پچپچه‌ها/ از وزیر پیشنهادی علوم تا طرح امنیت اجتماعى در محدوده دانشگاه

۰۷ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۳:۱۰ کد : ۵۵۳۲ اخبار اصلی
در این بخش: ممنوعیت ایجاد شعب مؤسسه های آموزش عالی خارجی در ایران، آغاز طرح امنیت اجتماعى در محدوده دانشگاه تهران، تشکیک در مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی علوم، تصفیه اساتید در دانشگاه صنعتی شریف.
پچپچه‌ها/ از وزیر پیشنهادی علوم تا طرح امنیت اجتماعى در محدوده دانشگاه

ممنوعیت ایجاد شعب مؤسسه های آموزش عالی خارجی در ایران

رجبعلی برزویی مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ممنوعیت ایجاد شعب موسسه های آموزش عالی خارج کشور در داخل کشور خبر داد و گفت: هیچ موسسه جدیدی از خارج کشور مجوز ایجاد شعبه در ایران دریافت نکرده و در صورتی که تحت این عنوان در ایران فعالیت کند غیرقانونی است.

وی به خبرگزاری مهر گفت: هیچ گونه مکاتبه ای با وزارت علوم مبنی بر ایجاد موسسه آموزش عالی یا دانشگاهی از خارج کشور در داخل به عمل نیامده و همان طور که در گذشته نیز اعلام شده بود، ایجاد شعبه های دانشگاه های خارج در داخل ممنوع است.

مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی خاطرنشان کرد: ارتباط و همکاری با دانشگاه های خارج کشور تنها در صورت انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه های بزرگ کشور آن هم در حوزه تحصیلات تکمیلی و رشته های مورد نیاز و یا کارشناسی در مناطق آزاد امکان پذیر و قانونی است.

آغاز طرح امنیت اجتماعى در محدوده دانشگاه تهران

پس از تعطيلى چند ماهه برخى از طرح‌هاى نيروى انتظامى‏، از هفته آينده طرح‌ امنيت اجتماعى در منطقه دانشگاه و کوی دانشگاه تهران آغاز مى‌شود. این طرح خواسته یا ناخواسته در محدوده دانشگاه و در زمان بازگشایی دانشگاه ها به اجرا درمی آید.

به گفته سرهنگ مهدى احمدى رئيس مرکز اطلاع‌رسانى پليس تهران، طرح انضباط اجتماعى در منطقه شش تهران انجام مى‌شود که شامل محدوده دانشگاه تهران، انقلاب، کارگر، اميرآباد، يوسف‌آباد و عباس‌آباد است.

اسماعيل احمدى مقدم فرمانده نيروى انتظامى روز پنجشنبه تأکيد کرده بود: طرح‌هاى انضباط اجتماعى و امنيت اجتماعى که تحت‌تأثير انتخابات قرار گرفته بود، دوباره آغاز خواهد شد و نيروى انتظامى تحت‌تأثير شعارهاى انتخاباتى قرار نمى‌گيرد که فکر کنند اين طرح‌ها تعطيل مى‌شود، اين طرح‌ها با قوت بيشتر اجرا مى‌شود.

تشکیک در مدرک تحصیلی وزیر پیشنهادی علوم

گمانه های سایت «موج سبز آزادی» می گوید که خسرو دانشجو مانند کسی که او را را قائم‌ مقام وزیر کشور کرد (علی کردان) درباره مدرک تحصیلی‌اش دروغ‌ گفته و لازم است که نمایندگان مستقل مجلس از وی بخواهند تا درباره مدرکش توضیح دهد.

این سایت مدعی است که دانشجو - وزیر پیشنهادی وزارت علوم - با ابهام‌های جدی در خصوص مدرک دانشگاهی‌اش روبروست. این در حالی است که او از سال‌ها قبل در دانشگاه علم و صنعت به عنوان «استاد تمام» مشغول تدریس است و با همین مدرک دانشگاهی در چندین مسئولیت مهم دولتی نیز حضور یافته است.

وی در معرفی‌نامه‌اش به عنوان فرد پیشنهادی احمدی‌نژاد گفته است که دارای دکترای هوافضا از کالج لندن است. موج سبز آزادی می نویسد: "مشکل در اینجاست که در تاریخ انگلستان، دانشگاهی به نام «کالج لندن» وجود نداشته و ندارد! با این حال فرض می‌کنیم که تنها بیان نام فارسی دانشگاه دقیق نبوده و مشکل‌ساز شده است، مثلا شاید منظور کالج سلطنتی لندن است و یا کالج دانشگاهی لندن! از این رو به صفحه معرفی او در سایت دانشگاه علم و صنعت مراجعه می‌کنیم تا عنوان دقیق دانشگاه محل تحصیل وی در مقطع دکترا را پیدا کنیم. به هرحال اگر کسی سال‌ها در یک دانشگاه تحصیل کرده باشد، لااقل باید نام دقیق آن را بداند. اما با کمال تعجب می‌بینیم که در این صفحه «دانشگاه منچستر انگلستان» به عنوان محل تحصیل آقای دانشجو در مقطع دکترا اعلام شده است! این تناقض، باعث تعجب بیشتر می‌شود و برای رفع ابهام مجبور می‌شویم به صفحه انگلیسی کامران دانشجو در سایت دانشگاه علم و صنعت برویم، اما باز می‌بینیم که در این صفحه نام جدیدی برای دانشگاه به شکل انستیتو امپریال منچستر اعلام شده است"

تحقیقات بعدی موج سبز آزادی درباره ماهیت و موجودیت این انستیتو و نیز مقالاتی است که آقای دانشجو تولید کرده یا نکرده است.

سایت رخداد نیز به نقل از اسمیت ابی گیل رئیس پرس افیس امپریال کالج لندن، نوشت: چنین کسی در اینجا تحصیل نکرده است.

تصفیه اساتید در دانشگاه صنعتی شریف

پیش از آنکه در دادگاه متهمان حوادث سیاسی اخیر، اتهاماتی روانه برخی استادان دانشگاه ها و نیز رئوس و کتب آموزشی علوم انسانی وارد آید، اخباری مبنی بر شروع تصفیه اساتید در دانشگاه صنعتی شریف به گوش رسید.

برخی دانشجویان این دانشگاه معتبر کشور می گویند که در ترم جدید و ترم های آتی، تعدادی از اساتید عالی رتبه سابق در دانشگاه حضور نخواهند داشت چرا که عذر آنان خواسته شده و اساتیدی از دانشگاه آزاد جایگزین آنها شده اند.

با شایع شدن این خبر میان دانشجویان، احتمال دارد اعتراض هایی به شکل حاضر نشدن بر سر کلاس از سوی دانشجویان انجام شود.


نظر شما :