مستندات احمدی‌نژاد می‌تواند دیوید میلیبند را به دادگاه بکشاند

۰۷ شهریور ۱۳۸۸ | ۲۱:۰۶ کد : ۵۵۲۴ اخبار اصلی
سخنرانی روز جمعه محمود احمد‌ى‌نژاد از لحاظ حقوقی و قابلیت پیگرد عاملان حوادث اخیر، جنبه‌های فوق‌العاده ارزشمندی دارد. او با بیان اینکه متخلفان بازداشتگاه ها از خارج از بازداشتگاه‌ها یا نفوذی بوده‌اند، اعلام کرد که دولت انگلیس ماجرای دخالت در حوادث ایران را پذیرفته و آن را با یک کشور دوست ایران در میان گذاشته است.
مستندات احمدی‌نژاد می‌تواند دیوید میلیبند را به دادگاه بکشاند

سخنان احمدی نژاد در خطبه های نماز جمعه تهران از جهاتی مختلف قابل مرور و بررسی است. آن وجه از صحبت های او که ناظر بر بازداشت سران اصلی اغتشاشات است نشان می دهد که زندانیان سیاسی حاضر جزو سردمداران اصلی قائله های اخیر نیستند و شاید عاملی بیش نبوده اند.

احمدی نژاد در حالی خواستار دستگیری سران اصلی اغتشاشات اخیر شد که عده ای بیش از دو ماه پیش با همین اتهام بازداشت و دادگاهی شده اند. او که پیشتر نیز از وجود مفسدان اقتصادی در بدنه حاکمیت سخن رانده و حتی نام هایی را ذکر کرده بود، این بار اعلام کرد که برخورد با سران اغتشاشات باید در اولویت امور دستگاه قضایی قرار بگیرد.

بخش دیگری از دانسته های مهم رییس دولت دهم به متخلفان بازداشتگاه ها برمی گردد. وقتی احمدى‌نژاد به موضوع حوادث کوى دانشگاه و بازداشتگاه‌ها رسید گفت: "حمله به کوى دانشگاه و برخى رفتارهاى نامناسب در بازداشتگاه‌ها کارهاى زشتى بود. مى‌خواهم اعلام کنم کارهايى که در کوى دانشگاه‌ و بازداشتگاه‌ها انجام شد، از اجزاى سناريوى دشمن بود و به وسيله وابسته‌هاى براندازى انجام شد."

وى تصريح کرد: "شواهد و دلايلى داريم که نشان مى‌دهد ساحت نيروهاى انقلابى، نظامى، امنيتى، اطلاعاتى از اين اقدام شرم‌آور مبراست. بسيجى‌ها فداکارانه به خيابان‌ها آمده و براى جلوگيرى از تعرض به حقوق افراد و شکستن شيشه‌هاى مغازه‌ها کتک خوردند و دم بر نياوردند. نفوذى‌هاى جريان برانداز در سناريوى دشمن، فساد و اقدام کردند."

این صحبت ها با توجه به اسناد و مدارکی که احمدی نژاد در اختیار دارد، می تواند روند پیگیری ها و گمانه ها را تغییر دهد. اینکه چه کسانی و چگونه توانسته اند وارد بازداشتگاه ها شوند و تخلفات شنیع و رفتارهای غیراخلاقی و جنایتکارانه ای را مرتکب شوند، سوالی است که به نظر می رسد پاسخ آن در اختیار رییس دولت قرار دارد.

اگرچه این احتمال وجود دارد که احمدی نژاد اطلاعات خود را نظیر آنچه در مورد مفسدان اقتصادی در دست داشت، برای چند سال نزد خود نگه دارد و آن را در اختیار دستگاه قضایی قرار ندهد، اما از آنجا که مقام رهبری نیز بر پیگیری جنایات صورت گرفته در کوی دانشگاه و بازداشتگاه ها تاکید دارند، انتظار می رود مسئولان قضایی از احمدی نژاد درخواست کنند تا مستندات و اطلاعات خود را درباره متخلفان ارائه کند.

اما وجه مهمتر سخنان روز جمعه محمود احمدی نژاد، در سندی است که وی از دولتمردان انگلیسی در دست دارد. وی با اشاره به عزم دشمنان خارجی برای راه اندازی انقلاب رنگین در ایران گفت: "در همین راستا یکی از وزرای خارجه کشورهای دوست به ما گفت که وقتی به وزیر خارجه استعمار پیر (مقصود بریتانیاست) گفته‌ام که چرا در امور ایران دخالت می‌کنید، او گفته است که این بار کار نظام جمهوری اسلامی را تمام خواهیم کرد و وقتی به او گفتم که شما انقلاب و رهبری و مردم ایران را نمی‌شناسید، او می‌گفت این دفعه همه چیز را حساب کرده‌ایم"

به نظر می رسد برای شکایت بردن به دادگاه های بین المللی و گواه آوردن در سازمان ملل به چیزی جز سند صوتی مکالمه فیمابین احمدی نژاد و آن وزیر خارجه کشور دوست، نیاز نباشد. شاید این اولین و بهترین فرصت تاریخی ایران برای معرفی و رودست زدن به استعمار پیر باشد که طی دهه های متمادی به دخالت در امور ایران پرداخته و در جریان انتخابات اخیر به پست ترین شکل ممکن به اجرا درآمده است.

احمدی نژاد برای رسوا ساختن بریتانیا و احقاق حقوق ملت ایران می بایست روی این موضوع تمرکز کند و در صورت لزوم، کمیته ای را نیز برای پیگیری حقوقی ماجرا تشکیل دهد. به طور حتم سند صوتی مربوط به مکالمه احمدی نژاد و وزیر خارجه نامبرده در میان اسناد دفتر ریاست جمهوری موجود و محفوظ است و اگر بتوان آن وزیر کشور دوست را به طرح شهادت در دادگاه مطرح کرد، سیاه ترین سرنوشت تاریخ بریتانیا برای این کشور رقم می خورد.

کشاندن بریتانیا یا دیوید میلیبند (صاحب آن سخنان سخیف) به دادگاهی بین المللی می تواند آخرین و کاراترین سیلی ایران بر صورت غرب باشد که با وقاحت و گستاخی تمام عبارتی چون "این بار کار نظام جمهوری اسلامی را تمام خواهیم کرد" را در گفتگو با وزیر خارجه کشوری دیگر بر زبان آورده است.

پیگیری حقوقی این موضوع حتی از رسوخ نفوذی ها در کوی دانشگاه و بازداشتگاه ها نیز مهمتر است. البته خطای ناشیانه دیوید میلیبند وزیر خارجه بریتانیا که مکالمه ای چنین محرمانه و براندازانه را با یک کشور دوست ایران در میان گذاشته، خود جای تامل دارد ولی حال که چنین اشتباه کودکانه و اظهارنظر شفافی از او در اختیار است، باید هرچه زودتر و قویتر به طرح شکایت پرداخت و درس بزرگی به دشمنان داد.


نظر شما :