اخير در قوه قضاییه

آيت الله صادق لاريجانى طى حکمى، رییسی معاون اول قوه قضایيه، محسنی اژه ای دادستان کل کشور و خلفی ریيس حوزه رياست قوه قضائيه را به عنوان اعضاى هيات نظارت بر رسيدگى به پرونده‌هاى مربوط به حوادث و اغتشاشات اخير منصوب کرد.

در متن حکم آمده است: نظر به ضرورت رسيدگى عادلانه، قاطع و سريع به پرونده‌هاى متشکله مربوط به حوادث اخير و اغتشاشات پس از حماسه ملى انتخابات رياست جمهورى و کوى دانشگاه و بازداشتگاه کهريزک و لزوم پيگيرى مستمر و نظارت بر روند دادرسى و شناسايى عوامل و مسببان اصلى و برخورد قانونى و قاطع با متخلفين در هر رتبه و هر جايگاهى که باشند، مقرر مى‌دارد بر کليه مراحل رسيدگى اعم از تحقيقات دادسرايى و محاکمات دادگاهى، ضمن رعايت کليه ضوابط قانونى و حقوق متهمين، نظارت مستمر به عمل آيد و مراتبط را به اينجانب گزارش نماييد.

فکر نمی کنم بررسی قطعه‌ 302 بهشت‌ زهرا به نبش قبر بینجامد

حميدرضا کاتوزيان عضو کميته‌ ويژه مجلس در بررسى حوادث پس از انتخابات در گفتگو با ایسنا، از بازدید خود از قطعه‌ 302 بهشت‌ زهرا سخن گفته و البته جز تایید آنچه پیشتر در قالب تصویر منتشر شده بود، چیزی نگفته است.

کاتوزیان می گوید: اين موضوع که افرادى در بهشت ‌زهرا دفن شده و روى محل دفن آنها شماره دفن به جاى نام آن‌ها حک شده، صحت دارد اما مسئوليت بررسى در اين رابطه متوجه شهردارى يا سازمان بهشت‌زهرا نيست بلکه بايد براى مشخص شدن دقيق‌تر اين مطلب از سوى پزشکى قانونى استعلام شود که در اين رابطه با مسئولان مربوطه در مجلس صحبت کردم تا مکاتباتى با پزشکى قانونى در اين رابطه انجام شود و تکليف اين ماجرا نيز روشن شود.

وی می افزاید: در بازديد از قطعه 302 بهشت زهرا اين موضوع مشخص شد که در اين قطعه تعدادى از افرادى که به هر صورت در حوادثى فوت مى‌کنند و هويت آنها نامشخص است، پس از مدتى که در پزشکى قانونى اين اجساد مى‌ماند و بستگان آنها مشخص نمى‌شود به اين قطعه از بهشت‌ زهرا منتقل شده و در اينجا دفن مى‌شوند.

عضو کميته‌ ويژه مجلس براى بررسى حوادث پس از انتخابات عنوان می کند: بنده فکر نمى‌کنم که بررسى اين موضوع به نبش قبر کشيده شود چرا که پزشکى قانونى به راحتى مى‌تواند شفاف‌سازى لازم را در اين مورد انجام دهد.


نظر شما :