همه روزهای تلخ رئیس جمهور

۱۰ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۶:۴۰ کد : ۵۵۳۱ اخبار اصلی
احمدى‌نژاد در سفری که به اندونزی داشت مجبور شد به تنهایی بیش از ۱۰۰ متر را پیاده‌روى کرده تا مورد استقبال قرار گیرد...
همه روزهای تلخ رئیس جمهور

در روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری دهم بود که محمود احمدی نژاد در گفت و گویی که با رادیو گفتگو انجام داد، بر لزوم حفظ عزت ملت ایران در عرصه سیاست خارجی تأکید کرد و گفت: آن روزی که رئیس جمهور سابق با آن وضعیت به فرانسه رفت یکی از غم‌انگیزترین روزهای زندگی‌ام بود چرا که ژاک شیراک در بالای پله‌های محل استقرار خود ایستاده بود و رئیس جمهور قبلی ایران در پایین پله‌ها از ماشین پیاده شد و پله‌های متعدد را پشت‌سر گذاشت تا به او برسد و این حرکت از موضع ضعف باعث تحقیر ما شد. ما دیگران را تحقیر نمی‌کنیم اما اجازه هم نمی‌دهیم که دیگران ما را تحقیر کنند و معتقدیم کسانی که در طول آن سال ها به ثروت‌های فراوان دست یافتند قادر به تأمین منافع ملت نیستند چرا که باید در داخل تواضع و در خارج اقتدار و شجاعت داشته باشیم.

احمدی نژاد سال گذشته نیز در جمله ای مشابه، گفته بود: من چند سال قبل صحنه‌ای در تلویزیون دیدم؛ این غصه‌اش در دلم ماند که هنوز هم به طور کامل برطرف نشده‌است. دیدم یک مسوولی از ایران رفت در یک کشور اروپایی، رییس آن کشور بالای پله‌ها ایستاد، مسوول ما را آن دور پیاده کردند و آن نامرد یک قدم پایین نیامد؛ برای چه؟ برای اینکه خرد کند. من آن شب در تلویزیون دیدم، خیلی غصه‌ام شد، خدا شاهد است، گفتم ای خدای بزرگ! یک شرایطی فراهم کن که این جبران شود.

اما این روزها عکس هایی از سفر احمدی نژاد به اندونزی منتشر شده است که تک و تنها بیش از ۱۰۰ متر را پیاده روی کرده و در نهایت از پله ها هم بالا برود تا مورد استقبال قرار گیرد. حالا سوال اینجاست که آیا به راستی رئیس جمهور محترم آن روزهای تلخ را جبران کرده اند و دیگر غصه عزت مخدوش شده ملت ایران را نمی خورند؟!

 

 

 

 


نظر شما :