نقشه‌هاى آشويتس بنیامین نتانیاهو را عليه ايران تحريک کرد

۰۸ شهریور ۱۳۸۸ | ۱۵:۵۱ کد : ۵۵۲۹ اخبار اصلی
بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در هنگام دریافت نقشه‌های آشویتس از سوی مدیر روزنامه بیلد متاثر شد و به همین بهانه بار دیگر به جمهوری اسلامی ایران تاخت.
نقشه‌هاى آشويتس بنیامین نتانیاهو را عليه ايران تحريک کرد

نقشه‌های ساختمانی اردوگاه مرگ آشویتس که در دوره سلطه نازی‌ها صدها هزار یهودی در آن به کوره‌های آدم‌سوزی سپرده شدند، اخیرا به وسیله روزنامه آلمانی بیلد کشف شده است. روزنامه بیلد پرتیراژترین روزنامه آلمان است که توسط بنگاه انتشاراتی اکسل اشپرینگر منتشر می‌شود.

در همین رابطه بعد از ظهر روز پنجشنبه ۲۷ اوت هنگامی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل همراه با سارا همسر خود و رئیس موزه یاد واشم اسرائيل از بنگاه انتشاراتی اکسل اشپرینگر در برلین دیدار می‌کرد، تمام نقشه‌های ساختمانی اصلی تازه‌کشف‌شده‌ آشویتس به وی تقدیم شد. قرار است نقشه‌های آشویتس توسط نتانیاهو در اختیار مرکز یاد واشم در اسرائيل قرار گیرد. یاد واشم مهمترین مرکز یادبود هولوکاست محسوب می‌شود.

اما نقشه‌های اردوگاه مرگ آشویتس باعث تحریک نتانیاهو برای تاختن مجدد وی علیه دولت ایران شد. محمود احمدی‌نژاد چندین بار گفته است در کشتار یهودیان توسط آلمان نازی در طول جنگ جهانی دوم غلو شده و از این رو خواستار بازنگری و تحقیق در وقایع تاریخی مرتبط با این حادثه شده است. احمدی‌نژاد بارها اسرائیلی‌ها را به استفاده ابزاری از کشتار یهودیان توسط آلمان نازی متهم کرده است.

به گزارش روزنامه آلمانی ولت بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائيل از جمله کسانی است که حدود یک‌صد تن از بستگان همسرش سارا در آشویتس کشته شده‌اند. وی هنگام دیدن تقشه‌ها متاثر شد و این موضوع باعث شد تا بار دیگر به طور غیرمستقیم به تهدید جمهوری اسلامی ایران بپردازد.

نتانیاهو در سخنرانی کوتاه خود که در حضور آنگلا مرکل صدراعظم آلمان ایراد کرد، با اشاره به جنایات هولناکی که در آشویتس صورت گرفته است، گفت: «نخستین درسی که آشویتس به ما می‌دهد این است که نباید به اشرار امکان بدهیم برای کشتار جمعی بی‌گناهان زمینه‌سازی کنند. مهم‌ترین کاری که می‌توان کرد، خشک کردن شرارت در ریشه آن است.»

وی سپس مدعی شد، باید با تمام وسایل ممکن مانع دسترسی ایران به بمب اتمی شد زیرا دولت ایران موجودیت اسرائيل را تهدید کرده است.

۲۹ نقشه ساختمانی قسمت‌های مختلف اردوگاه مرگ آشویتس، نسخه‌های منحصر به فردی هستند که تاکنون کشف شده‌اند. سردبیر روزنامه بیلد، هنگام نشان‌دادن نقشه‌ها به نتانیاهو گفت: «دلایل بسیاری وجود داشت که نقشه‌ها را در اختیار آرشیو فدرال آلمان در برلین قرار بدهیم. اما بعد فکر کردیم بهتر است آن‌ها به موزه یاد واشم برسند، زیرا فکر می‌کنیم این اسناد به بهترین شکل در جایی نگهداری خواهند شد که مهم‌ترین مرکز یادآوری هولوکاست است.»

جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه‌های هسته‌ای‌اش به هیچ عنوان جنبه نظامی ندارد و تنها اهداف صلح‌آمیز را دنبال می‌کند.


نظر شما :